Een vliegenval maken die werkt? Welk aas gebruiken?

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Een vliegenval maken die werkt? Welk aas gebruiken?




par Christophe » 16/07/22, 11:42

Dit jaar word ik overvallen door vliegen en het is hels... Ik heb vliegenmeppers maar hey... dus ik ben op zoek naar een vliegenval die goed werkt.

Ik hou niet van het vliegenpapier. Ik heb een UV-muggenwerende lamp maar die werkt niet bij vliegen die zichtbaar niet (of weinig of meer?) worden aangetrokken door UV...

Dus hier ga je gisteren, ik deed snel iets met azijn en een beetje zoet spul, maar het werkt duidelijk niet...

Welk aas kan worden gebruikt om vliegen beter aan te trekken?

trap_flies.jpg
piege_mouches.jpg (101.45 KiB) 2811 keer bekeken


Nog andere ontwerpideeën? Omdat ik niet in paniek raakte! : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Een vliegenval maken die werkt? Welk aas gebruiken?




par phil59 » 16/07/22, 12:05

Mijn vrouw probeert al veertien dagen een schijfje citroen, met veel kruidnagel, en het werkt best goed, ze komen niet meer.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Een vliegenval maken die werkt? Welk aas gebruiken?




par Christophe » 16/07/22, 12:10

Uh ok, maar is dat een afweermiddel of is het om ze te lokken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Een vliegenval maken die werkt? Welk aas gebruiken?




par Obamot » 16/07/22, 12:21

Ik ook... Kleine vliegen...

En het ergste is dat ik milieuvriendelijke verf aanbreng (acryl?) waar ze zo dol op zijn dat ze het opeten of er hun eieren in leggen...

De beste manier die ik heb gevonden om ze kwijt te raken (niet erg praktisch in de zomer) is om 's nachts alles in het donker te dompelen en slechts één raam zonder luik te laten, omdat ze bij zonsopgang allemaal samenklonteren in de kamer die wordt aangetrokken door het licht , dan hoef je alleen maar het raam te openen en ze weg te jagen met een doek uitgespreid als een soort sluier om de wind te laten waaien, ze bang te maken, en ze zullen proberen te ontsnappen via de enige plek waar licht is. Als ik dan eenmaal buiten ben, sluit ik...

Light is dan ook het meest natuurlijke aas.

We kunnen ons dan voorstellen, bij het vallen van de avond, een doos met een zwarte fles en een LED-lampje erin met wat eten, ze zullen aangetrokken worden door het licht en de geur, en we kunnen aannemen dat ze binnen zullen blijven. Doe dan gewoon het licht uit en ze vallen in slaap, sluit dan plotseling het deksel van de doos... en neem de doos mee om hem te openen, weg van huis,
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Een vliegenval maken die werkt? Welk aas gebruiken?




par Christophe » 16/07/22, 12:40

Dus hoe kweken we vliegen in zijn schilderij? :schok: Je bent een grote eikel!! : Mrgreen:

Gecompliceerd al die Obamot ... vooral omdat "de mijne" niet lijkt te worden aangetrokken door UV-licht ... maar ik ga iets in een doos proberen ... ik geloof het niet echt!
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Een vliegenval maken die werkt? Welk aas gebruiken?




par phil59 » 16/07/22, 12:42

Christophe schreef:Uh ok, maar is dat een afweermiddel of is het om ze te lokken?


Het is afstotend!

Ze komen, maar gaan heel snel. Het duurt 2-3 dagen voordat het begint te werken, denk ik, totdat het effect begint en zich door het huis begint te verspreiden.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Een vliegenval maken die werkt? Welk aas gebruiken?




par Obamot » 16/07/22, 12:46

Christophe schreef:Dus hoe kweken we vliegen in zijn schilderij? :schok: Je bent een grote eikel!! : Mrgreen:

Gecompliceerd al die Obamot ... vooral omdat "de mijne" niet lijkt te worden aangetrokken door UV-licht ... maar ik ga iets in een doos proberen ... ik geloof het niet echt!

Beginnend met het raam-ding lijkt mij aangegeven, zonder al te veel fouten te maken, het zal werken.

Rolluiken overal dicht behalve bij voorkeur NIET in de keuken....
En je moet ze 's ochtends buiten zetten, daar worden ze het meest aangetrokken door het licht om naar buiten te gaan...

Anders kun je proberen "met ze te praten" om ze te laten begrijpen om uit te gaan : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
(het werkt soms, ik heb geen dubbelblinde randomisatie gedaan)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Een vliegenval maken die werkt? Welk aas gebruiken?




par Christophe » 16/07/22, 13:27

phil59 schreef:
Christophe schreef:Uh ok, maar is dat een afweermiddel of is het om ze te lokken?


Het is afstotend!

Ze komen, maar gaan heel snel. Het duurt 2-3 dagen voordat het begint te werken, denk ik, totdat het effect begint en zich door het huis begint te verspreiden.


Oke dat ga ik proberen!

Per stuk een wasmachine nodig?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Een vliegenval maken die werkt? Welk aas gebruiken?




par Christophe » 16/07/22, 13:29

Obamot schreef:Anders kun je proberen "met ze te praten" om ze te laten begrijpen om uit te gaan : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
(het werkt soms, ik heb geen dubbelblinde randomisatie gedaan)


Ik spreek ze willekeurig met mijn flikker, ze begrijpen het goed en snel, maar ze begrijpen het maar één keer! : Mrgreen: (in tegenstelling tot de Fransen met onze nationale mepper)
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

Re: Een vliegenval maken die werkt? Welk aas gebruiken?




par Oli 80 » 16/07/22, 14:37

Hallo allemaal,

deze val trekt wespen en horzels aan met iets zoets
er zijn er nogal wat dit jaar
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten