Thermische buffer: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79422
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11084

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par Christophe » 26/01/23, 00:26

Hier is het: stearine in PLS op punten 7.2, 10.3, 12.2…
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28737
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5541

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par Obamot » 26/01/23, 03:58

sicetaitsimple schreef:de Obamesque-oplossing en het gemak van implementatie.

— De oplossing is niet "zo eenvoudig" te implementeren.

— Dit is wat er over het algemeen gebeurt wanneer ontwerpers geen basisonderhoudstoegang (of andere toegang) hebben verleend.

— Het is niet "obamesk", maar maakt deel uit van de specificaties voor eenvoudige thermische isolatie en met toegestane ad-hocmaterialen omdat we hun gedrag op lange termijn kennen, en daarom wordt het regelmatig geïmplementeerd in de BBT (waarvan ik houd verschillende diploma's => avond technicum)

- het is welvarend in de zin dat het veilig is efficiënt en winstgevend..

- zoals hierboven vermeld, heb je een beetje nederigheid nodig en accepteer je de berekeningen niet-gedissipeerde energiebesparing door het apparaat, tussen:

A) was (gedraagt ​​zich niet zoals verwacht) VS
B) andere adjuvantia* die nog moeten worden beoordeeld, VS
C) een vals plafond in geëxtrudeerd polystyreen, vrij eenvoudig te realiseren met zijn aluminium T-dwarsbalken, gezien de vooral economische voordelen op lange termijn...

— zijn deze vergelijkende berekeningen gemaakt? Neen.

— zonder te ver te willen gaan, denk ik dat de thermische isolatieprestaties van zo'n vals plafond absoluut niets te maken hebben met een 'oppervlaktemayonaise'-vector van snelle veroudering (hoge temperatuur, aanwezigheid van extreem reactief/instabiel water en zuurstof), en veel onvoorziene shit*. Maar Ik respecteer Christophe's keuze en scherpzinnigheid en bewonder zijn vastberadenheid en zijn tests en technische benaderingen.

* (potentieel gevaarlijk proces dat niet bedoeld is voor dit soort gebruik, dat verstopping van de installatie, het ontstaan ​​van mogelijke gassen, risico op ontvlammingspunten, onbedoelde vermenging met andere vloeistoffen of andere toekomstige problemen zoals opladen mogelijk noodzakelijk kan veroorzaken door veroudering van het additief in een oplosmiddel met frequente vervanging, waarin de elementaire voorzorgsmaatregelen in de (bio)chemie voorzien op een regelmatige basis daarna om de prestatie van het oppervlakteadjuvans te garanderen (en kosten en frequentie van vernieuwing nog niet geëvalueerd) — wetende dat het niet langer mogelijk zal zijn om verander het product achteraf - of wat dan ook: alsof parasieten, algen of andere schimmels zich achteraf niet kunnen koloniseren / voeden met de verouderde resten: vraag een chemicus en hij zal je vertellen dat het hier "tijdbom" wordt gemaakt...). Daarom zijn er normen in de BAT en overal en ik neem het serieus omdat het bij mijn werk hoort. Op dit moment heb ik een onverwacht geval van muggen waar de eigenaar niet vanaf kan komen, omdat ze zich voeden met de groene verf die recent is op houtwerk (ik zal er misschien een onderwerp over doen). Ik moet alle deuren in het hele gebouw opnieuw schilderen...

Het grappige is dat jij, een van de onvoorwaardelijke aanhangers van de doxa, je niet meer bewust bent van deze realiteiten. Toch zijn er pools die allerlei problemen hebben in de nuke?)

sicetaitsimple schreef:het is een grap! :D
hij zou obamot moeten uitnodigen om het werk zelf te komen doen om misverstanden over het ontwerp te voorkomen, gevoed gehuisvest natuurlijk, we zijn geen honden....
Kuiken! Laten we hetzelfde doen met jou die niets aanbiedt.

Als Christophe ook maar het minste probleem heeft met zijn adjuvans, gezien de elementen / vragen van mijn berichten, ben jij degene die zal komen:
— betalen voor het verschil in efficiëntie van besparingen tussen de twee concepten,
— maar vooral bij een storing ben jij het die de hele installatie komt aftappen, de zonnepanelen, het circuit en de wisselaars moet ontstoppen, en als deze verstopt zijn, kunnen ze gaan roesten (dus wat een eikel, de installatie is al meer dan vijftien jaar in een stabiel biochemisch evenwicht, en dat past niet bij jou, je zou het moeten komen verknoeien met elementen, waarvan het gedrag je onbekend is op de korte, middellange of zeer lange termijn en in een reële situatie!) en betaal dus voor de vervanging van de wisselaars!

Koopje? Doen wij de berekeningen? : Mrgreen:
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par SebastiaanL » 26/01/23, 05:22

Dit bedrijf is een delirium!
1. er zijn producten om een ​​dieseltank te vrijwaren van schimmels. De kinetiek van deze paddenstoelen is erg traag. Vaak gebruiken we deze producten niet eens, we raden aan om de tank te vullen, dus we raden de afwezigheid van zuurstof aan.
2. laten we toegeven dat de paraffine wordt geknabbeld door vervelende dieren, we kunnen co2 of zelfs een lichtere gasvormige koolwaterstof produceren die daarom door de ventilatieopening zal ontsnappen

Ik heb nog nooit een kaars zien knabbelen, nog nooit heb ik de was van een surfplank zien verdwijnen, de paraffine die in zee is gevallen, heeft meerdere jaren nodig om te worden afgebroken door zonnestralen en algen...
2 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28737
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5541

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par Obamot » 26/01/23, 05:43

Dat is oké, maar het is een detail (laten we toegeven) dat we niet weten welk adjuvans hij gaat gebruiken, aangezien wat hij erin stopte niet homogeen was. Er blijven dus alle andere punten en vooral de isolatiecoëfficiënt waarmee rekening moet worden gehouden het 'vergelijkbare bedrag aan besparingen' voor beide concepten.
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par SebastiaanL » 26/01/23, 07:47

Obamot schreef:dus met name de isolatiecoëfficiënt waarmee rekening moet worden gehouden het 'vergelijkbare bedrag aan besparingen' voor beide concepten.


Vanaf het moment dat het gebrek aan isolatie de kazerne opwarmt... bovendien mag men redelijkerwijs denken dat de veel bevochten stoom op hetzelfde vlak speelt. Het zou nodig zijn om op de plaats van verdamping te zijn en waar het ontsnapt (door verdunning in drogere lucht) zonder de hut te hebben verwarmd, want als deze damp is gecondenseerd, heeft het een muur, een pijp, enz. verwarmd. leefgebied, waarom opgewonden raken?
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 666
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 250

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par n.Chr. 44 » 26/01/23, 08:02

Was op de warmtewisselaars... : Roll:
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par dede2002 » 26/01/23, 09:20

Hallo,

Ik stelde de vraag over de lucht in de panelen, want elke keer dat de panelen worden geleegd, heb ik thuis veel luchtbellen en ik vraag me af wat het dagelijks onder de was zou kunnen doen...?

En het zou interessant zijn om te weten of het buiten (droge) lucht of bufferlucht is.
2 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79422
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11084

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par Christophe » 26/01/23, 10:04

AD 44 schreef:Was op de warmtewisselaars... : Roll:


En ? Ze zijn ondergedompeld en de was drijft ... je moet een minimum volgen voordat je het opent en eruit ziet als een dwaas ... : Cheesy:

Of denk je aan iets anders???
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9871
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2688

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par sicetaitsimple » 26/01/23, 10:06

Obamot schreef:
sicetaitsimple schreef:de Obamesque-oplossing en het gemak van implementatie.

— De oplossing is niet "zo eenvoudig" te implementeren...plus 3 schermpagina's


Ik begrijp niet waarom je de moeite neemt om me om 3 uur 's ochtends 4 pagina's met antwoorden te geven toen ik gisteren aan het eind van de middag aan Christophe schreef "Ongeacht mijn inhoudelijke mening, die weet je (vooral niet te doen...), welk voordeel ziet u in het mengen van twee producten met verschillende smeltpunten?"
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79422
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11084

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?




par Christophe » 26/01/23, 10:26

dede2002 schreef:Hallo,

Ik stelde de vraag over de lucht in de panelen, want elke keer dat de panelen worden geleegd, heb ik thuis veel luchtbellen en ik vraag me af wat het dagelijks onder de was zou kunnen doen...?

En het zou interessant zijn om te weten of het buiten (droge) lucht of bufferlucht is.


Ja, dat is een probleem dat een probleem zou kunnen zijn (ik heb niet alle antwoorden), vooral als de was stevig is, denk ik dat het uiteindelijk zal breken...

Maar een aanpassing van de luchtinlaat is altijd mogelijk!
1 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten