Regenwater drinkbaar maken

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Cergal
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/03/15, 08:22

Regenwater drinkbaar maken




par Cergal » 23/03/15, 08:40

Hallo,

Als onderdeel van een schoolproject moet ik bepalen wat de acties zijn die moeten worden ondernomen om van regenwater drinkwater te maken.
Regenwater wordt verzameld van het dak, wordt opgeslagen in een watercollector en wordt gefilterd als het uit drinkwater komt.
Voor hem ben ik van plan 3-filters te gebruiken die zijn:
- Een 5 micronfilter om het water vooraf te filteren.
- Een actief koolfilter om chemicaliën en zware metalen te neutraliseren.
- Een keramisch filter om bacteriën te filteren.

Ik zou graag willen weten of deze drie filters voldoende zijn om van regenwater drinkwater te maken?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 23/03/15, 08:44

Regenwater is van nature drinkbaar, met uitzondering van ernstige vervuiling zoals zure regen (die zeldzaam is geworden).

Maar regenwater kan tijdens opslag of opvang worden vervuild ...

Uw 3-filtratieniveaus lijken mij voldoende.

Een andere oplossing is omgekeerde osmose.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:




par izentrop » 23/03/15, 08:59

Hallo,
Opslag op een koele plaats uit de buurt van licht voorkomt al de verspreiding van bacteriën en algen.
Chloor wordt ook veel gebruikt http://www.cnrs.fr/cw/dossiers/doseau/d ... itEau.html
0 x
Cergal
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/03/15, 08:22




par Cergal » 23/03/15, 09:20

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb niet gekozen voor omgekeerde osmose omdat het duurder en complexer is voor een schoolproject.
Ik zag op een website dat regenwater zou kunnen bevatten:
● Deeltjes: verschillende soorten stof en deeltjes beïnvloeden het uiterlijk van water.
● Bacteriën en virussen: bacteriën kunnen op het dak worden aangetroffen. De meest voorkomende zijn bijvoorbeeld coliformen die aanwezig zijn in de uitwerpselen van dieren (vogels). Hetzelfde geldt voor virussen waarvan de oorsprong zeer variabel is.
● Organische stof: insecten, rottende bladeren, enz. Deze verbindingen beïnvloeden de smaak en kleur van water.

Denk je dat deze 3-filters deze elementen verwijderen?

Regenwatercollectoren worden buiten geplaatst, zodat ze niet koel zijn of beschermd tegen licht.
Is chloor verplicht?
Ons doel is om een ​​oplossing te bieden met zo min mogelijk overlast voor de gebruiker.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 23/03/15, 11:14

Kan worden voorzien van een ondoorzichtige plastic schaal en voor gebruik als voedsel.

En voeg bleekmiddel toe (bijvoorbeeld) volgens de voorgeschreven hoeveelheden. Beschouw zelfs de pH van het water voor desinfectie om effectief te zijn.
http://www.wikiwater.fr/e18-le-traiteme ... u-par.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 23/03/15, 18:41

Hallo Sergal, welkom bij onze forums.

U schreef:

Regenwater wordt verzameld van het dak, wordt opgeslagen in een watercollector en wordt gefilterd als het uit drinkwater komt.


Omdat dit een schoolproject is, zal het ook nodig zijn om de overeenkomst van het voltooid deelwoord en al dit soort dingen te herzien ... : Cry:

Afgezien daarvan is er ook kaliumpermanganaat in plaats van chloor. Ik weet niet of het min of meer lekker is. Voor kampeerders, ontdekkingsreizigers, expeditiekorpsen, enz., Heeft het het voordeel dat het in vaste vorm kan worden vervoerd, gemakkelijk te doseren.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Permanganate_de_potassium
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Johny
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/03/15, 18:34




par Johny » 23/03/15, 19:14

Om regenwater te filteren, is uw 5µm-filter onvoldoende bij de inlaat omdat het snel verstopt raakt.
Als je je water drinkbaar wilt maken, waarom zou je het dan eerst neerzetten? daarom verplicht om uw 100% -voorraad in zwart te hebben. niet 95% maar honderd procent.
Vervolgens filtert u naar 50µ en vervolgens naar 5µ met uitwasbare filters.
Daarna: Filtratie met een actief koolfilter + KDF om zware metalen op te vangen (tot 200 maal de dosis lood toegestaan ​​in regenwaternetwerken ...) De KdF is bijzonder effectief en gaat lang mee uw actieve kool.
Daarna komt sterilisatie: keramiek = nest van bacteriën. (hallo baby thuis!) dus:
Of u vervuilt uw water met peroxide of chloor (u geeft niet om uw slangen, chlooramines en Co .; het beschadigt op de min of meer lange termijn maar het is legaal), of u gebruikt een UVc-lamp die niet vervuilt maar die steriliseert - verplichting om de UV-lamp elke 5000h van gebruik of elk jaar te vervangen. het is erg belangrijk om deze instructie te respecteren.
Ten slotte verzendt u bij deze optie dit water niet, vooral niet in het huishoudelijke netwerk; het riskeert "toeren" als het een tijdje in de pijpen blijft, maar het is in dit stadium al drinkbaar.
De wet legt een distributiecircuit op los van het voedingsnetwerk, terugslagkleppen zijn illegaal.
Mogelijkheid om het te activeren met het EWO of Plocher-systeem bijvoorbeeld, zodat het goed in de leidingen blijft en dat het beter is voor de gezondheid.
Mogelijkheid tot osmose. vooral als je er flessen mee moet bereiden.
Dat is allemaal duur, maar we lachen daar niet om. Je kunt in dit gebied niet improviseren. je moet niet te veel tovenaarsleerlingen spelen als het op gezondheid aankomt.
Het is belangrijk maar maakt niet uit!

Hartelijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 24/03/15, 09:06

1) wat is KDF?

2) wees niet onder een illusie, het kraanwater is niet gratis. In België betalen we 4 euro / M³ + 2 X 50 euro abonnementskosten. Zodat ik bijvoorbeeld mijn verbruik door 2 verdeelde, gewoon door mijn toiletten van regenwater te voorzien, maar niet mijn factuur!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Johny
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 23/03/15, 18:34

Regenwater drinkbaar maken




par Johny » 24/03/15, 09:43

KDF is koper vijlsel met zink vijlsel gevonden in actieve kool. Plots is de filtratie van chemische moleculen veel efficiënter omdat het een elektrische micro-spanning creëert tussen elke koper- en zinkdeeltjes in het water. Hierdoor vallen vervuilende moleculen vast, steenkool blokkeert alles en filtert ook geuren.

Door te kijken naar mijn vermogen om van mijn vrienden en vijanden te houden, kan ik de kracht van mijn ziel meten, en de grootheid en kleinheid ervan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 24/03/15, 10:08

Dankjewel. Inderdaad, de Egyptenaren kenden de bacteriedodende eigenschappen van koper al.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten