Meerjarig energieprogramma 2019-2028

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Meerjarige energieprogrammering 2019-2028




par Eric DUPONT » 23/01/20, 09:18

http://www.consultations-publiques.deve ... a2127.html


Op overlegniveau hebben we weinig gezien van het gebruikelijke lobbywerk van EDF-ingenieurs om hun productietools zodanig te onderhouden dat de commentaren gesloten lijken te zijn en we niet durven ingrijpen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Meerjarige energieprogrammering 2019-2028




par sicetaitsimple » 23/01/20, 11:05

Christophe schreef:Voor degenen die kwijlen over deze PBM en het voor de bijbel nemen ... Ik raad hen ten sterkste aan om de projecties van 10, 15 of 20 jaar geleden voor 2015-2020 te bekijken ... en ze te vergelijken met de echte situatie ...


Het is helemaal niet dezelfde oefening. Het doel van de PPE is om te definiëren stappen die genomen moeten worden om dit of dat doel, sector voor sector, te bereiken en daartussen volume-afwegingen te maken, omdat dit vaak extra kosten zijn die door iemand moeten worden betaald. Zo wordt bijvoorbeeld de prognoseplanning voor aanbestedingen voor duurzame elektriciteit tot 2024 gepresenteerd.

Dan zal het resultaat, zoals al gezegd, zijn wat het zal zijn, met grote missers of juist overschrijdingen van de doelstellingen. Er is niets abnormaals aan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Meerjarige energieprogrammering 2019-2028




par Exnihiloest » 23/01/20, 11:26

Eric Dupont schreef:Op overlegniveau zagen we weinig van het gebruikelijke lobbywerk van EDF-ingenieurs om hun productietools te behouden...

“Lobbyen” vindt plaats op alle niveaus, en vooral in de milieubeweging. Het lijkt mij vanzelfsprekend, afkomstig van mensen die geloven in wat ze doen en denken dat het nuttig is, dat ze hun standpunt verdedigen en dat we ze daarvoor niet hoeven te denigreren. We hebben het recht om anti-nucleair te zijn, zonder enige morele motivatie te ontkennen van degenen die dat niet zijn. Clanisme is helemaal nergens de oplossing voor.
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Meerjarige energieprogrammering 2019-2028




par Eric DUPONT » 23/01/20, 11:34

ja, ik ben niet overtuigd door wat je zegt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Meerjarige energieprogrammering 2019-2028




par plasmanu » 23/01/20, 11:37

Water is als energie.
Landen als Australië of de VS hebben dit op de marktprijs gezet (zoals olie, tarwe of staal...). $ 500 per miljoen liter in Australië.
Boeren geruïneerd door speculanten.
In de VS zou 1/3e worden opgekocht door ‘groene’ NGO’s om het water terug in de rivier te brengen.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Meerjarige energieprogrammering 2019-2028




par Eric DUPONT » 24/01/20, 09:29

Samenvattend: als ik het bewijs lever dat we met mijn technologie energie met vloeibare stikstof kunnen opslaan, zijn er 16 kerncentrales die sluiten en 6 EPR's die nooit zullen worden gebouwd. ALS ik niets doe, gaat alles door zoals voorheen. : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Meerjarige energieprogrammering 2019-2028




par GuyGadebois » 24/01/20, 13:40

Eric Dupont schreef:Samenvattend: als ik het bewijs lever dat we met mijn technologie energie met vloeibare stikstof kunnen opslaan, zijn er 16 kerncentrales die sluiten en 6 EPR's die nooit zullen worden gebouwd. ALS ik niets doe, gaat alles door zoals voorheen. : Lol:

De toekomst van Frankrijk ligt in jouw handen. Stel ons niet teleur.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Meerjarige energieprogrammering 2019-2028




par Exnihiloest » 24/01/20, 15:34

Eric Dupont schreef:ja, ik ben niet overtuigd door wat je zegt.

Kan dit rationeel worden verklaard in relatie tot de argumenten die ik heb aangevoerd?
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Meerjarige energieprogrammering 2019-2028




par Eric DUPONT » 24/01/20, 15:41

nou ja, ik heb geprobeerd commentaar te geven op de openbare raadpleging, het woord wordt alleen gegeven aan de nucleaire lobby die alleen maar hetzelfde herhaalt, intermitterende energie kan kernenergie niet vervangen. ik ben het niet die een clan vormt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Meerjarige energieprogrammering 2019-2028




par Exnihiloest » 24/01/20, 15:50

Eric Dupont schreef:Samenvattend: als ik het bewijs lever dat we met mijn technologie energie met vloeibare stikstof kunnen opslaan, zijn er 16 kerncentrales die sluiten en 6 EPR's die nooit zullen worden gebouwd. ALS ik niets doe, gaat alles door zoals voorheen. : Lol:


Dit is niet genoeg. Naast dat het technisch haalbaar is op aanzienlijke energieschalen en met voldoende efficiëntie, moet ook worden bewezen dat het economisch haalbaar is.
Energie kan in bijna alles worden opgeslagen, bijvoorbeeld een omgekeerd betonnen "zwembad" in de oceaan dat wordt geleegd met behulp van overtollige energie van windturbines als het erg winderig is en vervolgens wordt gevuld en energie produceert als een hydraulische dam als er geen wind meer is. bijvoorbeeld een massa die wordt verwarmd en die thermische energie vrijgeeft als deze afkoelt, bijvoorbeeld een hydride dat grote hoeveelheden waterstof absorbeert... opslagideeën zijn legio. Betaalbare zonder risico of extra kosten, laat staan ​​minder.

Eric Dupont schreef:...En omdat de kerncentrales één voor één mechanisch zullen sluiten, zal de energieprijs lichtjes stijgen, zodat er, zodra een bepaald niveau is bereikt, geen subsidies meer nodig zijn voor fotovoltaïsche energie.

Het zal toenemen, dat is zeker. Maar als ons model in de buurt komt van het Duitse model, zal dat niet een klein beetje zijn, maar met 80%. Of meer. Want waarom zou, als de vinger eenmaal in de versnelling van de anti-nucleaire ideologie wordt gestoken, de 50% kernenergie blijven bestaan? We kunnen voorspellen dat dit zo zal blijven omdat we grote energiecentrales nodig hebben voor de stabiliteit van het netwerk, maar het is waarschijnlijk dat er nieuwe elektronische technologieën – waarvoor extra betaald zal moeten worden – ontwikkeld zullen worden om deze te compenseren. In 'econologie' is er ook 'economie', maar het lijkt erop dat iedereen dat vergeet, vooral wat huishoudens met alle kernenergie zouden kunnen doen.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 226-gasten