Hulp aerolic dual stream netwerkontwerp

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
xxx74
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 33
Inschrijving: 23/10/15, 10:12
x 1

Hulp aerolic dual stream netwerkontwerp




par xxx74 » 02/11/16, 23:16

Hallo,


Omdat ik in renovatie ben, wil ik de plannen maken voor de toekomstige installatie van mijn VMC Double Flow Aldes Dee Fly Cube 300 microwatt fr, daarvoor heb ik veel advies van u nodig.


Momenteel in het proces van het uitvoeren van een 3D-modellering van mijn huis om precies de grootte, de lengtes en anderen te bestuderen, wil ik mijn idee aan u voorleggen voor de locatie van de insufflatie- en extractieopeningen.

Ik stel me een lineair netwerk voor, want te ingewikkeld voor het octopusnetwerk, hier is een eerste schets:

plan_beluchting.png


01- Wat vind jij ervan? Voor de begane grond, ik weet niet zeker of het werkt, heeft het zin om twee monden van insufflatie in de woonkamer te stoppen?

02- Zaal 1 zal nog steeds depressief zijn en onvoldoende insufflatie in het algemeen voor de begane grond?

03- Voor de vloer is het tegenovergestelde, niet genoeg afzuiging, de afzuigsnelheid van de badkamer moet zeer consistent zijn om te compenseren, wat betekent dat ik er nooit in zou slagen om hem goed te verwarmen ?

04- Deze VMC-DF is zelfinstellend of vochtgevoelig, welke modus moet ik al kiezen? Voor- of nadelen van het een of het ander?

05- Dan heeft het ingangen / uitgangen met een diameter van 160, zijn er equivalenten in langwerpige of andere van dezelfde soort van goede kwaliteit?

06- Wat zijn de diameters van de takken verbonden met de leidingen van 160 enzovoort?

07- Geluidsvallen, verplicht? Zo ja, waar moeten ze worden geplaatst?

08- Hoe plan je voor toekomstig onderhoud (reiniging) van de leidingen zodat het gemakkelijk te doen is?

09- Welk type leiding raadt u aan, wetende dat alle leidingen op de begane grond in volume worden verwarmd en dat de leidingen op de eerste verdieping de zolder passeren die geïsoleerd maar niet verwarmd is, ik dacht erover om polyethyleen leidingen te gebruiken voor deze zolder:

http://www.econology.fr/reseau-aeraulique/atlantic/conduit-polyethylene/conduit-rigide-polyethylene-125-mm-atlantic.html

10- Moet ik, op hoogte (74), een voorverwarmingsbatterij gebruiken?

11- Hebt u software in het bijzonder om mij te adviseren voor de studie van mijn lineair netwerk?


Ik weet het, dat maakt veel vragen en ik denk dat anderen zullen volgen.

Bij voorbaat dank aan de mensen die de tijd zullen nemen om mij hun hulp te geven.

Van harte.
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 352-gasten