Vuilwatertank: opstijgen of desoldering gelijmde PVC buizen

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Vuilwatertank: opstijgen of desoldering gelijmde PVC buizen




par Christophe » 09/12/07, 13:19

Alles staat in de titel: is het mogelijk om "oude" afvoerleidingen voor sanitair afvalwater te verwijderen om bochten en hulpstukken te herstellen voor een aanpassing van het netwerk?

Uiteraard denk ik dat het nodig zal zijn om een ​​akelig chemisch oplosmiddel te gebruiken, maar goed als het mogelijk is om spullen te recyclen...
Dernière édition par Christophe de 29 / 03 / 12, 14: 12, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 09/12/07, 13:39

Niet voor zover ik weet (zeer beperkt wat PVC-binding betreft.

Al mijn eerdere pogingen om PVC-buizen af ​​te pellen zijn jammerlijk mislukt. :|
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 09/12/07, 13:41

Verdomme... welke methoden heb je geprobeerd?

Want ik las net anders forums van het net dat blijkbaar door te verwarmen (heat gun) zouden we kunnen opstijgen...

Probleem: ik heb geen stripper en de prijs van de stripper is veel hoger dan de 3 of 4 fittingen die ik hoop terug te krijgen...

Christine, kun je me je föhn lenen? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 09/12/07, 14:49

Ja, ik heb het geprobeerd met het heteluchtpistool, resultaat wanneer en als het losraakt, is de elleboog weinig of meer bruikbaar omdat hij vervormd is.

Merk misschien op dat ik daar te sterk was : Mrgreen:

En dan hangt alles ook af van de lijm die gebruikt is en de hoeveelheid, kortom de mijne waren "heel erg" gelijmd en het is wat oud.. :|

Wat oplosmiddelen betreft, ik heb nog nooit iets concreets verkregen, omdat ofwel het oplosmiddel geen werking heeft, ofwel het plastic verzacht dat vervormt en kneedbaar blijft.

Maar nogmaals, ik weet weinig van PVC, een goede hechting op PMMA, je breekt de Plexi maar niet de hechting (breuk kan veroorzaakt worden door de verdamping van het oplosmiddel waardoor een micro-initiator van breuk ontstaat).
Dernière édition par delnoram de 09 / 12 / 07, 16: 00, 1 keer bewerkt.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 09/12/07, 15:29

Ik heb het al gedaan met een stripper, die moet je gelijkmatig en niet te hard verhitten en over het hele verlijmde oppervlak. Maar het is zo nadat de buizen vervormd zijn en je ze daarna niet meer goed kunt lijmen. Maar erg winstgevend is het niet

De föhn van Christine wordt niet voldoende warm en als het een goed merk is, riskeer je een schoonmaakscène.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 09/12/07, 15:30

Als je ellebogen redt en hergebruikt in je installatie, ziet het er op de volgende foto niet zo mooi uit... : Lol:

Het is echt niet de moeite waard om een ​​lek te riskeren met een herstel met schuurpapier.
In geval van nood en noodzaak kun je het altijd proberen.

Ik denk niet dat de lijm zal bewegen. Als je een elleboog wilt herstellen, zul je het rechte pijpstuk dat erop komt moeten opofferen, met tang, mes, houtbeitel, schuurmiddel, tijd en Urgo.

U kunt de buis ook op 4 cm van de elleboog afsnijden en een andere omsluiten, hetzij met een standaard koppelingsmof, om te lijmen, of door de buis te verwarmen om hem een ​​"vrouwelijke" vorm te geven.
Het beste is een stuk hout van 40, afgerond aan het uiteinde (soort houweelsteel).
Om te verwarmen, een heteluchtpistool. Een vlam kan het lukken (sodagas of ovenbrander) met mate en meerdere keren. Het probleem is dat het heel snel zwart wordt of verbrandt, dus het zal daarna moeten worden geverfd.
Als de verwarmde pijp zijn vorm heeft aangenomen op het hout dat je draait, doop je hem in een bak met water of een vochtige doek om het uiteinde te laten stollen
: Idee: Probeer met de deom, door de rechte pijp de nodige tijd in het mangat te duwen, zou dit moeten lukken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sam17
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 14/02/06, 13:57
Plaats: La Rochelle
x 1




par sam17 » 09/12/07, 16:32

gegyx schreef:U kunt de buis ook op 4 cm van de elleboog afsnijden en een andere omsluiten, hetzij met een standaard koppelingsmof, om te lijmen, of door de buis te verwarmen om hem een ​​"vrouwelijke" vorm te geven.
Het beste is een stuk hout van 40, afgerond aan het uiteinde (soort houweelsteel).
Om te verwarmen, een heteluchtpistool. Een vlam kan het lukken (sodagas of ovenbrander) met mate en meerdere keren. Het probleem is dat het heel snel zwart wordt of verbrandt, dus het zal daarna moeten worden geverfd.
Als de verwarmde pijp zijn vorm heeft aangenomen op het hout dat je draait, doop je hem in een bak met water of een vochtige doek om het uiteinde te laten stollen
: Idee: Probeer met de deom, door de rechte pijp de nodige tijd in het mangat te duwen, zou dit moeten lukken.


Persoonlijk doe ik dat zo. Voor de start, als de pijp niet super goed is vastgelijmd met schokken, slagen we er soms in om ze eraf te halen, maar succes blijft zeldzaam.
0 x
--
Geduld is een boom waarvan de wortel is bitter, waarvan de vruchten zijn erg lief.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/12/07, 17:24

:pijl: Sterke solvent-pvc-lijm is vergelijkbaar met koudlassen, de solventen laten de versmelting van de 2 plastic delen toe zoals in het geval van autogeen of booglassen.

Het lijkt mij dat goede lijmen voor PMMA volgens hetzelfde principe werken.

Ik gebruik warmte (oven of brander, omdat ik nog geen goed thermogereguleerd heteluchtpistool heb) om de verschillende stukken te vormen die ik in pvc wil maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 09/12/07, 17:47

Citro schreef:Het lijkt mij dat goede lijmen voor PMMA volgens hetzelfde principe werken.


Ja dat is zo.

Ik grijp deze kans om te zetten
Een kleine link over PVC 8)
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/12/07, 17:57

delnoram schreef:Ik grijp deze kans om te zetten
Een kleine link over PVC 8)


Heel goed je link! :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten