Hoe elektriciteit op te wekken door hout te verbranden?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 10/01/09, 23:34

Mmm nee, er is eenvoudiger

een stoomketel en je bedient een zuigermotor met, zoals een locomotief uit het dappere tijdperk van licht
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16180
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 10/01/09, 23:58

Goed gezien kapitein, ik had het zonder veel succes voorgesteld. Maak je van ons een blauwe vlam of pelletbrander? : Cheesy:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/01/09, 00:02

Ja, waarom niet ... :?

Kleine vraag, kunnen we het doen zonder water te verbruiken (of veel minder dan een stoomlocomotief). :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 11/01/09, 18:55

Remundo schreef:Goed gezien kapitein, ik had het zonder veel succes voorgesteld. Maak je van ons een blauwe vlam of pelletbrander? : Cheesy:

het wordt moeilijk met vaste brandstof :D
maar Christophe heeft dit al gepost: https://www.econologie.com/combustion-de ... -3550.html het is niet erg blauw ...

behalve wat is de verbrandingsreactie met hout? het moet niet mooi zijn, afhankelijk van de soort en harsen, deeltjes, VOS, naftalenen, formaldehyde en acetaldehyde; vol vreugde ...

Citro schreef:Ja, waarom niet ... :?

Kleine vraag, kunnen we het doen zonder water te verbruiken (of veel minder dan een stoomlocomotief). :?


ja, dat kan, met een gesloten watercircuit en een condensor waarop u calorieën kunt recupereren of direct opnieuw kunt inspuiten met een regulator
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten