Vergelijkende CO2 en energie: warmtepompen, gas en CPCU

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/08/09, 00:28

Ah, maar als Monsieur ... ik buig : Cheesy:

Ja, de balans van kernenergie op CO2 is niet volledig ... maar die van kolen of olie is dat ook niet: er wordt geen rekening gehouden met "indirecte" CO2 ... (prospectie, winning, raffinage. ..)

We weten gewoon dat het voor de olie in de orde van 10 is tot 20% ... van de uiteindelijke energie in de brandstof ... maar hoe zit het met de olieoorlogen ...

En er is de "rest", misschien erger dan CO2: menselijke kosten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/08/09, 00:34

Dac odac maar de exploitatie van uranium en verrijking is onverenigbaar met de winning van fossiele brandstoffen

en de factor is 10
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/08/09, 00:41

Ik vond het 1-artikel over het onderwerp in een nummer van de 2000-ecoloog, ik scan het en publiceer het morgen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/08/09, 16:13

Hier is het artikel gescand:
https://www.econologie.com/forums/nucleaire- ... t8139.html

Belangrijkste resultaten:
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/08/09, 17:14

Hier zijn een paar elementen, maar ik zal de energiekosten in verband met de winning, het "veilige" transport, de raffinage en de verrijking van uranium niet overdragen.

Voor fossiele energie is het rond 10% meer
uit het geheugen voor uranium is 10 tot 20 keer meer volgens de methoden (als iemand wilde of kon bevestigen op degelijke bases)

Dit zijn 2003 cijfers, het aantal nuke plant met toegenomen sinds onze consumptie en hun opmars tot ongeveer 10%, het aandeel van de productie van gas, olie en kolen die 10%, heb ik me niet bedriegen zeggend dat het noodzakelijk was om minstens 5% meer te voorzien van geïmporteerde of thermische centrales en dat de gemiddelde CO2-releases voor elektriciteitsopwekking in Frankrijk voor 2009 zijn tenminste 180x1.5 = 270g van CO2 / KW.h geproduceerd bij tellers. en dit zonder de raffinage, de verrijking, de extractie, het transport te tellen ....

We komen er bij 500 !! en ik doe dat niet om te zeggen dat ik gelijk heb, maar er is wat aan te doen ...

bronnen: http://www.edf.com/html/panorama/transp ... ation.html
Beeld

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/08/09, 17:43

En hier is de vergelijkende tabel rechtgezet met de legenden:

GAS
Beeld

Hoe dan ook om terug naar een ruime GLB en die onder omstandigheden tot een jaarlijks gemiddelde COP van 3 verkrijgen (zeldzame uitzondering van een laag verbruik circuits of aardsondes), lezen we dat de CO2 balans is slechts 30% lager naar een gasinstallatie voor een hogere 3-kostprijs en een winstgevend operationeel saldo na 10ans, helaas op het moment dat het GLB vervangen moet worden
Dernière édition par Capt_Maloche de 05 / 08 / 09, 18: 34, 1 keer bewerkt.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/08/09, 18:06

Christophe schreef:Hier is het artikel gescand:
https://www.econologie.com/forums/nucleaire- ... t8139.html

Belangrijkste resultaten:
Beeld


BEN DIS SO! je bent hier nog moeilijker dan ik

als we bij uw tafel blijven, is het 800g van CO2 door KW.h ??
Welke bronnen? AH Ja, je zet de link ...
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/08/09, 19:00

Ik ben het niet, ik "breng" je alleen wat info, nu moet je deze cijfers kwalificeren omdat ze vergeleken worden met warmtekrachtkoppeling!

Anders is hier het volledige artikel: https://www.econologie.com/forums/nucleaire- ... t8139.html als het niet leesbaar genoeg is, kan ik het in .pdf hoge resolutie plaatsen? Vraag erom.

anderszins Beeld voor de rest van je onderzoek, vooral dit:

Beeld

Het betekent dat, afhankelijk van de aard van het gebruik, Franse elektriciteit CO2 min of meer uitzendt?

Als we het relateren aan de vorige curve, namelijk:
Beeld

Nou, het is niet moeilijk om te begrijpen dat we gemiddeld meer dan een jaar dichter bij 180 gr / kWh staan ​​dan 90 gr / kWh !!

Eerlijk gezegd 180 gr / kWh + verspilling ... Ik begrijp de interesse van nuke niet ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/08/09, 22:47

ja, maar daarom is er de pijl boven de 180, het was de waarde in 2003 (alleen voor de verwarmingsperiode)

met een oppervlakte 10% toename van de vraag omdat we rond 2009 270g CO2 / kW.h sinds Central Park niet is toegenomen, is dat het noodzakelijk was om de aanvulling met de helft van de productie van van fossiele energie en voor de andere helft van het hernieuwbare

en ik herhaal het, het is zonder de faraonische energie te tellen om de brandstof te extraheren, te transporteren, te verfijnen en vooral te verrijken !! die de teruggooi rond 500g / Kw.h bij zich draagt

Als het park 100% nucleair was, zou het een beetje beter zijn, in de volgorde van 250 g / Kw.h : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/08/09, 22:52

Capt_Maloche schreef:en ik herhaal het, het is zonder de faraonische energie te tellen om de brandstof te extraheren, te transporteren, te verfijnen en vooral te verrijken !! die de teruggooi rond 500g / Kw.h bij zich draagt


Er zijn nummers in het artikel hier: https://www.econologie.com/forums/nucleaire- ... t8139.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 138 gasten