Planten om vlinders naar uw tuin aan te trekken

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Planten om vlinders naar uw tuin aan te trekken




par Christophe » 13/07/12, 14:14

Een paradijstuin voor vlinders

De lichtheid van een klapperende vleugel, het plezier van bewegende kleuren: vlinders brengen een vleugje magie in de tuin. Hoe trek je deze charmante en behulpzame gasten aan? Makkelijk: met een beetje gezond verstand en de natuur zijn gang laten gaan, wordt je tuin snel een toevluchtsoord voor deze sierlijke insecten.

(...)

Tips om vlinders naar de tuin te lokken
Geïmporteerde koolwormrupsen

Nu je de sleutels in handen hebt om je tuin gezellig te maken, hoef je alleen nog maar de natuur een handje te helpen zodat de vlinders zich permanent in je tuin kunnen nestelen. Hiervoor geven we je enkele tips:

Aarzel niet om aan het begin van het seizoen een stukje onkruid achter in de tuin te laten staan. Sommigen van hen zijn honingplanten die vlinders aantrekken. Vernietig de brandnetels niet die dienen als broedplaats voor vele soorten vlinders terwijl ze tijdens hun bloei van overvloedig voedsel voorzien.
Verdraag de aanwezigheid van rupsen die later prachtige vlinders zullen worden. Spreek af om een ​​paar kool- of Oost-Indische kersbladeren te offeren om later te genieten van de delicatesse van de vlucht van de witte vlinder.
Zaai kant-en-klare "bijzondere vlinders"-mengsels die u in tuincentra of bij plantenhandelaren op internet vindt. Deze mixen zijn klaar om gezaaid te worden in een hoekje van de tuin en zorgen voor een kleurrijk tapijt waar de vlinders heerlijk kunnen dartelen.

Het diversifiëren van de vegetatie en het verspreiden van de bloemen is een zeer goede oplossing om deze kleine vliegende insecten aan te trekken. Het aanleggen van bloeiende hagen gedurende een lange periode van het jaar, het samenbrengen van aromatische planten in de moestuin waarvan de krachtige geuren verzamelaars zullen aantrekken, het braak laten liggen van gebieden, zijn allemaal manieren om de biodiversiteit te bevorderen en zo bezoekers van onze gevleugelde vrienden te verzekeren.
Geef in de siertuin de voorkeur aan planten waarop de vlinders zich voeden, zoals de scabiosa die vele maanden bloeit of de buddleia die ook wel bekend staat onder de suggestieve naam "vlinderboom". Deze insecten hebben ook een voorliefde voor Umbelliferae zoals berenklauw, altijd sierlijk op de bodem van het massief, of zelfs peulvruchten zoals lupinen of zoete erwten, maar ook brandnetel of zuring om te reserveren voor de wildste hoekjes. Al deze planten vormen een gunstige plek voor het leggen en ontwikkelen van vlinders.
Laat wat zeer sappig fruit in de boomgaard staan, de vlinders zullen er met plezier hun slurf in werpen.

(...)


dossier: http://www.gerbeaud.com/jardin/jardinag ... jardin.php
0 x
Groene halo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 31/05/13, 19:09




par Groene halo » 31/05/13, 19:24

0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 01/06/13, 11:30

Ik, het is een paar jaar geleden dat ik eilanden verlaat als ik maai. Sterker nog, ik maai een "barbecue" gebied (dit jaar ??????), rond de was, en "paden" in alle richtingen...

En elders maai ik heel laat, aan het einde van de zomer, zodat het een weiland blijft... Ik zie de evolutie van de flora, met bijen, vlinders, enz...

En ik heb inderdaad 3 vlinderstruiken in de heg.

En vlierbes (om bladluizen te kweken, lieveheersbeestjes te voeren, om zo een "kudde" klaar te houden om bladluizen in mijn tuin aan te vallen).

En Oost-Indische kers, nog een "bladluisgewas"...

Dus ja, het is vrij eenvoudig om "biodiversiteit" te promoten, inclusief vlinders, bijen, vogels... Je moet gewoon filosofisch genoeg zijn om buren die de voorkeur geven aan mooie gazons in "golf"-stijl te laten kijken, giechelen, enz... [maar verzucht dat je 3 keer langer moet maaien!]
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten