Een luie tuin in Charente-Maritime

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Een luie moestuin in Charente-Maritime




par phil53 » 30/03/17, 08:10

Did67 schreef:
sicetaitsimple schreef: En het is daar dat delen interessant wordt, van de successen en mislukkingen, die niet noodzakelijkerwijs reproduceerbaar zijn maar sporen zullen geven.


En voor mij is het ook belangrijk om onze ogen te openen voor de mechanismen, de grondbeginselen - die iedereen in staat stelt te begrijpen, oplossingen te bedenken ... Waar het gebruik van "methoden" of uitgezonden "tips" vastloopt.

Vandaar mijn "manie" om uit te leggen wat ik begrijp, of wat ik van plan ben te doen, om welke reden, enz ... Het duurt soms lang!

De titel is zeker het aanstekelijke element.
Uw verklaringen zijn ook voor velen in het succes van uw video's en conferenties.
De beste leraren zijn degenen die ons een goed gevoel geven.
Voor je tickets kende ik stukjes en beetjes hoe de grond werkte en hoe het werkte, nu is het concreter.
Bedankt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een luie moestuin in Charente-Maritime




par Did67 » 30/03/17, 08:19

Merci.

Ik denk dat mensen blijven voor wat je zegt!

Sterker nog, ik besef vanmorgen dat ik wilde zeggen dat het niet genoeg is om te ruilen! We kunnen heel goed onzin uitwisselen, valse overtuigingen versterken! Het net lijkt zelfs vol van dat ...

Dat gezegd hebbende, herinner ik je eraan dat ik al heel lang pleit voor een "netwerk van fenoculturisten", om ervaringen te vermenigvuldigen, in de meest uiteenlopende mogelijke omstandigheden ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
denis17
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 138
Inschrijving: 13/10/16, 13:15
Plaats: 17
x 37

Re: Een luie moestuin in Charente-Maritime




par denis17 » 30/03/17, 11:57

Did67 schreef:Dat gezegd hebbende, herinner ik je eraan dat ik al heel lang pleit voor een "netwerk van fenoculturisten", om ervaringen te vermenigvuldigen, in de meest uiteenlopende mogelijke omstandigheden ...


Wat diversiteit betreft, test ik dit jaar uien in brf en hooi, de aardappelen op de hooivloer en misschien komen er andere tests naar voren, naar eigen inzicht.
De tests moeten niet stoppen bij de cultuur, maar ook bij tools en andere adequate ondersteuning. : Wink:
Besteed niet te veel tijd aan tuinieren is ook genieten van uw tuin :D
denis
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Een luie moestuin in Charente-Maritime




par sicetaitsimple » 30/03/17, 20:14

Did67 schreef:
Sterker nog, ik besef vanmorgen dat ik wilde zeggen dat het niet genoeg is om te ruilen! We kunnen heel goed onzin uitwisselen, valse overtuigingen versterken! Het net lijkt zelfs vol van dat ...


Het Net in het algemeen, misschien, maar niet deze draad! Tenminste, ik denk het niet?

Dat gezegd hebbende, lijkt het mij heel natuurlijk, want degenen die (zoals ik) alles vanaf het begin hebben gelezen, al je video's hebben bekeken, besproken en vragen hebben gesteld, komt er een moment dat je denkt dat je de grondbeginselen en technieken onder de knie hebt. en dat het gericht is op het delen van ervaringen (goed of slecht), kleine "tips", ....

Voor degene die arriveert, is het anders, maar ik denk dat als hij de 30 video's bekijkt en hij verwijst naar de samenvatting voor specifieke vragen, hij vrij snel vooruitgang kan boeken op "de belangrijkste principes" als hij die heeft.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een luie moestuin in Charente-Maritime




par Did67 » 30/03/17, 20:50

sicetaitsimple schreef:
Het Net in het algemeen, misschien, maar niet deze draad! Tenminste, ik denk het niet?



Ik verwees naar de 'onzin' van bepaalde video's of van bepaalde andere sites dan deze, waar we in feite het essentiële delen, zelfs wanneer we onze activiteiten een bepaalde 'kleur' ​​geven of die we allemaal proberen tijdens onze rondleiding "nieuwe dingen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
denis17
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 138
Inschrijving: 13/10/16, 13:15
Plaats: 17
x 37

Re: Een luie moestuin in Charente-Maritime




par denis17 » 06/05/17, 15:20

En hier is een mini-broeikas op wielen om mijn zaailingen zachtjes op te tillen. Omdat ik niet de intentie heb om een ​​wervelwind in de muur te monteren om de nachtelijke afkoeling te voorkomen, zal ik in staat zijn om het op de dag te verplaatsen zodat het profiteert van een maximum aan zon en / of regen op de dag, en een verplaatsing om het te zeggen terug naar de muur (volledig naar het zuiden) in de nacht. De zaailingen komen eraan.
Denis, geen haast. : Wink:
IMG_20170503_184829.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
denis17
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 138
Inschrijving: 13/10/16, 13:15
Plaats: 17
x 37

Re: Een luie moestuin in Charente-Maritime




par denis17 » 06/05/17, 15:25

IMG_20170503_184904.jpg
En in gesloten positie

denis
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Een luie moestuin in Charente-Maritime




par Did67 » 07/05/17, 08:53

Dit is dus "high tech" !!! Een appel missen, om Apple te maken!
1 x
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Een luie moestuin in Charente-Maritime




par olivier75 » 07/05/17, 09:53

Denis
Het voordeel van hout- en polyanne-kassen is dat u gemakkelijk een laag aan elke zijde kunt aanbrengen om de thermische amplitude beter te verminderen.
Olivier
0 x
Avatar de l'utilisateur
denis17
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 138
Inschrijving: 13/10/16, 13:15
Plaats: 17
x 37

Re: Een luie moestuin in Charente-Maritime




par denis17 » 11/05/17, 13:57

Ik denk dat het hier in de Charentes niet veel mag vriezen, maar ik verwacht nog steeds voor volgend jaar. : Wink:
denis
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 257-gasten