Hoe te betalen of zelfs een warmtepomp?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2

Hoe te betalen of zelfs een warmtepomp?




par coccigro » 08/03/13, 19:18

hello,

Ik heb thuis een ISARA mono 6 warmtepomp, geïnstalleerd door France Géothermie (die sindsdien is gesloten).
het werkt met een boorgat en levert een verwarmde vloer.

Het is bedoeld om te werken met een stroom van 2,2 m3 / h maar omdat mijn boren iets minder geeft, werd het geklemd door middel van een klep op de uitlaat van het boorwater.
tijdens de installatie hebben de technici deze klep aangepast door het temperatuurverschil van het inkomende en uitgaande water te meten. als ik het me goed herinner, nemen we 3,8 °.
Ik weet niet of er een elektronische aanpassing is.

dit resulteert in een lichte daling van de efficiëntie en een beetje geluid bij de klep.

op dit moment is er geen tekort aan water, mijn boren levert behoorlijk wat op en ik zou graag willen weten of ik de instelling van deze klep enigszins wijzig zonder alles door te slikken ...

dank u bij voorbaat.
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 08/03/13, 19:21

Als het boorgat niet genoeg water levert, pompt het bellen en vervolgens niets. Als je naar de uitgang kijkt, zul je het merken.

Als de warmtepomp geen water bevat, wordt de wisselaar kouder en kouder totdat deze bevriest. Normaal gesproken is er een beveiliging die iets boven 0 ° C wordt geactiveerd. Het voorkomt ook dat de pomp brandt als deze vastloopt of als er geen water meer is.

Als beveiliging werkt, riskeert u niets.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/03/13, 19:56

Dag
3,8 graden het is een limiet die dit niet raakt, ik heb een 4,5 gradenuitwisselaaruitlaat en zie de traagheid met de sonde soms wanneer de temperatuur 4 c nadert, vlokken ijsvlokken door de waterwisselaar c ' is zeer waarschijnlijk een vermindering van de stroomsnelheid te zien door verstopping (frosey) dan de gel van de wisselaar.
Dit probleem komt elke eerste keer terug wanneer de sneeuw smelt, de koude in de aarde afdaalt en het water van de aarde niet langer op 13C is, wat een hogere stroomsnelheid vereist, het probleem wordt ook gevoeld aan het begin van de start-up van een warmtepomp is het water in de diepte heet genoeg 11c maar wanneer het circuleert in de begraven leidingen op het oppervlak koelt het 9c af naar 10c (gelukkig neemt het feit dat het door de pomp gaat toe met 1c)
Het valt nog te bezien of het koude water van de wisselaar het aan het einde van de winter naar de aarde terugvoert als de retour te dicht bij de plaats is waar u het pompt, het water koelt dat u pompt.
het goede systeem is een diepe put met een glycolwisselaar het gat gevuld met fijn zand dat u zonder risico bij lagere temperaturen kunt bedienen.
De waterstroom heeft alleen betekenis als de temperatuur voordat deze de warmtewisselaar binnentreedt ongeveer 12c is
in mijn geval is het 24 liter per minuut (alles wordt gemeten) waterstroom temperatuur input output bedrijfsuren stroomsterkte
de watertemperatuur van de aarde volgens de seizoenen ect ..

Andre
0 x
coccigro
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 19/08/12, 22:55
Plaats: Loiret, Orléans Forest
x 2




par coccigro » 09/03/13, 09:03

hello,

bedankt voor je reactie.
mijn boren is uitgerust met een gebrek aan waterveiligheid, de dop ook. in 2011 was het na een droog jaar toevallig veilig aan het begin van het seizoen. Omgekeerd heb ik in 2012 nooit het boorgat kunnen legen, zelfs niet in de zomer met water geven.
daarom zou ik de werking van het GLB aan de middelen willen kunnen aanpassen.

normaal, als ik de stroom verhoog, verklein ik het temperatuurverschil tussen de inlaat en de uitlaat.

het afvoerboorgat bevindt zich ongeveer 20m van het pompboorgat.

mijn probleem, als ik iets verander, is in staat zijn om stroom en temperatuur te meten.

goedendag.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten