Verwarmingsadvies nieuw huis

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Civet88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 15/10/20, 21:02

Verwarmingsadvies nieuw huis




par Civet88 » 16/10/20, 01:09

Bonsoir
Nieuw aangemeld hierop forum.
Ik heb je advies nodig over verwarming.
Volgend jaar ga ik een gelijkvloerse houtskeletbouw bouwen van 100m2 met een kruipruimte en een verdieping van 40m2 met een vide boven de woonkamer. Het wordt gebouwd in de Vogezen. Het zal zeer goed geïsoleerd worden met producten van biologische oorsprong, hout/aluminium schrijnwerkerij in dubbele of driedubbele beglazing, pellets. Het thermisch ontwerpbureau bood mij een lucht/water warmtepomp met vloerverwarming aan. Ik ben niet echt overtuigd van de warmtepompen: werking bij strenge winters, betrouwbaarheid, onderhoudskosten. Bedankt voor je feedback
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Nieuwe tips voor verwarming in huis




par Paul72 » 16/10/20, 14:03

Hallo,

In uw sector ben ik inderdaad een beetje sceptisch, een water-water warmtepomp zou efficiënter zijn maar is veel duurder en misschien niet rendabel voor zo'n klein gebied zo goed geïsoleerd, tenzij u ook het warme water verwarmt gezondheid en meer .
Je moet echt studeren in relatie tot de jaarlijkse verwarmingsbehoefte, uiteindelijk zal de lucht-water-warmtepomp misschien het hele jaar door het meest winstgevend blijken te zijn, ook al is het heel eerlijk als het buiten -15 is
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2205
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Nieuwe tips voor verwarming in huis




par phil59 » 17/10/20, 09:52

Een klein houtkacheltje erbij, het hout daar, dat moet toch wel makkelijk te vinden zijn?
Net zo'n groot koud verhaal en de pomp worstelt, om voor warmte rond de kachel te zorgen....

Of de hydropelletkachel, in plaats van de warmtepomp, daar pak je de zakken.... Goed geïsoleerd dus, waarschijnlijk 2 pallets per jaar....

Een pelletkachel kun je beter ondermaats nemen, zodat hij maximaal draait, als kleine buffertank nog beter.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Nieuwe tips voor verwarming in huis




par ENERC » 17/10/20, 19:39

Een inzethaard of haard met warmeluchtverdeling:

Beeld

Het is niet nodig om de kamers te verwarmen. Het beste is om de heteluchtopening naar de badkamer te sturen (de douche in de kou - niet cool).

Ik verwarm alleen zo, en geen zorgen. Ik heb alleen een paar elektrische kachels in vorstbeveiliging (4°C)
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Nieuwe tips voor verwarming in huis




par dede2002 » 18/10/20, 07:47

Hallo,

Aangezien het huis nog niet gebouwd is, zou ik denken aan een grote goed geïsoleerde watervoorraad in de kelder, in de zomer verwarmd met thermische zonnepanelen (zoals bij Christophe). Met een hout- of pelletkachel, of beide.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2205
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Nieuwe tips voor verwarming in huis




par phil59 » 18/10/20, 13:08

Mijn buffertank, 500L, vond ik in de rechterhoek voor 100€, heel goed.

Voor 200 € is het goed, als je geen tijd hebt. Ik ben altijd op zoek naar een tweede voor 100€, of 150...

het stelt je in staat om een ​​goede traagheid te hebben, en in jouw geval, als het 's nachts erg koud is, kan het helpen ....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: Nieuwe tips voor verwarming in huis




par izentrop » 18/10/20, 16:16

Civette88 schreef:Het thermisch ontwerpbureau bood mij een lucht/water warmtepomp met vloerverwarming aan. Ik ben niet echt overtuigd van de warmtepompen: werking bij strenge winters, betrouwbaarheid, onderhoudskosten. Bedankt voor je feedback
In een goed geïsoleerd huis met vloerverwarming is de warmtepomp een goede oplossing. Mijn, lage temperatuur gegeven voor - 25° (extra elektrische weerstand ingebouwd). Een houtkachel als back-up en daarnaast. In de Vogezen is hout ook een goedkope grondstof.

De betrouwbaarheid zou moeten verbeteren. Derde winter zonder tussenkomst voor mij.
0 x
Civet88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 15/10/20, 21:02

Re: Nieuwe tips voor verwarming in huis




par Civet88 » 18/10/20, 19:39

dede2002 schreef:Hallo,

Aangezien het huis nog niet gebouwd is, zou ik denken aan een grote goed geïsoleerde watervoorraad in de kelder, in de zomer verwarmd met thermische zonnepanelen (zoals bij Christophe). Met een hout- of pelletkachel, of beide.


Hallo Dede, ik begreep je voorstel niet. Hoe een voorraad water die in de zomer wordt verwarmd, in de winter kan worden gebruikt voor verwarming. Waar kan ik de installatie van Christophe vinden?
0 x
Civet88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 15/10/20, 21:02

Re: Nieuwe tips voor verwarming in huis




par Civet88 » 18/10/20, 19:42

izentrop schreef:
Civette88 schreef:Het thermisch ontwerpbureau bood mij een lucht/water warmtepomp met vloerverwarming aan. Ik ben niet echt overtuigd van de warmtepompen: werking bij strenge winters, betrouwbaarheid, onderhoudskosten. Bedankt voor je feedback
In een goed geïsoleerd huis met vloerverwarming is de warmtepomp een goede oplossing. Mijn, lage temperatuur gegeven voor - 25° (extra elektrische weerstand ingebouwd). Een houtkachel als back-up en daarnaast. In de Vogezen is hout ook een goedkope grondstof.

De betrouwbaarheid zou moeten verbeteren. Derde winter zonder tussenkomst voor mij.


Goedenavond, bedankt voor uw antwoord. Maar de prijs voor het installeren van een warmtepomp wordt niet gegeven. Ik zit er aan te denken om eventueel een massakachel met warmwaterproductie te plaatsen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Nieuwe tips voor verwarming in huis




par Paul72 » 18/10/20, 21:13

De massakachel zou ook goed passen denk ik, bij een zeer goed geïsoleerd huis heeft hij het voordeel dat hij de warmte rustig verdeelt over minimaal 24 uur, waardoor er minder kans is op oververhitting. Ik zou zeggen dat het met de hydropelletkachel hetzelfde is, maar twee heel verschillende apparaten.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 151-gasten