Elke dag elektrisch rijden

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2229
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 512

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 07/03/24, 18:03

Christophe schreef:Ik heb zojuist een artikel gepubliceerd met (4) ranglijsten van de beste elektrische auto's op de Franse markt per bereik en prijsklasse:

Met 491 geregistreerde oplaadbare elektrische voertuigen in 866 heeft Frankrijk nu meer dan een miljoen van deze voertuigen in omloop (Bron: artikel Avere France uit januari 2023)! En de verwachting is dat dit aantal de komende jaren zal blijven groeien. Sommige merken hebben zelfs besloten om binnenkort volledig elektrisch te gaan, dit is bijvoorbeeld het geval van Lancia die vanaf 2024 geen thermische voertuigen meer op de markt wil brengen. Dus of je nu al overtuigd bent van elektrisch, of dat je pragmatischer bent, als Als u van plan bent binnenkort een auto aan te schaffen, en meer in het bijzonder een auto, is het belangrijk dat u geïnteresseerd bent in de verschillende elektrische modellen die worden aangeboden of op de markt komen. We inventariseren het aanbod op de markt met 2026 rankings in TOP 4 (+3): autonomie, instapniveau, middenklasse en high-end. Dit artikel is het resultaat van onafhankelijk analyse- en synthesewerk en wordt op geen enkele manier gesponsord door een van beide fabrikanten.

:pijl: :pijl: https://www.econologie.com/quelle-voitu ... autonomie/


Autonomie is één ding, maar ook belangrijk is de laadsnelheid, en nog belangrijker, de laadcurve, dat wil zeggen de tijd om de "10-20%" op 80% te doen.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2229
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 512

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 07/03/24, 18:42

Ik begon het artikel te lezen.

Ik vraag me af of de persoon een beetje in een EV rijdt.... We kunnen niet zo eenvoudig rekenen als deze persoon, en vergeten te praten over de belastingscurve....

Wat betreft de Fisker... faillissement waarschijnlijk op korte termijn... DS kijken hoe het in de loop van de tijd zal aflopen...

BYD, Seal, als ik me goed herinner, de ‘moordenaar’ van Tesla, zijn we ver verwijderd van het Model Y! En voor zover ik weet, geen of heel weinig regeneratie...

Met een auto met een actieradius van 570 km doorkruis je Frankrijk niet met een enkele laadbeurt halverwege...

Kortom: we zijn nog ver verwijderd van de realiteit...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2229
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 512

Re: Elke dag elektrisch rijden




par phil59 » 22/03/24, 04:27

Een EV met 1000 km autonomie is voor volgend jaar!

0 naar 100 in 2 seconden, ook optie om dit in 1 seconde te doen, begrensd op 400 km/u!

200 kWh boordaccu.

Nou, dat is allemaal goed, gewoon voor de lol.

Ik ben er niet zeker van dat het met 12 punten op de licentie lukt.

1000 km autonomie, 10 minuten om 400 km autonomie te herstellen, dat is goed, maar wat heeft het voor zin?

Als u een pauze neemt, duurt deze minimaal 20-30 minuten.

Bovendien is het niet voor alle budgetten geschikt.

https://www.frandroid.com/produits/voit ... a-roadster
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16218
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5270

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Remundo » 22/03/24, 06:36

We worden al jaren dronken van te dure en zwaarlijvige lithiumsportwagens.

De belangrijkste behoefte in Frankrijk is echter meer om 20 kWh (om 100 km af te leggen) aan batterijen en een brandstofbereikverlenger (om te doen wat we willen in het geval van een onvoorziene gebeurtenis of grote vraag).
1 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79425
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11085

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Christophe » 22/03/24, 09:31

Remundo schreef:We worden al jaren dronken van te dure en zwaarlijvige lithiumsportwagens.

De belangrijkste behoefte in Frankrijk is echter meer om 20 kWh (om 100 km af te leggen) aan batterijen en een brandstofbereikverlenger (om te doen wat we willen in het geval van een onvoorziene gebeurtenis of grote vraag).


De echt interessante en efficiënte projecten werden systematisch begraven, zoals de Lumeneo Smera: https://fr.wikipedia.org/wiki/Lumeneo_Smera
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16218
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5270

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Remundo » 22/03/24, 09:39

Nogmaals, de Lumeneo Smerra is een 100% elektrisch mini-stedelijk nichevoertuig.

Voor maximale veelzijdigheid heb je een chassis met 4 zitplaatsen nodig dat niet te zwaar is, laat je bijvoorbeeld inspireren door de auto's van het type 205 / Twingo / Renault 19. Zet daar 20 kWh aan batterijen en een generator van 20 pk.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79425
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11085

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Christophe » 22/03/24, 09:45

Meer dan 70% van de ritten zijn in de stad of voorstedelijk en/of minder dan 100 km...Ik zie het probleem niet...

Een twingo is al te zwaar en daar spreek je jezelf tegen... een groep toevoegen levert ruim 20 kWh op...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16218
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5270

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Remundo » 22/03/24, 10:05

geen tegenspraak, 20 kWh accu en een groep met een vermogen van 20 pk.

De luménéo beantwoordt niet aan de gemiddelde noden van een gezin, je kan de originele stadsbachelor doen in Twizzy of Luménéo, maar daarmee kom je niet ver voor de toekomst...

bovendien breken al deze ‘microcars’ commercieel niet door. Kopers zien duidelijk hun grenzen en hun vaak steile prijzen.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79425
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11085

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Christophe » 22/03/24, 10:11

Je denkt verkeerd: het grootste deel van de bevolking woont nu in de voorsteden... en de ultralichte auto moet als tweede auto fungeren. Welk gezin met 2 kinderen heeft tegenwoordig geen 2 auto’s?

Je hebt het ook mis wat betreft de micro-auto's. De vreselijke micro-auto van Citroën is een behoorlijke hit...maar vooral onder de mensen zonder rijbewijs, kortom hij vervangt de scooter of de maffia, je hebt het over een ecologische doorbraak!

Je moet geloven dat het ontwerp de hersenen van generatie Z niet heeft geraakt... en toch zouden hun opgeblazen ego's hen bewust moeten maken van de schande om in dit ding te rijden... : Lol: : Lol: : Lol:

ps: de twizy, verkocht zonder deur, werd bewust gesaboteerd door Renault...en is veel te zwaar voor zijn leefruimte!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16218
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5270

Re: Elke dag elektrisch rijden




par Remundo » 22/03/24, 10:28

leg me eens uit hoe je met je vrouw en een kind reist in een Luménéo of een elektrische Twizy...

: Roll:
0 x
Beeld

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 113-gasten