Tips voor de isolatie dunne kruipen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
dhaulagiri
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 07/01/11, 21:57
Plaats: Gard
x 2

Tips voor de isolatie dunne kruipen




par dhaulagiri » 07/01/17, 14:47

Hallo,

Ik kom je om advies vragen, omdat ik moeite heb met het kiezen van de juiste isolatie om de zolder van mijn huis te renoveren.

Locatie: Gard, hoogte 125m, een beetje in het achterland. Warm in de zomer, relatief koud in de winter, maar redelijk beschut tegen de noordenwind.

Mijn huis: waarschijnlijk het prototype van het thermische vergiet uit de 80-jaren (1983) maar ik probeer het geleidelijk aan te verhelpen volgens mijn renovatieprojecten. Concrete blokconstructie op kruipruimte niet geïsoleerd. Op het niveau van de muren, 75 mm glaswol, gepleisterde baksteen van 50mm, gips (origineel) en aardpleister (renovatie). Op het plafondniveau een betonnen plaat. Voor 2 / 3 van de verloren dakruimte: 31cm geprojecteerde cellulosewatten (renovatie). Voor de 1 / 3 op zolderruimte die het onderwerp is van mijn verzoek, voorlopig niets. Ik kom er nog op terug ... Het frame is traditioneel (gordingen van 25x11cm en spanten van 8x6cm) en de hoes is volledig vernieuwd in 2012 met HPV-film, ventilatiemes en krul. Tijdens de dakwerkzaamheden was de oorspronkelijke glaswol op de verbouwde zolder erg beschadigd, met name door knaagdieren, en deze was verwijderd. Ik had op dat moment geen budget om dit deel van de isolatie te financieren en ik kan het nu alleen aanpakken. Dus het was al 4 jaar niet geïsoleerd geweest.

De zolder: ze bestaan ​​uit een extra slaapkamer en een badkamer. We gebruiken het momenteel niet veel, vooral om familie en vrienden te verwelkomen, maar mijn dochter, binnenkort een tiener, zou na de werkzaamheden moeten intrekken. Het project bestaat uit het opnieuw doen van alles: we breken, we isoleren, we herzien de distributie van onderdelen en we herontwikkelen. Het vloeroppervlak is iets meer dan 40m2 maar alleen 12m2 heeft na het werk een hoogte onder het plafond gelijk aan of groter dan 1,80m (zie hieronder). Het te behandelen vlakke oppervlak is ongeveer 70m2, inclusief twee daksecties en twee rechte poten.

Met betrekking tot isolatie zijn mijn belangrijkste beperkingen als volgt:
1) Isoleer van binnenuit
2) Overschrijd 16cm isolatiedikte niet, omdat het bewoonbare volume te klein zou zijn. Laten we zelfs zeggen dat het moeilijk zou zijn om op te staan. Met een grotere dikte zou het onderdeel zelfs niet als zodanig worden beschouwd volgens de wet van Carrez. Het zou een verlies voor mijn huis zijn, dus ...

Mijn wens is om maximale weerstand te verkrijgen met mijn beroemde 16cm. Omdat we onder een dak staan, wil ik ook voorkomen dat de zomer oververhit raakt (er is geen en er is geen airconditioning thuis ...). Ik zou ook graag een product willen vinden dat zo ecologisch en zo goedkoop mogelijk is. Ten slotte bezoeken knaagdieren regelmatig de zolder en ik zou hun taak willen compliceren en voorkomen dat ze aanzienlijke schade aanrichten. Een beetje vierkant in de cirkel daarom en IK ben om deze reden erg geïrriteerd om MIJN oplossing te vinden.

Voor nu is mijn alternatief als volgt voor een substantieel gelijkwaardige prijs (tussen 1300 € en 1600 € door het zelf te doen en niet mogelijk om verder te gaan)
- gedegradeerde polyurethaan panelen. Voordelen: een R van 7,4 met 16cm en waarschijnlijk redelijk beperkte schade met knaagdieren (de twee belangrijkste punten voor mij). Nadelen: al het andere. Plots ben ik niet erg ingepakt (maar ik kan zo strak worden in mijn plastic omhulsel :( )
- houtvezel. Nadelen: een R van 4,2 met 16cm (bof bof), een belangrijkere gevoeligheid (toch belangrijk?) Voor knaagdieren. Voordelen: al het andere, zelfs als ze waarschijnlijk worden verminderd door de onvoldoende dikte, met name de faseverschuiving. Dus ik zeg tegen mezelf dat de investering het niet waard is ...

Ik heb minerale wol onmiddellijk uitgesloten, vanwege knaagdieren (en ook omdat minerale wol niet goed is voor de gezondheid en voor de planeet. Ja, ook polyurethaan, ik weet het, maar alles wereld heeft inconsistenties mijn goede dame ...). Ik kan mijn dakruimtes niet effectief beschermen tegen inbraak, dat zou te ingewikkeld zijn. Gezien de configuratie van het huis, konden ze door het geventileerde mes onder de tegels, de banken of de sluiter (droog gemonteerd) gaan. Het plaatsen van een hek zou van binnen erg vervelend zijn en zeker niet effectief, een muis kan door een gat met de diameter van een potlood gaan.

Je weet alles! Bedankt als je alles hebt gelezen en, omdat dat kan betekenen dat je geïnteresseerd bent in het onderwerp, bedankt dat je me je geïnformeerde mening hebt gegeven.

Nicolas
0 x
"Als er geen oplossing is, is het dat er geen probleem is" Valuta shadok.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Tips voor kruipende dunne isolatie




par Did67 » 07/01/17, 16:21

Ik kan een "reflecterend scherm" onder het dak niet genoeg aanbevelen.

In de zomer, thuis, maar ook thuis is het dak heet. Dit is een strijkijzer, dat zelfs bij contact warmte "uitstraalt". Wie ooit onder een dak heeft gewerkt, in een schuur (hooi stapelen, etc.) ziet waar ik het over heb.

Je hebt misschien wel, ik weet niet wat fenomenale R, thermische straling zal spelen. We moeten ons niet alleen richten op thermische geleidbaarheid op zolder.

Het is altijd moeilijk om meerdere materialen te combineren. Niettemin plaatste ik thuis glaswol en vervolgens een dunne isolatie en vervolgens lambrisering, ook bij zeer belangrijke ruimtebeperkingen (de LoS wordt tussen de metalen gordingen geschoven - bovendien had ik een dak " radiator "!): ontwikkeling van de dakpunt met circa 2,20 m op het hoogste punt!

Nou dat blijft "gemiddeld", ook omdat in deze opstelling van de punt van mijn dak er geen is geen thermische inertie. Alles is van nature gemaakt van lichte materialen.

En de combinatie van "weinig of geen traagheid" + "gemiddelde isolatie" kan geen goede resultaten opleveren ...

Het blijft leefbaar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
dhaulagiri
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 07/01/11, 21:57
Plaats: Gard
x 2

Re: Tips voor kruipende dunne isolatie




par dhaulagiri » 09/01/17, 11:15

Hallo deed

Ik ben blij dat je me hebt geantwoord, omdat ik je pragmatisme en gezond verstand ken sinds onze eindeloze debatten over ketels en hun instellingen een paar jaar geleden.

Voor het reflecterende scherm is dit niet mogelijk: we zouden het moeten uitzoeken. Ik had het moeten doen toen ik mijn dekking een paar jaar geleden opnieuw had gedaan. Ik stelde me toen tevreden met het toevoegen van een HPV-scherm, omdat ik destijds niet de middelen had om meer isolatie te doen. Als ik dat had kunnen doen, zou ik waarschijnlijk hebben gezaaid. We nemen tenminste geen water meer tijdens de Cevennen-afleveringen en dat is al veel!

Dus ik moet naar binnen gaan met beperkingen van bewoonbaarheid die vergelijkbaar zijn met die van jou: onder de nokafbraak heb ik alleen 2,02m. Een beetje meer zodra de isolatie (veronderstelling 16cm) en de placo is geïnstalleerd.

Polyurethaan doet me aarzelen om de reden die je noemt (warmte die zich onder het dak ophoopt), zelfs als degene die ik krijg (het is de tweede keuze) een paneel is bedekt met een aluminiumfilm, daarom in principe reflecterend bedoeld voor het sarking. Behalve dat ik het onder de HPV-film moet gebruiken: ik weet niet echt wat ik erover moet denken, vooral omdat ik in twee gekruiste lagen moet poseren: daarom 4-aluminiumfilms (sinds 1 aan elke kant van het paneel). Het afgeleid gebruik is niet altijd relevant op het gebied van constructie ...

Mijn andere probleem zijn de knaagdieren: ze hadden de originele glaswol afgeslacht en 4 jaren geleden verwijderd door de hoes opnieuw te doen. Plots aarzel ik om ze terug te zetten, want ik kan niet effectief voorkomen dat ze binnenkomen.

Qua traagheid heb ik het "geluk" dat ik een betonnen plaat heb tussen de begane grond en de zolder en 5 cm holle bakstenen scheidingswanden. Het is altijd beter dan welke gipsplaat dan ook. Aan de andere kant, verplichting om de kruipende gipsplaat opnieuw te doen (ik heb het gekregen, dus ik zal niet op deze economie spugen) en ik zie sowieso niet hoe ik een kruipende scheidingswand moet maken die lichtheid en traagheid combineert, anders dan sarking, dus van buitenaf. Dat gezegd hebbende, ik weet nog lang niet alles en weet alles over het onderwerp, anders zal ik mezelf vandaag geen vragen stellen ...
0 x
"Als er geen oplossing is, is het dat er geen probleem is" Valuta shadok.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Tips voor kruipende dunne isolatie




par Did67 » 09/01/17, 15:07

Ja, inderdaad, je bijnaam komt terug naar mij ... Ik denk aan Reinhold Messner. En de discussies over de ketels - de mijne viert binnenkort zijn 10-jaren ... En het biedt nog steeds. Vooral op dit moment, met negatieve temperaturen die soms niet positief worden gedurende de dag.

Nu is mijn passie die me hier bezighoudt meer tuinieren: de "Potager du Laesseux"

landbouw / tuinieren-meer-dan-bio-by-planten-leven-zonder-vermoeidheid-t13846.html

Ik begrijp niet hoe je in hoogte wint, wanneer je isolatie gaat toevoegen ???

Toen ik het had over stralingsschilden, dacht ik aan de binnenkant, om een ​​"dunne isolator" uit te rekken. Ik heb een broodje gemaakt zoals:

- glaswol in panelen geschoven en bevestigd tussen de metalen gordingen (gescheiden door 60 / diepte ongeveer 20 geheugen).
- scheve lamellen
- dun uitgerekte isolatie
- re-latten gericht op de eerste
- lambrisering

Maar ik denk dat je polystyreen panelen als ze bedekt zijn met een aluminiumfilm precies deze rol zullen spelen.

Wees heel voorzichtig met condensatie in koude hoeken, of met deze panelen of met dunne isolatie: er is een risico op condensatie.

VMC verplicht, anders druppelt het ergens!

Ik weet niet of er een manier was om het beter te doen! Zoals gezegd: geen traagheid, aangezien mijn vloer OSB is geplaatst op mijn dwarsbalken, die ook van metaal zijn (mijn dakframe is een soort opeenvolging van grote A's; de indeling is in de bovenste driehoek; de twee poten zijn de crawlers van de 1e verdieping). Het is verre van top, maar het is leefbaar. In de winter heb ik de juiste radiatoren ("lage temperaturen" aangesloten op een bypass van mijn 1e verdieping vloerverwarming; oversized). In de zomer is het nodig om het goed te doen: Veluxraam met gemotoriseerde externe rolluiken, die gesloten moeten worden; 's nachts geopend ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
dhaulagiri
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 07/01/11, 21:57
Plaats: Gard
x 2

Re: Tips voor kruipende dunne isolatie




par dhaulagiri » 09/01/17, 23:46

Did67 schreef:Ik begrijp niet hoe je in hoogte wint, wanneer je isolatie gaat toevoegen ???


Het is heel eenvoudig: de basis van de nokgordel is 2,02m vanaf de grond. Maar de dikte van deze verdeling is 25cm, die van de spanten is 8cm en ik zal alleen 16cm isolatie + BA13 plaatsen. Mijn uitsplitsingen zullen daarom duidelijk worden uit 7 of 8 cm onder de muur zodra het werk is voltooid. Het is heel eenvoudig, maar ik was niet duidelijk ...

Did67 schreef:Maar ik denk dat je polystyreen panelen als ze bedekt zijn met een aluminiumfilm precies deze rol zullen spelen.
Wees heel voorzichtig met condensatie in koude hoeken, of met deze panelen of met dunne isolatie: er is een risico op condensatie.
VMC verplicht, anders druppelt het ergens!


Het is polyurethaan, maar wat dan ook, de eigenschappen zijn hetzelfde, goed of slecht. Het is gewoon een beetje meer isolerend. Het probleem is dat de man me panelen voor isolatie van buitenaf verkoopt om van binnenuit te isoleren. Elk paneel heeft een gealuminiseerde dampbarrière aan elke zijde en met twee gekruiste lagen zal ik een 4-dampbarrière hebben. Oké, oké. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de sneden katoen kunnen zijn, vooral tussen de spanten ...
Anders geen probleem voor de CMV, het podium is al verbonden met een vochtgevoelig systeem.

Did67 schreef:In de zomer moet het goed lukken: Velux met externe gemotoriseerde rolluiken, die gesloten moeten zijn; 's nachts geopend ...

Ja, ongeacht de isolatie, het is niet verboden om een ​​beetje gezond verstand te gebruiken.

Did67 schreef:Nu is mijn passie die me hier bezighoudt meer tuinieren: de "Potager du Laesseux"

Ik ben er ook gepassioneerd over omdat ik mijn huis bezit en ik ook af en toe op je draad let. Helaas kost het renoveren van mijn huis me nog steeds te lang om te hopen op een moestuin. Bovenal is mijn configuratie niet ideaal, omdat ik omringd ben door eiken. Het is een probleem voor de zon maar ook voor de grond, omdat hun wortels overal zijn. En ik moet nog enige vruchtbare ervaring van moestuinen in de buurt van eiken vinden. Dus ik haal mijn pleziertuin in, waar ik experimenteer met planten voor mediterrane tuinen (in halfschaduw is het vanzelfsprekend : Mrgreen: ) en bodemafbraak met BRF. En ik heb bloemen die ik met mijn ogen eet, als ik ze niet gewoon kan eten! Maar ik verspreid me.

dank u
0 x
"Als er geen oplossing is, is het dat er geen probleem is" Valuta shadok.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Tips voor kruipende dunne isolatie




par Did67 » 10/01/17, 09:20

Voor VMC is het bij dit soort "casings" belangrijk om de "nozzle" op de koudste plaats te plaatsen (in het algemeen de "hoek" die op het rondsel staat). Of plaats er zelfs twee, één op elke hoek!

Om technische redenen is dit bij mij niet het geval en heb ik daar een paar kleine condensaties. Er zijn weinig "luchtbewegingen", en in mijn geval is ongeveer een derde van het volume, met het bed, zonder opening, aan de gevelzijde ... De trap komt ongeveer in het midden uit. En links van de trap, aan de andere kant dus, bevindt zich het sanitair gedeelte (bed, toilet), met de aansluiting. Ik ga niet zo ver als de tweede gevel, ik heb nog een "technische doos", met doorgang van de schoorsteenkanalen, leidingen, kanalen ... Dus het is vochtiger, maar beter geïsoleerd!

Condensatie vindt altijd plaats op de koudste plaats.

Voor je polyurethaansandwich, naar mijn mening, als je eerste barrière goed is afgedicht, is er geen risico op condensatie ... Blijf bij de speciale isolerende "scotches" die we gebruiken voor dunne isolatie. Ik denk dat je moet worden geïnspireerd door wat er met dunne isolatie wordt gedaan, je platen zullen een soortgelijk gedrag vertonen: waterdicht, reflecterend, risico op condensatie ... Je hebt luchtcirculatie tussen je dak en je isolatie ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Tips voor kruipende dunne isolatie




par chatelot16 » 12/01/17, 19:39

wanneer u de gewenste dikte kunt geven, is eenvoudige glaswol de goedkoopste oplossing ... wanneer de beschikbare dikte beperkt is, is het polyurethaanschuim het meest efficiënt, het is daarom waterdicht heeft geen dampscherm nodig ... dat is het niet

eerste bericht geschreven met een nieuwe windows10 computer ... bericht niet voltooid verzonden zonder uitdrukkelijk en onmogelijk om het te wissen
Dernière édition par chatelot16 de 12 / 01 / 17, 19: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Tips voor kruipende dunne isolatie




par chatelot16 » 12/01/17, 19:52

wanneer u de gewenste dikte kunt geven, is eenvoudige glaswol de goedkoopste oplossing ... wanneer de beschikbare dikte beperkt is, is het polyurethaanschuim het meest efficiënt, het is daarom waterdicht heeft geen dampscherm nodig ... het is niet volledig ondoorzichtig voor infrarood, dus een metalen laag zoals een overlevingsdeken is nuttig ... meerlagige isolatie is nutteloos omdat hun meervoudige laag nutteloos is, één zou voldoende zijn, maar vreemd genoeg zijn de eenvoudige metalen huisdierfilms niet beschikbaar in het gebouw, terwijl ze overvloedig worden gebruikt voor thermische isolatie van vliegtuigen ... en voor vliegtuigen zijn de onderzoeken ernstig, dus als het voor vliegtuigen wordt gebruikt, moet het nuttig zijn !
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Tips voor kruipende dunne isolatie




par Did67 » 12/01/17, 21:06

Er zijn verschillende diktes, dus min of meer "multilayers". Ik denk dat dit speelt op het kleine "schuim" dat er tussen elke plastic film zit, om condensatie te beperken.

Merk op dat tijdens het isoleren, hoe beter hoe hoger de straling (helder weer).

30 jaar geleden kocht ik een anorak voor een reis naar Peru / Bolivia in de zomer (winter daar). Wanneer u actief bent, is het spectaculair effectief! Ik heb het nog steeds!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] en 325 gasten