Zolderisolatie met recuperatie en recycling van kunststoffen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
gestratificeerd
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 23/11/22, 09:06
x 1

Zolderisolatie met recuperatie en recycling van kunststoffen




par gestratificeerd » 23/11/22, 09:25

Hallo,
Ik ben nieuw op de site, en ik vind het zeer informatief.
hier is mijn onderwerp
Verbeter mijn zolderisolatie, met herstel. Industrieel.
Laat het me uitleggen :
Ik heb de mogelijkheid om via mijn werkgever de verpakking die in feite
Kunststof dozen (polypro ca. 3 mm dik). Deze pakketten hebben de vorm van langwerpige dozen en zijn ongeveer 60 cm lang bij 20 breed en 15 hoog. Ze bestaan ​​uit grote flappen en eenmaal gesloten/afgeplakt zijn ze bijna waterdicht.
Mijn vraag en het volgende:
Als ik mijn zolder (op vloerniveau) bedek met gemonteerde dozen, afgeplakt en strak tegen elkaar aan (lay-out nog te doen!). Ik ga lagen ingesloten lucht aanbrengen als isolatie (grote lagen natuurlijk...).
Kan ik volgens jou echt aan isolatie winnen met dit soort doe-het-zelf, rekening houdend met het feit dat de kosten NUL zullen zijn (alleen een beetje elleboogvet!).
Hier is indien nodig kan ik u een diagram maken.
Bij voorbaat dank voor uw ideeën en discussies.
Fred
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zolderisolatie met berging en berging/recycling




par Christophe » 23/11/22, 10:15

Hallo en welkom hier...

Om te beginnen, alleen omdat het van plastic is, wil nog niet zeggen dat het een goede isolator is. Lucht moet in het materiaal worden opgesloten om het een isolator te maken. Hiervoor zijn verschillende methodes. Een grote plastic doos zal bijna niets isoleren omdat daar convectie zal optreden.

Nog een voorbeeld: noppenfolie isoleert ondanks de luchtbellen bijna niets.

Dus eerste vraag: hoe zien jullie PP-dozen eruit? Plaats alsjeblieft wat foto's.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Zolderisolatie met berging en berging/recycling




par izentrop » 23/11/22, 10:23

Hallo,
Zou een foto nodig hebben. Anders niet meer dan dunne isolatie, zoals weinig.
Het optimum voor een luchtspleet moet binnen 20 mm liggen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zolderisolatie met terugwinning en recycling van kunststoffen




par Christophe » 23/11/22, 10:34

40 mm is de optimale dikte als de lucht in hoogte gestabiliseerd is... EN als de straling geblokkeerd is (dunne isolatie of...overlevingsdeken)

Zie dit draadje uit 2009: verwarming isolerende / isolerende-of-wanden verticale-met-bladen-lucht- en batten-t8971.html
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5262

Re: Zolderisolatie met terugwinning en recycling van kunststoffen




par Remundo » 23/11/22, 11:11

wat ik thuis doe.

1) Ik verdubbel de muren van binnenuit door balken van 63 x 38 mm vast te schroeven (of 40 x 60 mm, afhankelijk van wat je vindt).

2) horizontale balken voorkomen opwaartse luchtstromen, 2-3 afhankelijk van de hoogte van uw muur (ik plaats meestal 3, het verdeelt zich elke 60-70 cm in hoogte voor een plafond op 2 m). Voor een kelder, 50 of 1 halverwege. Dit om convectieverschijnselen in de wand te voorkomen.

3) in de kleine dozen lijm of niet ik dunne meerlaagse aluminium isolatie: deze isolatie heeft de rol van het blokkeren van infrarood, terwijl de 40 mm lucht de thermische geleiding blokkeert.

4) Ik passeer alle stroomkabels en aardgeleiders die ontbreken

5) Ik bedek de balken met OSB3 of spaanplaat.

hier ter illustratie de foto van een bouwplaats in 2018

IMG_8520.JPG
IMG_8520.JPG (130.63 KB) keer bekeken 2045



IMG_8525.JPG
IMG_8525.JPG (145.83 KB) keer bekeken 2045


met de vriendelijke medewerking van mijn dochter : Oops:

IMG_8528.JPG
IMG_8528.JPG (134.66 KB) keer bekeken 2045




IMG_8537.JPG
IMG_8537.JPG (112.16 KB) keer bekeken 2045
1 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zolderisolatie met terugwinning en recycling van kunststoffen




par Christophe » 23/11/22, 11:42

Ah goed gedaan Remundo!

Hier doet deze lat me vaag denken aan een andere bouwplaats om de te isoleren forum van deze zomer! : Mrgreen:

Zo te zien ben je goed getraind! Voor een keer is er een die (ik) luistert naar het advies van de forum ! Haha! 8)

Even een nadeel van uw stap 3, in uw plaats zou ik dunne isolatie over het hele oppervlak hebben geplaatst, dus inclusief de balken (het zou een integrale dampremmende laag hebben gemaakt).

Waarom heb je OSB- of MDF-panelen gebruikt en geen placo voor de "afwerking" van de muren?

Heeft u enig idee van vergelijkbare prestaties vanaf 2018?

ps: kopieer en plak dit bericht in dit oude topic: verwarming isolerende / isolerende-of-wanden verticale-met-bladen-lucht- en batten-t8971.html

reps: Ik zie dat de opvolging verzekerd is! Hoeveel schroeven heeft ze erin geschroefd? 8) : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5262

Re: Zolderisolatie met terugwinning en recycling van kunststoffen




par Remundo » 23/11/22, 11:58

Ik hou niet zo van gips, maar het kan ook.

Hout isoleert beter dan gips en je kunt jezelf er direct in schroeven.

Ik had geprobeerd om eerst de isolatie te plaatsen, maar ik gaf het op: eerst waren mijn balken niet meer recht/afgeplat, en toen ik schroefde, draaide/knoopte de dunne isolatie met de draaiende schroef.

Mijn dochter heeft alle ondeugden gekozen. In 2018 was ze pas 2 jaar oud : Lol:

De muur is erg gezond, 4 jaar geobserveerd, geen vocht. Ik deed dit ook op de muren op de begane grond op het noorden.
1 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Zolderisolatie met terugwinning en recycling van kunststoffen




par phil59 » 23/11/22, 15:56

Om op het onderwerp terug te komen, plastic zou ik niet doen, aan het plafond, bij brand is dat al snel een ramp!
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 277-gasten