De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par dede2002 » 15/10/19, 15:34

realistische ecologie schreef:
sen-no-sen schreef:Per definitie wordt een grote samenleving van nature ongelijk.]

Het lijkt mij dat er altijd een stamhoofd is geweest, zelfs in de kleinste stammen.
Zoals in een roedel wolven van 20-individuen.
Met bijna altijd de ongeëvenaarde man - vrouw.


Het komt ook voor dat de chef niet de rijkste is. Soms heeft hij niets nodig omdat "iedereen" hem geeft wat hij nodig heeft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par sen-no-sen » 15/10/19, 16:51

dede2002 schreef:Ik dacht aan gazellen die bij leeuwen grazen, of vogels die de tanden van krokodillen schoonmaken. Toen ik eenmaal oog in oog kwam te staan ​​met een krokodil, was hij banger dan ik!
Dus ik herformuleer: we merken dat de meeste wilde gewervelde dieren vluchten voor mensen, zelfs olifanten. Als het in hun genen is geschreven, suggereert dit dat mensen de hele tijd honger hebben gehad :?


Gazellen die bij Lions grazen, is een vorm van "banketbakkersbestand", waarbij verzadigde leeuwen en leeuwinnen nauwelijks een bedreiging vormen tijdens hete uren.
Vogels zoals de plevier hanteren een zogenaamde symbiose-strategie: ze vinden "gemakkelijk" voedsel in de mond van de krokodil die daar de meest praktische tandverzorging vindt, het is een winnaar.
In het geval van de mens is het vaker onze luidruchtige of onhandige houding die de fauna doet vluchten in plaats van de angst voor het menselijk ras. Want weer is het met de methode mogelijk om 'accept' te maken als de sommige wetenschappers hebben gedaan.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par GuyGadebois » 15/10/19, 19:04

sen-no-sen schreef:
dede2002 schreef:Ik dacht aan gazellen die bij leeuwen grazen, of vogels die de tanden van krokodillen schoonmaken. Toen ik eenmaal oog in oog kwam te staan ​​met een krokodil, was hij banger dan ik!
Dus ik herformuleer: we merken dat de meeste wilde gewervelde dieren vluchten voor mensen, zelfs olifanten. Als het in hun genen is geschreven, suggereert dit dat mensen de hele tijd honger hebben gehad :?<<< Alle dieren kennen de "hiërarchie van roofdieren". De mens is de meest onstabiele, gevaarlijke en vlezige van allemaal. Normaal dat ze bang zijn!


Gazellen die bij Lions grazen, is een vorm van "banketbakkersbestand", waarbij verzadigde leeuwen en leeuwinnen nauwelijks een bedreiging vormen tijdens hete uren. <<< Leeuwen jagen 's nachts.
Vogels zoals de plevier hanteren een zogenaamde symbiose-strategie: ze vinden "gemakkelijk" voedsel in de bek van de krokodil, die daar de meest praktische tandverzorging vindt, het is een winnaar.. <<< Onder de vissen zijn zelfs op bepaalde plaatsen "poetsstations"!
In het geval van de mens is het vaker onze luidruchtige of onhandige houding die de fauna doet ontvluchten dan een angst voor de mensheid. <<< Niet echt ... ik heb een vriend van een fotograaf die zich realiseert dat elke keer dat hij een dier met zijn camera 'op het oog heeft', het wegrent, terwijl het daarvoor, hij kan het op zijn gemak observeren zonder het bang te maken (waargenomen bij sommige vogels en wilde zwijnen).
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par sen-no-sen » 15/10/19, 20:39

GuyGadebois schreef: Niet echt ... ik heb een vriend van een fotograaf die zich realiseert dat elke keer dat hij een dier met zijn camera 'target', het wegrent, terwijl hij daarvoor 'op je gemak observeren zonder het bang te maken (gevonden bij sommige vogels en wilde zwijnen) [/ kleur].
[/ Quote]

In dit geval is het de camera die bang is.
Anders lijkt mij dat Dian Fossey had een redelijk succesvolle inval in de gorilla's.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par GuyGadebois » 15/10/19, 20:45

sen-no-sen schreef:
GuyGadebois schreef: Niet echt ... ik heb een vriend van een fotograaf die zich realiseert dat elke keer dat hij een dier met zijn camera 'target', het wegrent, terwijl hij daarvoor 'op je gemak observeren zonder het bang te maken (gevonden bij sommige vogels en wilde zwijnen) [/ kleur].


In dit geval is het de camera die bang is.
Anders lijkt mij dat Dian Fossey was redelijk succesvol zijn invallen in de gorilla's. [/ quote]
Ja, omdat het herinnert aan het gebaar dat bestaat uit het richten, het geweer. Het dier kent de gevaarlijkheid van de mens en kan daarom onderscheid maken tussen dingen. Vandaar het "niet echt" in plaats van "helemaal niet".
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par GuyGadebois » 15/10/19, 20:45

GuyGadebois schreef:
sen-no-sen schreef:
GuyGadebois schreef: Niet echt ... ik heb een vriend van een fotograaf die zich realiseert dat elke keer dat hij een dier met zijn camera 'target', het wegrent, terwijl hij daarvoor 'op je gemak observeren zonder het bang te maken (gevonden bij sommige vogels en wilde zwijnen) [/ kleur].


In dit geval is het de camera die bang is.
Anders lijkt mij dat Dian Fossey had een redelijk succesvolle inval in de gorilla's.


Ja, omdat het herinnert aan het gebaar dat bestaat uit het richten, het geweer. Het dier kent de gevaarlijkheid van de mens en kan daarom onderscheid maken tussen dingen. Vandaar het "niet echt" in plaats van "helemaal niet".
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par Ahmed » 15/10/19, 20:51

Kerel, Je schrijft:
Ja, omdat het herinnert aan het gebaar dat bestaat uit richten, het geweer.

Het doet me denken aan een experiment dat ik had gedaan: bij kraaien die op bomen zaten en die me kalm voorbij zagen komen, stak ik een uitgestrekte arm op en vloog meteen weg.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par GuyGadebois » 15/10/19, 21:10

Ahmed schreef:Kerel, Je schrijft:
Ja, omdat het herinnert aan het gebaar dat bestaat uit richten, het geweer.

Het doet me denken aan een experiment dat ik had gedaan: bij kraaien die op bomen zaten en die me kalm voorbij zagen komen, stak ik een uitgestrekte arm op en vloog meteen weg.

Aan de andere kant heeft het schreeuwen van "je meeuwen in de mond" absoluut geen effect!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par Adrien (voormalig nico239) » 15/10/19, 23:48

Een debat hierover

1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par Christophe » 23/10/19, 13:17

Vervuiling door Netflix, Youtube, Facebook-video's ...

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten