Dieselmotoren in lichte vliegtuigen en ultralichte, Dieselis gazaile

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 28/09/10, 09:28

Bedankt baas, maar vraag het ze toch... het zou dwaas zijn om daarover met ze in discussie te gaan...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 05/05/11, 23:29

Ik heb zojuist een e-mail ontvangen van de heer Pennec met het verzoek de link te verwijderen

Vandaag op zijn verzoek gedaan

Het moet veel downloads hebben gehad, denk ik
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 30/08/11, 20:04

een kleine update om te zeggen dat dit vliegtuig op veel manieren echt geweldig is om mee te vliegen.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 12/04/15, 18:19

Vrijdag gaf ik mijn 5-jarige een eerste vlucht, toevallig (geluk?) was het met een dieselvliegtuig: de Diamond DA40 TDi! Thielert TAE 125-01 (Centurion 1.7) of TAE 125-02-99 (Centurion 2.0) motor volgens wiki!

En een variabele spoed die een constanter motortoerental garandeert

Nog best lastig om informatie te vinden over dit model met deze motor:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Diamond_DA40
http://en.wikipedia.org/wiki/Diamond_DA40

Deze dieselversie is uiteraard niet gehomologeerd in de VS (lobby komt eraan!)

Hier is een kort artikel: https://www.econologie.info/share/partag ... pyLPVx.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/04/15, 10:33

Bedankt voor het opgraven van dit onderwerp en de informatie die het bevat.

De prestaties zijn opmerkelijk met 2 liter per 100 km per passagier, nauwelijks meer dan de beste elektrische auto's (alleen gebruikt) in energie-equivalent. Maar vooral met een kruissnelheid van 250 km/u. :P

Ik kan niet anders dan de parallel trekken met vliegtuigen die gewoonlijk een verbruik van 3 liter per 100 km per passagier aankondigen (als het vliegtuig vol is, wat niet altijd het geval is).

Het is al lang bekend dat een licht vliegtuig met zorgvuldige aerodynamica veel minder kan verbruiken.

Koolstofvezel wint een aanzienlijk marktaandeel met een lager gewicht en lagere onderhoudskosten in vergelijking met hout- of metalen cellen.
Diesel brengt een extra dimensie met zich mee qua verbruik en stilte.

We weten ook dat elektrificatie een veelbelovende ontwikkeling is voor trainingsvliegtuigen en vluchten van minder dan een uur, zoals blijkt uit de modellen in ontwikkeling.

Naast de uitzonderlijke efficiëntie van elektromotoren wordt daar ook elektrisch rijden op de grond aan toegevoegd, waardoor het totale energieverbruik verder met meer dan 10% wordt verlaagd.

Door jouw tussenkomst wil ik mezelf trakteren op een kleine doop. : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 13/04/15, 12:25

Graag gedaan, mijn Citro!

Wat wat? Bent u nog niet gedoopt? : Cheesy: : Cheesy:

Ja, een dieselvliegtuig kan heel zuinig zijn...mits het druk is! Hier zou het interessant zijn om de werkelijke energie-efficiëntie te berekenen in vergelijking met de beste auto's!

DA40: 19 l/u bij 250 km/u voor 4 passagiers of 1.9 l/100 km.passagier

Auto: 6 L/100km bij 120km/u voor 4 passagiers of 1.25 L/100km.passagier...behalve dat we half zo snel zijn en dat het vermogen (dus verbruik) varieert als de derde macht van de snelheid.. .

Ik ga de wrijvingsvergelijking opnieuw gebruiken om een ​​schatting te maken!

Wat het taxiën betreft, heb ik onlangs gelezen dat sommige prototypes van kleine elektrische vliegtuigen waren uitgerust met wielmotoren... maar ik weet niet zeker of dit op dit moment voldoende idee is om elektriciteit concurrerend te maken! Maar het is juist dat het interessant is om op de taxibaan te studeren!

Hier zijn enkele foto's van de doop, misschien heb je nog meer zin om seks te hebben;)

Bouillon in miniatuurmodus (ik ben dol op dit effect):
Beeld

Abdij van Orval:
Beeld

Meer foto's hier:
https://www.econologie.com/forums/edf-lac-ar ... 13865.html

GPS-track en hoogte-/snelheidsprofiel:

Beeld

ps: en het hybride vliegtuig? het is voor wanneer?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 13/04/15, 13:42

Bij de hybride vliegtuigen moet het overgewicht van de installatie de verliezen die deze veroorzaakt grotendeels compenseren.
Om nog maar te zwijgen over het rendement op de investering en de gebruikskosten, want in tegenstelling tot auto's kijken kopers heel goed naar de financiële ins en outs...

De e-fan waarop een lid van de forum beschikt over elektrische tractie waardoor de energie die wordt verbruikt bij het taxiën op de taxibaan, maar ook tijdens de acceleratiefase vóór het opstijgen aanzienlijk wordt verminderd.
In het aangehaalde geval versnelt het aandrijfwiel het vliegtuig tot ongeveer 60 km/u, de snelheid waarmee de ventilatoren worden ingeschakeld bij het opstijgen. :P

Bij vliegtuigfabrikanten wordt ook onderzoek gedaan naar gemotoriseerde landingsgestellen om het verbruik te verminderen, maar ook luchthavenkosten, vliegtuigen kunnen dan sneller de terminal bereiken en manoeuvres uitvoeren zonder hulp van vliegtuigen. “TRACMA”.

Ze zouden dan rechtstreeks worden aangedreven door deAPU

Wat betreft "doop" ben ik een onverlaat, maar dat weerhield me er niet van seks te krijgen:
Transal, DC10, Super Hornet, 747, Pilatus, en helemaal alleen door mezelf uit de Pilatus te gooien. : Lol:

Maar het is 25 jaar geleden dat ik de grond verliet, afgezien van een paar boomafleidingen...

Mijn zoon weigerde het voor te bereiden BIA dat de school hem bood. : Cry:
Ik hoop dat mijn dochter, die ondernemender is, aan de slag gaat, vandaar het idee van de doop... : Idee:
Houd er rekening mee dat het passeren van de BIA doorgaans gepaard gaat met een gratis vlucht. 8)
Maar ik denk dat een "ontdekkingsvlucht je eetlust kan opwekken". : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 02/05/15, 12:47

Ik heb lief !

Diesel in de luchtvaart is het beste

verlaat de problemen van koolhydraten en vorst (hoe dan ook)
minder brandbaar
beste prestaties
net iets meer gewicht
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 02/05/15, 12:58

Capt_Maloche schreef:Ik heb lief !

Diesel in de luchtvaart is het beste

verlaat de problemen van koolhydraten en vorst (hoe dan ook)
minder brandbaar
beste prestaties
net iets meer gewicht


het gewicht van de motor wordt gecompenseerd door het vervoer van brandstof omdat de motor minder hebzuchtig is.

geen ontsteking, weinig elektronica, dus geen uitschakeling tijdens de vlucht mogelijk, behalve motorbreuk. (GEEN magneetventiel injectiepomp)
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 06/05/15, 21:41

Citro schreef:Mijn zoon weigerde het voor te bereiden BIA dat de school hem bood. : Cry:
Ik hoop dat mijn dochter, die ondernemender is, aan de slag gaat, vandaar het idee van de doop... : Idee:
Houd er rekening mee dat het passeren van de BIA doorgaans gepaard gaat met een gratis vlucht. 8)
Maar ik denk dat een "ontdekkingsvlucht je eetlust kan opwekken". : Idee:


Een ontdekkingsvlucht en bij interesse een goede beurs als sleutel tot het behalen van je privévliegbrevet (dat is een mooie korting van 25%)...De grote Minimacro wilde niet doorgaan...Hij had gehad, ik niet' Ik ken geen twee uur vliegen met een aangeboden instructeur...
Vandaag (twee jaar later) ontving hij een arbeidsovereenkomst voor een vakantiebaantje en daarna zijn leerwerkopleiding bij een bedrijf dat luchtvaartonderdelen uitbesteedt... Raad eens wat dat extraatje toevoegde ten opzichte van zijn klasgenoten???? Niet zijn wiskunderesultaten ...Zijn BIA..

Aan de andere kant Citro... Je zou de potas soms niet hebben misbruikt... Ik ben hier al een paar maanden niet meer en lees dat je goede dingen zegt over diesel... Auw : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten