Terminal project wetenschapper, eco-vriendelijke huis: het herstel van water

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
harchi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/03/16, 08:57

Terminal project wetenschapper, eco-vriendelijke huis: het herstel van water




par harchi » 11/03/16, 09:50

Hallo, goede avond

Ik zit momenteel in de wetenschappelijke terminal in de ingenieurswetenschappen. Als onderdeel van het project werk ik aan het ontwerp van een ecologisch verantwoord huis en in dit project werk ik aan de winning van water.

De leraren gaven ons een takenblad. Ik heb te maken met het herstel van regenwater, simuleer het, kies een herstelmodus, bereken de hoeveelheid teruggewonnen water in een bepaalde tijd. Maar deze doelen volg ik niet echt.
Om te beginnen heb ik verschillende simulaties gemaakt om regenwater op te vangen, ik heb zelfs de tank berekend die we nodig hadden voor ons experimentele huis en ik maakte zelfs een diagram over de regenval in onze stad. Dus besefte ik dat er op een gegeven moment niet genoeg regen was om aan de waterbehoeften van onze denkbeeldige familie te voldoen. Dus ik dacht aan een systeem om grijs water, gebruikt water (douchewater, vaatwasser ...) voor verschillende toepassingen te winnen. Dus vond ik bijvoorbeeld een filtersysteem dat deze wateren schoonmaakt: ultrafixatie door membranen. Dus ik heb het de professor verteld, ze zijn het met me eens.

Voordat ik de paar simulaties van dit systeem kon doen, wilde ik een experiment doen met een of meer filtraties. Daarom vraag ik je of het haalbaar is om een ​​klein "zeer krachtig" filtermodel te maken om mogelijk tot een filtratie te komen waar stoffen groter dan 0.0005 mm worden tegengehouden. Net als bij deze techniek: http://www.aquae.fr/le-recyclage-des-eau-grises.html
Daarnaast heb ik zelfgemaakte systemen gezien met verschillende filtratiestadia gemaakt van zand en houtskool. Ik herinner me ook dat ik wat filtratie in de natuurkunde en scheikunde met houtskool heb gedaan.

Dus kun je me vertellen of het al een goed idee is (gezien het feit dat de projecten over minder dan drie maanden klaar zijn), of het mogelijk is om een ​​klein model te maken of slechts een of meer experimenten.
Als u vragen, aanbevelingen of zelfs kritiek hebt, sta ik open voor elke discussie.

Dank je wel,
Harchi.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Scientific Terminal Project, Eco-verantwoordelijk huis: waterterugwinning




par izentrop » 11/03/16, 12:10

Hallo,
Zorg al voor droge toiletten en voorlichting aan de inzittenden om het niet te verspillen.
Hoeveel inwoners, klassieke toiletten, baden en zwembaden in uw modelhuis?
0 x
harchi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/03/16, 08:57

Re: Scientific Terminal Project, Eco-verantwoordelijk huis: waterterugwinning




par harchi » 11/03/16, 16:25

In mijn huis zijn er drie mensen, twee volwassenen en een tiener. We hebben de benchmark genomen van een houten hut van 9m². Om het coherenter te maken, hebben we daarom het initiatief genomen om drie kamers in ons huis te plaatsen.
De drie kamers zijn een badkamer (een ligbad en een toilet), een woonkamer en een muziekkamer om het onderwerp van een van mijn kameraden te behandelen. We hebben niet gedefinieerd welk type toilet wordt gebruikt. En er zijn geen zwembaden in onze tuin die nog geen limiet heeft als we erop moeten "bouwen".
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten