Boiler Okofen Pellematic die niet genoeg verwarmt

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Syl71
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/12/19, 11:05

Boiler Okofen Pellematic die niet genoeg verwarmt




par Syl71 » 09/12/19, 08:44

Hallo allemaal,


Nieuw hier op forum, omdat we een Okofen Pellematic-ketel met regeling en kamerthermostaat hebben gekocht. De zorg is dat sommige dagen ... zoals daar nu ik niet erg heet ben, gietijzeren radiatoren (oud), gewoon lauw zijn, en de ketel:

Op dit moment

CF1 aanvoertemperatuur:
37.6 ° c meting
setpoint 8 ° c

CF 1
23.4 ° c meting
setpoint 23 ° c

Dus ik moet de deur van de kamer openen waar de thermostaat de temperatuur naar 23 ° brengt om de circulator en de klep te activeren!
Vandaag is het kouder dan gisteren, maar geen verwarming.


Gisteren, goed weer, zon ..
ketel is de hele dag in werking geweest ... klep en circulator open!

hier

CF 1 aanvoertemperatuur:
52.1 ° c meting
setpoint 51.6 ° c
CF1
24.5 ° c meting
setpoint 23 ° C

Dit kan u helpen beter te begrijpen
Helling op 1.6
32.5 ° c curve voet


een ander probleem, het expansievat daalt tot bijna 0 wanneer de ketel een lage temperatuur heeft, verwijzing naar 8 °

Hier, ik weet niet of je ons kunt helpen, gezien met onze loodgieter, maar voor hem is alles normaal, vertelt hij me gewoon, ze beheert alles ...! en voor de vaas dat het membraan nog niet echt is afgepeld. Bij voorbaat dank en een mooie dag verder


Syl
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Boiler Okofen Pellematic die niet genoeg verwarmt




par Christophe » 09/12/19, 08:58

Hallo Syl,

Eerste ding om te doen: loodgieter veranderen ... : Mrgreen: zijn antwoord is nonchalant, want om een ​​ketel te regelen, moet deze goed gemonteerd zijn!

Ik heb geen oekofen-ketel, maar verschillende leden hier hebben er een, sommige al jaren.

Begin met een beetje druk in het circuit en lucht in de vaas! Blaas het op naar de 3-balk ... als u een meer nauwkeurige berekening wilt, kijk hier: verwarming isolatie / vase-and-boom-tuning-of-the-druk-en montage-t9118.html

Voor de rest ken ik de ketel niet dus laat ik degenen die het weten antwoorden!
0 x
Syl71
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/12/19, 11:05

Re: Boiler Okofen Pellematic die niet genoeg verwarmt




par Syl71 » 09/12/19, 17:30

Christophe schreef:Hallo Syl,

Eerste ding om te doen: loodgieter veranderen ... : Mrgreen: zijn antwoord is nonchalant, want om een ​​ketel te regelen, moet deze goed gemonteerd zijn!

Ik heb geen oekofen-ketel, maar verschillende leden hier hebben er een, sommige al jaren.

Begin met een beetje druk in het circuit en lucht in de vaas! Blaas het op naar de 3-balk ... als u een meer nauwkeurige berekening wilt, kijk hier: verwarming isolatie / vase-and-boom-tuning-of-the-druk-en montage-t9118.html

Voor de rest ken ik de ketel niet dus laat ik degenen die het weten antwoorden!





Bedankt Christophe ....!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Boiler Okofen Pellematic die niet genoeg verwarmt




par sicetaitsimple » 09/12/19, 18:12

Raar inderdaad .... Het lijkt nog steeds meer op een echte disfunctie (een orgaan dat niet op de juiste manier werkt of dat slecht werkt) dan op een aanpassingsprobleem.

Als je dat nog niet hebt gedaan, kun je proberen te verwijzen naar de vorige links die ik hier kort geleden heb genoemd, je weet maar nooit, het werkte in dit geval, had Sianure gevonden.

verwarming isolatie / afstelling kookpunt-OKOFEN-easypell-t16176.html

Veel succes.
0 x
Avatar de l'utilisateur
philippe van 16
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 28/10/10, 16:05
Plaats: charente

Re: Boiler Okofen Pellematic die niet genoeg verwarmt




par philippe van 16 » 09/12/19, 18:57

Bonsoir à tous,

zoals Christophe in zijn bericht zegt:
Christophe schreef:Belangrijke opmerking: het is essentieel om de voorvulling (stap 1) van het expansievat te doen wanneer er geen water onder druk staat, omdat daarna onvermijdelijk water en luchtdruk balans!
Hier is een andere weergave van de instelling:
Beeld

Bron: https://www.econologie.com/chauffage-ma ... -4209.html


Het is heel belangrijk om de voordruk van het expansievat in te stellen met een watercircuit met een druk van nul en vrije stroom (circuit- of kanafvoerklep open).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Boiler Okofen Pellematic die niet genoeg verwarmt




par Christophe » 09/12/19, 21:24

Bedankt ja, soms zeg ik interessante dingen! : Mrgreen:

Voeg toe dat een niet-opgeblazen expansievat helemaal geen expansievat meer is ... het is gewoon helemaal niets!

Dus het excuus van de loodgieter dat het membraan beter los moet komen, is behoorlijk serieus voor een man in het bedrijf!
0 x
Syl71
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/12/19, 11:05

Re: Boiler Okofen Pellematic die niet genoeg verwarmt




par Syl71 » 10/12/19, 15:03

philippe du 16 schreef:Bonsoir à tous,

zoals Christophe in zijn bericht zegt:
Christophe schreef:Belangrijke opmerking: het is essentieel om de voorvulling (stap 1) van het expansievat te doen wanneer er geen water onder druk staat, omdat daarna onvermijdelijk water en luchtdruk balans!
Hier is een andere weergave van de instelling:
Beeld

Bron: https://www.econologie.com/chauffage-ma ... -4209.html


Het is heel belangrijk om de voordruk van het expansievat in te stellen met een watercircuit met een druk van nul en vrije stroom (circuit- of kanafvoerklep open).





bedankt ... maar hier moet ik toegeven dat het een beetje te technisch is voor mijn brein : Roll: : Lol:
0 x
Syl71
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/12/19, 11:05

Re: Boiler Okofen Pellematic die niet genoeg verwarmt




par Syl71 » 10/12/19, 15:19

Christophe schreef:Bedankt ja, soms zeg ik interessante dingen! : Mrgreen:

Voeg toe dat een niet-opgeblazen expansievat helemaal geen expansievat meer is ... het is gewoon helemaal niets!

Dus het excuus van de loodgieter dat het membraan beter los moet komen, is behoorlijk serieus voor een man in het bedrijf!



Ik moet toegeven dat de loodgieter ons serieus begint te "dwangvoeding", en ja, de kalkoen- en ganzenseizoenen komen eraan !!!

Zoals wat te doen mensen werken we weten een beetje te veel en niet altijd de gemakkelijkste voor de volgende ... hij moet terugkomen om een ​​radiator te vragen en nadat de installatie eindelijk is voltooid en dat is waar ik denk dat het zal vast komen te zitten, zelfs vandaag draait de ketel dan ... hop gaat in 8 ° vorstbescherming en je moet uren wachten tot het heet water naar de radiatoren terugvoert ... het vulde me met heb een installatie van meer dan 18000 € dat het niet de beste is !! Ik heb misschien naïef gedacht dat een ketel ervoor zorgde dat we altijd de gevraagde temperatuur hebben, daar is het meer de jojo ... .24.5 -23 ° °! Tot slot, iedereen bedankt voor je antwoorden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Boiler Okofen Pellematic die niet genoeg verwarmt




par Christophe » 12/12/19, 10:49

Vandaar het belang van het niet betalen van het saldo (2 / 3) van een factuur * tot ontvangst als werkt ...

Betaling voor een ketel kan worden gedaan op 1, 2 of zelfs 3 maanden (zie meer na nego) na ontvangst, vooral voor dergelijke bedragen met de 20k €, voldoende tijd om de werking te testen ...

Een andere optie die je hebt: speel de garantie ... daar zijn rechtbanken voor ... Ik denk dat jij noch hij daar wil komen ...

Maar apparatuur geïnstalleerd door een professional moet een werkpuntbalk hebben!

* nog meer in het bijzonder in duur onroerend goed werk ...
0 x
Syl71
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/12/19, 11:05

Re: Boiler Okofen Pellematic die niet genoeg verwarmt




par Syl71 » 15/01/20, 10:30

Hallo ...

Dus na veel lezen en kijken in de gebruikershandleiding, denk ik dat ik eindelijk goede gegevens "continue verwarming" heb gevonden!
Om te beginnen blokkeerde ik de kamerthermostaat en keek ik aan de zijkant van de helling en de stooklijn ...
op dit moment 5,6 ° in de ochtenden en dag 13, 16 °, de instelling is dit

helling: 1.4
stooklijn: 37.5

hierdoor blijven de radiatoren urenlang lauw en niet meer koud!

Ik moet gewoon de juiste helling en bocht vinden voor koel, vochtig weer.


Bedankt aan alle bijdragers hieraan forum ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] en 215 gasten