Ultra-intensieve landbouw: 18 koeien gedood in Texas?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79456
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096

Ultra-intensieve landbouw: 18 koeien gedood in Texas?




par Christophe » 14/04/23, 09:37

Euh hoe kan dat?

Verenigde Staten: 18.000 koeien gedood in de explosie Boerderijbrand in Texas



De oorzaak van de brand, en de explosie die daarop volgde, is op dit moment onbekend. Ongeveer 18.000 koeien zijn omgekomen bij de explosie van een melkveebedrijf in Texas, in het zuiden van de Verenigde Staten, zo maakten de autoriteiten donderdag bekend, die ook melding maakten van een gewonde.

"Dit is de dodelijkste brand in een veehouderij in de geschiedenis van Texas en het onderzoek en de opruiming zullen waarschijnlijk tijd vergen", zei landbouwcommissaris Sid Miller van Texas in een persbericht.


https://www.bfmtv.com/international/ame ... 40076.html

In Frankrijk is de beroemde boerderij met 1000 koeien, geloof ik, nooit gemaakt... daar hebben we het over bijna 20 keer meer... maar wat is deze waanzin?

En hoe een explosie, niet-militair, zoveel kan doden????

Als we het dodelijke oppervlak dat bezet is in verband brengen met mannen, zouden we 60 doden kunnen hebben (ik bedoel dat we op het oppervlak dat wordt bezet door een koe gemakkelijk 000 mensen kunnen plaatsen ...) ... nou AMHA, het is meer vuur dat doodde ... zeker koeien in gevangenschap... (BFM-titel nog steeds nep)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13747
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1530
Neem contact op met:

Re: Ultra-intensieve landbouw: 18 koeien gedood in Texas?




par izentrop » 14/04/23, 09:57

Christophe schreef:In Frankrijk is de beroemde boerderij met 1000 koeien, geloof ik, nooit gemaakt...
Ja, maar ze was het slachtoffer van ecoterrorisme en een electorale staat die niets gaf om de Franse industrie. https://www.web-agri.fr/mille-vaches/ar ... 000-vaches

En nu hebben ze het over herindustrialisering... de mentaliteit zal moeten veranderen : Roll:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79456
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096

Re: Ultra-intensieve landbouw: 18 koeien gedood in Texas?




par Christophe » 14/04/23, 10:03

Rode groene eco klootzakken!! : Mrgreen:

(welke kleur krijg je als je groen en rood mengt? : Mrgreen: )

ps: niet bepaald de schuld van de rode greens... maar hey...

fokkerij gooit de handdoek in de ring en betreurt het gebrek aan steun van de zuivelsector en de staat.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Ultra-intensieve landbouw: 18 koeien gedood in Texas?




par Janic » 14/04/23, 10:20

moet niet huilen om deze arme koeien in kwestie, want ze zullen in ieder geval kort daarna worden vermoord! :(
Het is het verhaal van de oma met haar hondje die geen krokodillentraan laat om het lam dat bij zijn moeder werd weggehaald om vermoord te worden en op het bord van de oma in kwestie belandt... of de jouwe! Het is allemaal hypocrisie om te weigeren te zien wat er in de slachthuizen gebeurt en op het bord belandt :onheil:
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 666
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 250

Re: Ultra-intensieve landbouw: 18 koeien gedood in Texas?




par n.Chr. 44 » 14/04/23, 10:35

Janic schreef:moet niet huilen om deze arme koeien in kwestie, want ze zullen in ieder geval kort daarna worden vermoord! :(
Het is het verhaal van de oma met haar hondje die geen krokodillentraan laat om het lam dat bij zijn moeder werd weggehaald om vermoord te worden en op het bord van de oma in kwestie belandt... of de jouwe! Het is allemaal hypocrisie om te weigeren te zien wat er in de slachthuizen gebeurt en op het bord belandt :onheil:


Dit is niet waar.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 168 gasten