Verbetering van mijn isolatie

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
moby25
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 396
Inschrijving: 10/01/10, 18:05
Plaats: Picardie, Somme (80)




par moby25 » 28/02/10, 18:14

Dedeleco -> het gedeelte met kruipruimte is namelijk sinds ongeveer 1 maand toegankelijk en beter geventileerd. Ik heb meer geventileerd om te veel vocht te voorkomen.
Het is inderdaad van onderaf te isoleren.

Wat betreft de isolatie van het houten kozijndeel dat op de betonnen plaat is "geplaatst", ik zie niet echt hoe ik het van buitenaf moet doen, zonder de ventilatie van onderaf te blokkeren, wat belangrijk voor me is.

hier zijn 2 meer precieze foto's van het houten gedeelte dat op een plaat is geplaatst:

Beeld
Beeld

De cellulaire betonnen kruising (rechts dikker) met het houten framedeel van binnenuit gezien:

Beeld

Voor mij is de hoek toch een kleine thermische brug

Wat betreft de energierekening betaalden we tussen april 2009 en eind december 2010 € 800 elektriciteit (alles inbegrepen), dus voor 9 maanden.

Vanaf begin januari tot nu toe hebben we 700 kg pellets verbrand. De aanzienlijke verbetering van de isolatie gaat echter terug tot minder dan 15 dagen. Dus dat maakt ons 700kg / 15 = 47 zakken bij 3,90 of € 183 verwarming gedurende 2 koude maanden.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

indrukken




par dedeleco » 28/02/10, 22:58

Het parket ligt blijkbaar op balken en daarom is het mogelijk om tussen de plaat te isoleren (naar mijn mening dik genoeg om waterdicht te zijn) en de vloer tussen elke balk, als mijn indruk op de foto correct is?
De tweede foto is minder duidelijk omdat je aangeeft dat de foto van binnen is, terwijl je een gedeelte zonder vloer met aarde erin hebt?
De kruipruimte is niet duidelijk of zichtbaar.
Eindelijk is een warmtebrug moeilijk te zien op een foto behalve dikke zwarte schimmel vanwege condensatie (soms ook vanwege natte lekken). De hoek lijkt meer op een pleisterverbinding zichtbaar onder de verf ???
De test is de thermometer kouder of met vochtige lucht, het condensatiewater dat op het zeer koude gedeelte stroomt (de test op waterdichte plastic folie maakt het mogelijk om muurcondensatie te scheiden van de externe vochtigheid).
Uw verwarmingsrekening van maximaal € 1200 per jaar lijkt niet catastrofaal voor een niet te groot maar onbekend gebied van uw paviljoen?
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar voor mij, als de belastingen (grond en huisvesting) meer dan 3 keer hoger zijn dan de verwarming, is de motivatie om te winnen met de verwarming zwak, ik zou liever anders willen stemmen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 01/03/10, 01:32

over infrarood thermometers en zonder contact begrijp ik pkoi niet dat je "ver" kijkt naar wat er onder je ogen is (of bijna): Apparaten voor het meten en diagnosticeren van energie, elektriciteit en omgeving

: Cheesy:

https://www.econologie.com/shop/thermome ... p-132.html :

Beeld

Dit nieuwe model (3 in 1) is speciaal gemaakt voor diag. energie: https://www.econologie.com/shop/thermome ... p-326.html

Beeld
0 x
moby25
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 396
Inschrijving: 10/01/10, 18:05
Plaats: Picardie, Somme (80)




par moby25 » 01/03/10, 08:04

Dedeleco -> De 2 1e foto's zijn van buitenaf.

Wat ik op de foto's laat zien, is dat het gedeelte met ventilatie onder de vloer niet toegankelijk is.

hier is een plan om beter te begrijpen:

http://nsa13.casimages.com/img/2010/03/ ... 628809.jpg

Het toegankelijke gedeelte met kruipruimte is het andere gedeelte van het huis.

Wat betreft het passagierscompartiment is dit ongeveer 80 ² en we hebben minder belasting dan verwarming ...

De derde foto waar we de rookafvoer zien, is die binnen

Wat betreft de hypothetische thermische brug, vind ik dat de hoek gevormd door de fitting koud is.

Christophe -> Welke thermometers is volgens jou het beste? zijn de 20 € extra van de 2e echt gerechtvaardigd
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 01/03/10, 09:30

moby25 schreef:Christophe -> Welke thermometers is volgens jou het beste? zijn de 20 € extra van de 2e echt gerechtvaardigd


De reeksen van gebruik en de producten zijn niet hetzelfde ... er is geen reden om naar een prijs te zoeken maar een eerlijke prijs / redelijk gebruik ...

In uw geval, om de huishoudelijke energiediagnose zo "lage T °" te maken, is de 2e voldoende ... vooral omdat hij ook vaste stof / vloeistof en leidingen kan meten.

IR-meetbereik: -35 ° C tot 260 ° C
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 01/03/10, 11:26

het is waar dat het tweede model beter geschikt is
persoonlijk had ik het medische model en ik gebruikte het - na vergelijking met een gewone thermometer -
Ik zou geen ander model kopen voor 30 maatregelen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten