Dubbele beglazing en energiebesparing

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
catouni
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 08/06/07, 18:30
Plaats: Amboise

Dubbele beglazing en energiebesparing




par catouni » 13/06/07, 13:30

Bonjourà alles, las ik ergens dat het uitrusten van zijn dubbele beglazing voorkomen jsuqu'à 30% van warmteverlies. Is dit eerlijk?
dank u
Catouni :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 13/06/07, 13:40

Uh ... 30% van het totale verlies of gewoon bij het raam?

Omdat ik denk gewoon aan het raam is nog veel meer ... het enkel glas wordt niet meer verkocht, ben ik verkeerd?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/06/07, 15:25

Dag

Het nieuwe huis is driedubbele beglazing, Caloriverre
met een ga Zou Reflecterende geneesmiddel.

Andre
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 13/06/07, 15:34

Hallo,

In Frankrijk, het lijkt me dat het gebruik van driedubbele beglazing is voorbehouden aan lawaai. In conventionele huisvesting, wordt de dubbele beglazing gebruikt. Maar eigenlijk, de aard van het gas speelt een belangrijke rol.

Om Catouni beantwoorden, dubbele beglazing is duidelijk zeer belangrijk om energiebesparing te maken.
In een appartement van 67m2 hadden we een energierekening van 35E gemiddeld per maand (verwarming en al het andere)! Toen ik zag wat collega's in oudere appartementen betaalden (zonder dubbele beglazing in het bijzonder), was ik erg blij met onze keuze!

A +

Indy
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 14/06/07, 10:14

Catouni.
De standaard beglazing norm voor vandaag dubbel glas lage emissie thermische coëfficiënt Ug = K of 1,1.
In 10 jaar de norm in Frankrijk zal waarschijnlijk driedubbele beglazing want het brengt een beetje meer en het zal meer glas te verkopen en renouvler de bestaande vloot van de ramen. Ja, moeten leven .... Ik georiënteerde mezelf over de keuze voor de renovatie van mijn huis, omdat de meerprijs van slechts € 20 / m2.
Om je vraag te beantwoorden, bekijk je het onderwerp dat ik zal afmaken als ik wat meer tijd heb:
https://www.econologie.com/forums/constructi ... t3026.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 201-gasten