Calorieën terugwinnen die verloren zijn gegaan in het riool?

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
RodBee
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 19/10/09, 11:33




par RodBee » 20/10/09, 14:18

Nee, ik sta mezelf niet toe. Wat ik probeer te zeggen is dat we heel goed kunnen innoveren. Soms werkt het, soms niet. Idem voor zonne-energie. Vroeger konden we niet zoveel elektriciteit recupereren als nu. Het is zoals alles. Het wordt steeds beter.

Beeld
0 x
energie is de toekomst, laten we het redden
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 20/10/09, 14:28

Moue ...

Wat ik wilde zeggen is dat een wisselaar een wisselaar blijft, je verricht geen wonder in warmteoverdracht, die bestaat niet!

Warmtewisseling is een vak apart, maar een wisselaar wordt snel gedefinieerd door 2 fundamentele grootheden: zijn uitwisselingsoppervlak (m²) en zijn K, coef. prestatie. Met de 2 heb je een algemeen idee van de pref...

De eenheid van K is in W/m².°C (varieert tussen 400 en 700 afhankelijk van de vorm, materialen en wisselkoers). Met °C = gemiddelde delta langs de wisselaar.

Je kunt plezier hebben met bestand: https://www.econologie.com/calcul-d-un-e ... -3914.html

Om wattages naar een wisselaar te laten overgaan, heb je oppervlakte nodig die een wisselaar achter de douche niet noodzakelijkerwijs toelaat bij gebrek aan ruimte! Dat is alles wat ik bedoel!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/10/09, 20:17

Christophe schreef:Uh RodBee, zou je ons soms niet voor idioten nemen? :schok:
Als, als ... :frons:

Ik ga snel de tools uit de kast halen!
Beeld
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
rico22290
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 08/12/09, 10:12
Plaats: 22 / 35 Bretagne




par rico22290 » 09/12/09, 14:41

Hallo, zo'n systeem lijkt me wat ingewikkeld voor niet veel..
Desalniettemin, zelfs als het betekent dat we ons afvalwater of regenwater moeten gebruiken, zou het niet interessant zijn om een ​​generator te creëren die is aangesloten op onze waterafvoer van het schoepenwieltype van de molens, maar kleiner omdat de energie van de regen die in bepaalde regio's nogal wat valt (Ik ben Breton) is een hernieuwbare energie op dezelfde manier als de wind, de zon, de beweging van de golven, de stroming.
Uiteraard zal zo'n systeem niet werken bij neerslag maar door een meervoudig opslagsysteem in de hoogte toe te voegen voor de aansluiting op de regenwaterrecuperatie zou het mogelijk moeten zijn om een ​​bepaalde hoeveelheid energie (water) op te slaan.
@ binnenkort
0 x
soms is een totale verandering van levensstijl noodzakelijk en zelfs gunstiger.
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

stroom pijp




par Oli 80 » 14/03/10, 10:55

hallo hier is een video die de installatie voor warmteterugwinning presenteert, over de afvoer van water naar de riolering
http://www.youtube.com/watch?v=ctxzwNYt51o
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 14/03/10, 10:59

het lijkt mij dat het proces in Zwitserland wordt gebruikt, ik las onlangs een artikel over het onderwerp... je moet het onderzoeken
@+ voor meer
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 14/03/10, 11:50

Dit systeem moet toch minstens zo bruikbaar zijn als de warmteterugwinning van een dubbelstroom VMC?

Maar tussen dit systeem en een thermische zonnecollector zou ik twijfelen...

Het zou ook het beste zijn om het water van de douches te recyclen: we besparen zowel warmte als water.

In combinatie met droge toiletten met verbranding van organische brandstof zou het sanitaire gedeelte een energieproducent worden :-)
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 14/03/10, 16:18

Ik ga het gereedschap snel tevoorschijn halen


het lijkt alsof je in het griesmeel trapt.......pas op dat je vastloopt

hoi hoi hoi.... : Lol:
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten