E85 ethanolkit voor benzinevoertuigen -> Wie heeft geprobeerd?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
davidex
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 19/03/07, 11:10
Plaats: Savoy

E85 ethanolkit voor benzinevoertuigen -> Wie heeft geprobeerd?




par davidex » 10/01/08, 16:35

Hallo,

Online winkels verkopen (420 €) een e85-kit in de vorm van een elektronische box waarmee u de brandstofsamenstelling van uw tank kunt kennen ("normale" benzine, bio-ethanol of een mengsel van beide), en de beste lucht / brandstof voor de motor.

Hierdoor kunnen benzinevoertuigen (geen bi-fuel) rijden op normale benzine of bi-ethanol.

Vanaf 60 liter SP95 à € 1,30/L en E85 à € 0,80/L bespaart u € 30 per tankbeurt. en het systeem wordt in 14 vol afgeschreven (minder dan een jaar voor mij).

Kent iemand dit systeem of heeft het geprobeerd?

D.

Bewerken: aangepast door moderatie, geen advertentielink alstublieft
0 x
- Audaces Fortuna Juvat -
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40

Re: E85 ethanolkit voor benzinevoertuigen -> Wie heeft het geprobeerd




par Chatham » 10/01/08, 16:50

davidex schreef:Vanaf 60 liter SP95 à € 1,30/L en E85 à € 0,80/L bespaart u € 30 per tankbeurt. en het systeem wordt in 14 vol afgeschreven (minder dan een jaar voor mij).

Kent iemand dit systeem of heeft het geprobeerd?



Ja, maar hij eet 30% meer, daar moet je ook rekening mee houden...Ik zag een Duitser rijden in een Alfa 156 uitgerust met een bak: hij is er tevreden mee, de motor is nog krachtiger dan voorheen. tuurlijk kost het meer...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: E85 ethanolkit voor benzinevoertuigen -> Wie heeft het geprobeerd




par Targol » 10/01/08, 17:13

Chatham schreef:Ja, maar hij eet 30% meer, daar moet je ook rekening mee houden...Ik zag een Duitser rijden in een Alfa 156 uitgerust met een bak: hij is er tevreden mee, de motor is nog krachtiger dan voorheen. tuurlijk kost het meer...


Hoe dan ook, ook al is het economisch rendabel (winstgevendheid grotendeels door belastingvrijstellingen), ecologisch zal het nooit interessant zijn.

Daarnaast moet je ook nog een pomp vinden die het verdeelt!!!
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/01/08, 17:18

En niets bewijst dat het de veroudering van motoren niet versnelt...

Het verschil tussen een Flex-motor en zijn "benzine"-tegenhanger is niet beperkt tot een computereenheid...
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 10/01/08, 17:45

Christophe schreef:En niets bewijst dat het de veroudering van motoren niet versnelt...



Motoren nee, maar randapparatuur in contact met de brandstof omdat de materialen niet speciaal aangepast zijn zoals bij een echte flex fuel...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/01/08, 17:56

Uh een klep en zijn zitting is het onderdeel van de uitrusting of de motor? : Mrgreen:

uitzicht specifieke kenmerken van de renault flex fuel-motor
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 10/01/08, 19:31

Christophe schreef:Uh een klep en zijn zitting is het onderdeel van de uitrusting of de motor? : Mrgreen:



Noch de stoelen, noch de kleppen slijten sneller in vergelijking met de SP95, maar er bestaat een risico op oxidatie van de inlaatkleppen (afhankelijk van hun aard die varieert naargelang de motoren) ...
0 x
davidex
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 19/03/07, 11:10
Plaats: Savoy




par davidex » 10/01/08, 20:30

Chatham schreef:Noch de stoelen, noch de kleppen slijten sneller in vergelijking met de SP95, maar er bestaat een risico op oxidatie van de inlaatkleppen (afhankelijk van hun aard die varieert naargelang de motoren) ...


Kunt u uw bronnen vermelden (artikelen, recensies, tests, websites) over dit risico op klepoxidatie of versnelde motorslijtage? Omdat ik graag zou willen weten of dit risico reëel en bevestigd is, of slechts "hypothetisch".
0 x
- Audaces Fortuna Juvat -
poissnight
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 10/01/08, 20:08




par poissnight » 10/01/08, 20:44

Goedenavond, persoonlijk heb ik een E85-conversiekit besteld (doos met toenemende injectietijden).

Ik ga testen, ik denk dat het goed werkt, behalve de koude start waar ik desnoods een brandstofkachel zal plaatsen.

Het is waar dat ik me ook zorgen maakte over de oxiderende en corrosieve aard van ethanol.

Bij de zogenaamde "flex" modellen is dit opgelost door de zuigers, kleppen en klepzittingen te behandelen volgens het door mij uitgevoerde onderzoek.

Het lijkt er daarom op dat E85 iets agressiever is dan benzine omdat het meer "droog" is, maar volgens mijn onderzoek lijkt het erop dat deze fantastische behandeling niet absoluut noodzakelijk is om op E85 te rijden en dat een origineel voertuig perfect zal zijn, Ik denk dat deze "behandelingen" die worden uitgevoerd door de fabrikanten van flexauto's, dit doen ter wille van garantie, ernst en vooral marketing....

Dat gezegd hebbende, E85 is economisch goed voor mijn portemonnee, maar ecologisch is het niet te veel...

Maar persoonlijk denk ik dat het beter is om op E85 te rijden dan op benzine, mits niet iedereen hetzelfde doet...

PS: Trouwens, ik heb de mogelijkheid om E85 volautomatische kits te hebben, met aansluiting op de lambdasonde voor brandstofdetectie en automatische aanpassing van de injectie, als je geïnteresseerd bent, 300€ de kit, helaas kan ik dat niet' Ik heb er niet veel, dus als ik het met een paar mensen kan delen...

Vriendelijke groeten...
0 x
poissnight
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 10/01/08, 20:08




par poissnight » 10/01/08, 21:09

Ik ben het nog steeds, het lijkt erop dat ik een manier heb gevonden om het probleem van agressiviteit van de E85 op de kleppen / klepzittingen te overwinnen

De oplossing: om een ​​grafiet te installeren, is een grafiet een klein systeem dat de smering van de bovenste motor (cilinderkop) mogelijk maakt door een injectie van een "olieachtige" verbinding door de toelating.

De kit, eenvoudig te installeren, wordt sterk aanbevolen voor LPG-voertuigen met een laag smeervermogen, een beetje zoals ethanol, de complete kit met smeermiddel kan ongeveer 80 € kosten

Eén liter kan elke 10-15000 km en 1 liter kost ongeveer € 15.

Ik denk dat deze oplossing het mogelijk maakt om de "angst" voor HS-klepzittingen te overwinnen en ik denk dat het zelfs met deze aankoop economisch interessant blijft ...

Het is aan jou, maar de oplossing bestaat: een grafiter
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 289 gasten