Luie moestuin en kleine hooibalen - een lui idee.

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Bobinsana
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 05/08/21, 17:29
x 1

Luie moestuin en kleine hooibalen - een lui idee.




par Bobinsana » 08/10/21, 17:19

Hallo,
Ik ben net begonnen met mijn luie moestuin, en ik heb vanmorgen mijn hooi (van de hergroei) gekregen. En ik kreeg het terug in KLEINE BALLEN.
Deze balletjes vormen een parallellepipedum van ongeveer 30 cm x 80 cm x 40 cm, opgebouwd uit bijna voorgesneden miniballetjes.

En aangezien ik een complete lui ben, had ik een idee, en ik zou graag willen weten of er een contra-indicatie is.

In principe:
1) Ik heb de balen uitgepakt, waardoor ik dominostenen hooi kon krijgen die ik als lino naast elkaar legde. Elke bal geeft ongeveer 10 dominostenen. Elke domino is ongeveer 15 cm dik, ultra verpakt.
2) Vervolgens heb ik elke domino bedekt met een andere in 2 gesneden domino. Hierdoor kun je de onderste domino goed bedekken.

3) Eindelijk, als het tijd is om te planten, ben ik van plan TUSSEN mijn overspanningen dominostenen te planten, die op dit moment erg krap zijn maar die ik gemakkelijk kan duwen.

Kortom, het lijkt me super simpel, misschien te veel. Ben ik te lui?
Dankjewel!
Gilles
toebehoren
03.JPEG
02.JPEG
01.JPEG
0 x
Avatar de l'utilisateur
Doris
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1410
Inschrijving: 15/11/19, 17:58
Plaats: Landes
x 359

Re: Luie moestuin en kleine balen hooi - een lui idee.




par Doris » 08/10/21, 17:59

Ik vind dit wel fijn, als ik kleine balen hooi heb gaat dat goed.
1 x
"Ga alleen binnen met je hart, breng niets van de wereld mee.
En vertel niet wat mensen zeggen "
Edmond Rostand
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Luie moestuin en kleine balen hooi - een lui idee.




par Ahmed » 08/10/21, 18:31

Zo ga ik ook te werk met mijn kleine zelfgemaakte bundeltjes: het is het eenvoudigst. Het probleem van het maken van groeven bestaat alleen bij uitgerolde grote ronde balen (maar het is eenvoudiger te installeren!).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten