E85 ethanolkit voor benzinevoertuigen -> Wie heeft geprobeerd?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 13/01/08, 11:49

Flytox schreef:
Kortom, het additief grafiet in de olie laat me septisch achter. : Mrgreen: Aan de andere kant is het toevoegen van 0.5 tot 1% olie aan de benzine iets dat ze deden op de Cosworth F8 V1-motoren om de levensduur van het indirecte injectiesysteem en de topmotor te verlengen.

A+


aan wat voor olie denk je?, 5w40-10w40-15w40 of synthetische 2-takt olie? of nog een andere, kettingzaagketting (de laatste c voor lacht : Cheesy: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/01/08, 12:12

Hallo Vassago076

vassago076 schreef:aan wat voor olie denk je?, 5w40-10w40-15w40 of synthetische 2-takt olie? of nog een andere, kettingzaagketting (de laatste c voor lacht : Cheesy: )


De olie verdund tot minder dan 1% in benzine, ik veronderstel dat het ons niets kan schelen over de viscositeit en dat het belangrijkste is dat de motor het verbrandt door zo min mogelijk as en andere vervuilende resten te maken.
2-takt olie voldoet aan deze specificaties. Het blijft alleen om de mengbaarheid ervan met uw motorolie te controleren. Voor synthetische 2-takt oliën is het goed. : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
vassago076
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 14/09/05, 22:19




par vassago076 » 13/01/08, 12:53

dus jongeren met hun 2 temp scooter, afgezien van een carburateur afstelling, moeten toch op ethanol kunnen rijden?? : Wink: En zijn er onder jullie kinderen die op een scooter rijden? experiment : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: van mijn kant zal ik het zeker proberen met een oude maaier of iets dergelijks : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 13/01/08, 19:00

Hallo Vassago076

vassago076 schreef:dus jongeren met hun 2 temp scooter, afgezien van een carburateur afstelling, moeten toch op ethanol kunnen rijden?? : Wink: En zijn er onder jullie kinderen die op een scooter rijden? experiment : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: van mijn kant zal ik het zeker proberen met een oude maaier of iets dergelijks : Lol:


De carburatie is geavanceerder bij een 2-takt dan bij een 4-takt, om het risico van vastdraaien te voorkomen, moet u beginnen met het verhogen van het oliepercentage (minstens 4% tot 5% synthetische olie) en de grootte van de hoofdsproeier vergroten in verhouding tot de lucht/brandstofverhouding.

Voor het aandeel E85 veronderstel ik dat je geleidelijk moet gaan (probeer niet de eerste keer 30%). Als het bij koud weer goed start, is dat een goed teken. : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 14/01/08, 10:08

hello,
kan gebruikte toner voor kopieerapparaten worden gebruikt als grafiet?
voor lood als anti-katalysator, gepakt op oscaro:


"
Waarom "loodvrije" brandstof?

Lood vergiftigt de katalysator snel: in minder dan 2 vol. Vandaar de technische noodzaak om lood uit benzine te verwijderen. Van lood wordt gezegd dat het schadelijk is; de afschaffing ervan in brandstof waar de niveaus erg laag waren, was waarschijnlijk geen prioriteit in termen van volksgezondheid. Het had echter een zeker nut in termen van klepslijtage. Maar laten we teruggaan naar 1990, loodvrij werd alleen gebruikt om buitenlanders (Duitsers, Nederlanders etc.) op doorreis te bevoorraden, auto's met katalysator werden pas massaal gepland begin 1993. Het was dus onmogelijk om lood te distribueren en op te slaan. (de 95 is onvoldoende in octaangetal voor de meeste niet-gekatalyseerde voertuigen). Tankers zullen daarom een ​​speciale "super loodvrije" super creëren die twee incompatibele vloten tegelijkertijd kan aandrijven: een ontluikende gekatalyseerde vloot die loodvrije brandstof nodig heeft en een oude vloot die een hoger octaangetal nodig heeft dan de beoogde brandstof. . Zo ontstond de 98 SP. Het is loodvrij, dus het is "groen" en daarom heeft het geen rating (met dank aan de toenmalige minister van Milieu die "helemaal rauw" de propaganda van de olietankers met bloemen, kleine vogels, we zullen diep ademhalen enz. ., enz...). Een verdomd goede operatie voor de tankers die er zo in slagen belastingvrije brandstof (nou ja... minder belast) te verkopen aan praktisch alle automobilisten, terwijl ze een flink deel van de markt terugwinnen door te weigeren de hypermarkten van deze zeer speciale premium brandstof te bedienen , niet standaard en zogenaamd specifiek voor elk merk... Alleen is er een klein probleem voor automobilisten die oude voertuigen bezitten: de kleppen van oude voertuigen verslijten (terug naar het probleem van vóór 1930). En de additieven die lood hebben vervangen, hebben de neiging om de afdichtingen en rubbers van de oudste auto's aan te tasten. Het probleem is zelfs nog acuter bij tweetaktmotoren (motorfietsen, cyclo's, maaiers, enz.). Maar de SP2 is geschikt voor de meeste relatief nieuwe auto's (ongeveer vanaf 98). Zijn prijs, aantrekkelijker dan die van de 1985 met lood, zal het succes garanderen waar hij bekend om staat, hoewel hij net zo vervuilt in een voertuig zonder katalysator. In 97 kwam het definitieve einde van het superlood dat plaats maakte voor een nieuwe SP 2000, aangepast omdat deze was gereduceerd in tolueen en benzeen. Gelukkig want zo niet, dan was het het einde van de 98-taktmotor waarvan de krukasafdichtingen deze additieven niet ondersteunden (er ontstaat een luchtinlaat ter hoogte van het pomphuis en dus aanscherpende primers).

Aan de benzinekant is de situatie tegenwoordig heel eenvoudig:

* Auto's gekatalyseerd sinds 1993 zijn ALLEMAAL ontworpen om 95 SP te gebruiken.
* Niet-gekatalyseerde auto's zijn altijd ontworpen voor superlood, dat in 2000 werd vervangen door 98 SP waaraan ten minste elke twee volle tanks een dosis "antikleprecessie" -additief moet worden toegevoegd. Alleen voertuigen met speciale kleppen en zittingen (vanaf ca. 1985) kunnen zonder toevoegingen.
"
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 14/01/08, 11:05

jonule schreef:Alleen is er een klein probleem voor de autobezitters van oude voertuigen: de kleppen van de oude voertuigen slijten (terug naar het probleem van voor 1930). En de additieven die lood hebben vervangen, hebben de neiging om de afdichtingen en rubbers van de oudste auto's aan te tasten. Het probleem is zelfs nog acuter bij tweetaktmotoren (motorfietsen, cyclo's, maaiers, enz.). Maar de SP2 is geschikt voor de meeste relatief nieuwe auto's (ongeveer vanaf 98). In 1985 kwam het definitieve einde van het superlood dat plaats maakte voor een nieuwe SP 2000, aangepast omdat deze was gereduceerd in tolueen en benzeen. Gelukkig want zo niet, dan was het het einde van de 98-taktmotor waarvan de krukasafdichtingen deze additieven niet ondersteunden (er ontstaat een luchtinlaat ter hoogte van het pomphuis en dus aandraaiende primers).

* Niet-gekatalyseerde auto's zijn altijd ontworpen voor superlood, dat in 2000 werd vervangen door 98 SP waaraan ten minste elke twee volle tanks een dosis "antikleprecessie" -additief moet worden toegevoegd. Alleen voertuigen met speciale kleppen en zittingen (vanaf ca. 1985) kunnen zonder toevoegingen.
"


Voor de slijtage van de kleppen en zittingen is het afhankelijk van de fabrikanten: SP98 kan bijvoorbeeld vanaf 1969 zonder versnelde slijtageproblemen op de Citroën DS worden gebruikt (op motoren in goede staat en door alle leidingen en oude polymeerpakkingen te vervangen).
In het begin bevatte de SP98 inderdaad tot 30% benzeen (het record was in het merk ARAL), dit product is inderdaad een verspilling voor de olie-industrie omdat niemand het wil, maar het is een uitstekend antiklopmiddel en een krachtig (giftig) ) oplosmiddel...
2-takt: bij een motor die lange tijd op lood heeft gelopen kan dit inderdaad leiden tot beschadigingen, loskomen van aanslag, scheuren van de lippen van de oliekeerringen, etc..., niet bij een nieuwe motor die olie gebruikt bij minst semi-synthetisch van een goed merk (Motul) met 2%: ULM's met 2-taktmotoren die gedurende 5 minuten of zelfs langer op maximaal vermogen worden geduwd tijdens de eerste klim, werkten er heel goed mee (sommigen die hun voorzorgsmaatregelen niet namen, hadden problemen niveau van leidingen (er is er een die tijdens de vlucht een motorstop had na het scheuren van een PVC-leiding van het type "tricoclair", dit materiaal is totaal ongeschikt (verhardt en breekt) voor gebruik met aardolieproducten, niet alleen loodvrije benzine!!! ), ook plastic carb vlotter, etc...)...Anders was de oude loodhoudende 97 meer een vergif voor 2-takt omdat het de motoren verstopte door afzettingen van lood met name in de kelen van het brandsegment
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 14/01/08, 11:22

voor deze pijp die ik heb getest, wordt het ook "kristal" genoemd, het is inderdaad verhard, heel interessant allemaal!
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Laurent00777
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/03/08, 23:17

Ik heb de mogelijkheid om E85 volautomatische kits te hebben...




par Laurent00777 » 15/03/08, 23:24

Hallo visnacht,

Naar aanleiding van uw suggestie:

..."Ik heb de mogelijkheid om E85 volautomatische kits te hebben, met aansluiting op de lambdasonde voor brandstofdetectie en automatische aanpassing van de injectie, als je geïnteresseerd bent, 300€ de kit"...

Heeft u er nog een beschikbaar?...

Dank je...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/03/08, 00:00

normaal gesproken bij een moderne motor met lambdasonde is de computer er om de verbranding zo goed mogelijk te regelen: benzine of methanol moet dat kunnen anders is het rotzooi en terug naar de fabrikant: als er zijn die doen geloven dat je nodig hebt een extra elektronische doos, het is ofwel dat de fabrikant een slechte motor heeft gemaakt of dat de fabrikant van de gadget je wil oplichten, of dat ze samenwerken om daar te komen

het probleem is dat ik nog nooit een nieuwe auto heb gekocht: als ik de middelen had om er een te kopen, zou ik van de verkoper alle informatie over de werking van de injectie en de ontstekingen vragen om te weten hoe het werkt: natuurlijk zou ik dat doen eruit gegooid worden, maar als je zoiets belangrijks als een auto koopt, moet je weten hoe het werkt...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 16/03/08, 01:29

Dag
normaal bij een moderne motor met lambda sonde is de computer er om de verbranding zo goed mogelijk af te stellen: benzine of methanol moet het kunnen anders is het kut

Je bent tot een punt gekomen, de sondes geven signalen aan de computer die is geprogrammeerd om via een venster te besturen (maximum en minimum)
Dit betekent dat als de sonde om meer rijkdom vraagt ​​en je bereikt de limieten die zijn geprogrammeerd, deze niet meer in de juiste verhouding werkt.
vergeet niet dat alle programma's zijn ontworpen om in gedegradeerde modus (rijk) koud te draaien bij stationair draaien, de auto mag niet aan de kant van de weg blijven staan ​​omdat een sensor defect is, dus laten ze werken in het vooraf ingestelde venster.

Koppel je Lambda-sonde los, de auto rijdt bijna net zo goed, maar verbruikt bijna 30% meer..

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 88-gasten