Douchewater voor toiletvoorziening

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par izentrop » 03/10/23, 01:30

phil59 schreef:Vooral omdat nu volgens de decreten zelfs regenwater bijna verboden is! Het is rot, ik weet het, maar het gebeurt...
Het betreft degenen die in de problemen zitten. :P
Op het platteland hebben we dit probleem niet.

Wat betreft regenwater is er geen tekort aan onderwerpen over éconolo...

Nog een project van hetzelfde type als dit waterpompfiltratie/autonoom-regenwaterhuis-project-t16086.html

Het nut van het aanschaffen van een septic tank als ondergrondse waterreserve waterpompfiltratie/regenwaterrecuperatie-door-de-klant-genomen-voor-een-con-t7125.html

Herstel van regenwaterfiltratie waterpompende-filtratie/terugwinningsfiltratie-van-regenwater-t7.html

Filter en afvoer voor regenwaterput waterpompfiltratie/filter-en-drainage-voor-regenwateropvangput-t4297.html

Regenwater drinkbaar maken waterpompen-filtratie/regenwater-drinkbaar maken-t13825.html

De eerste filtering doe ik direct in de goot met klamboe.
Om te voorkomen dat het aan de bodem blijft plakken, heb ik plastic rails geplaatst. De centrale as van de recuperator strekte zich uit om maximaal water op mijn uitlaat van 50 terug te winnen. De overloop loopt alleen over bij hevige stormbuien.
De vaten staan ​​in een kelder. Water vol bacteriën en algen ruikt niet lekker, maar wordt alleen gebruikt om water te geven.
Voor gebruik in een toilet of wasmachine is een UV-filter essentieel.
IMG_20231003_005647.jpg
IMG_20231003_005647.jpg (104.12 KB) keer bekeken 1021

IMG_20231003_010228.jpg
IMG_20231003_010228.jpg (64.1 KB) keer bekeken 1021
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par phil59 » 03/10/23, 21:15

Ik heb het over decreten van eind augustus, begin september, die binnenkort aangevuld zouden moeten worden met een 3e...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par izentrop » 04/10/23, 00:30

Wil je lachen? : Mrgreen:
0 x
olivierdu33
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 17/09/23, 17:30
x 2

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par olivierdu33 » 13/10/23, 11:14

Nou, ik ga wat lezen....bedankt @izentrop

de UV-lamp om bacteriën te vernietigen, zou deze ook moeten werken voor mijn douchewaterproject? geen bacteriën, geen geur...meca-filters om haar te verwijderen...alleen zeep over...maar dat is niet het ernstigste, onderwerp van onderzoek
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par Forhorse » 13/10/23, 20:07

Dit verhaal over het zogenaamde anti-regenwaterdecreet is nep, ze spraken er laatst over op de radio.
Het is eenvoudigweg een herformulering van de wet die bestaat om de ‘vaagheid’ rond de interpretatie van bepaalde mensen te vermijden… met het precieze doel om waar mogelijk het gebruik van regenwater te bevorderen.
2 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Douchewater voor toiletvoorziening




par phil59 » 13/10/23, 21:21

Forhorse schreef:Dit verhaal over het zogenaamde anti-regenwaterdecreet is nep, ze spraken er laatst over op de radio.
Het is eenvoudigweg een herformulering van de wet die bestaat om de ‘vaagheid’ rond de interpretatie van bepaalde mensen te vermijden… met het precieze doel om waar mogelijk het gebruik van regenwater te bevorderen.


Of niet ...

Hoe dan ook, als je goed leest, zijn er grote onzekerheden.

De eerste lezing is goed, maar niet zozeer de tweede.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten