Elektrische auto's: de toekomstige prijs (S Tesla, GM Bolt)

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 26/10/20, 15:21

Did67 schreef:Hoe dan ook, ze zuigen!!!


Precies goed en dus zouden ze dat minder zijn door hier te komen! : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 26/10/20, 15:32

Did67 schreef:De 100 snelle terminals waar ik het over had, is het uitrustingsdoel voor heel Frankrijk. Ze zullen niet allemaal op ieders rustplaats zijn!


Ik ben deze zomer naar de Hautes-Alpes geweest...nou, ik was behoorlijk verrast door het grote aantal verkeerspalen op de snelweg...er zijn:

De "universele":
- het overgrote deel werd niet gebruikt (ik moet 1 auto de leiding hebben gezien van de tientallen die ik tegenkwam????)
- Ik zou zeggen dat 20% al down was... (ja... uiteraard steken de exploitanten de subsidies in eigen zak en geven ze niet om het onderhoud...)

De Tesla's:
- vaak naast universalia (= duplicatie ???)
- 0% mislukking a priori (of niet gezien)
- veel meer gebruikt (...maar beperkt tot tesla dus premium voertuig...)

2 foto's ter illustratie (dezelfde dag gemaakt):

20200717_132709.jpg
20200717_132709.jpg (228.25 KB) keer bekeken 2576


20200717_164823.jpg
20200717_164823.jpg (316.97 KB) keer bekeken 2576
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 26/10/20, 15:43

En diezelfde dag waren we die ook overgestoken op de snelweg... gemotiveerd voor de restauratie man!!!

20200717_141442.jpg
20200717_141442.jpg (304.3 KB) keer bekeken 2572
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Did67 » 26/10/20, 16:59

Zeker (voor de terminals): zolang er niet veel VE's zijn, maakt het indruk. Maar vergeleken met het aantal voertuigen dat naar de pomp gaat, is het duidelijk dat zelfs de Tesla-terminals (of andere) snel ontoereikend zouden zijn als zelfs maar 10% van het wagenpark is veranderd! Elke terminal is bijvoorbeeld 20 minuten bezet!!!

Nogmaals, ik ga ervan uit dat de antwoorden op de enquête (autonomie / oplaadtijd) begrijpelijk zijn: "zo laad ik snel de tijd op voor een tussendoortje als we op vakantie gaan".

Want zoals je zei, 95 van de 100 keer is een actieradius van Dacia Spring genoeg voor de meerderheid van de mensen... Er blijven de lange weekenden en de vakanties met "tripjes". En daar staan ​​we dan allemaal op dezelfde dag en rond dezelfde tijd op dezelfde terminals! En dan zal 200 km of 400 km over het algemeen onvoldoende zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 26/10/20, 18:30

Natuurlijk, maar laten we gek zijn, ik geef je de vraag terug: hebben EV's (in hun huidige specificaties) iets te doen op de snelweg?

Zou het niet verstandiger zijn (gezien uw opmerking en de enorme structurele kosten die komen gaan...), zoals Renault lang geleden voorstelde, om elektrische voertuigen enkele dagen per jaar (zeg maar twee weken) gratis uit te lenen aan EV-kopers? ) voor hun lange ritten en om het gebruik van de elektrische auto te beperken tot ritten buiten de stad?

Voorstedelijke reizen die in ieder geval vertegenwoordigen meer dan 75% van de afgelegde kilometers tijdens de levensduur van een personenauto in Frankrijk...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Ahmed » 26/10/20, 18:45

Het massale uitlenen van thermische voertuigen tijdens de zomerpieken van vertrek op vakantie lijkt moeilijk voor te stellen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 26/10/20, 18:49

AH goed? En waarom ? Op dit moment niet genoeg op voorraad? Vraag VW... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Weer een ALLES of NIETS redenering alsof EV's al 100% marktaandeel hebben... verrassend van je beste Ahmed...

In het geval van een sterke penetratie van de markt door EV's, kan men zich andere systemen voorstellen: de verandering van EV-voertuigen of het gebruik van verwijderbare batterijen (als u had geweten van het Betterplace-project transport-electriques/ve-2-0-projects-betterplace-get-ready-ecotality-and-fortum-t6769.html destijds? Het is gedateerd...)...in plaats van de "klassieke" zelfs snel opladen...

Het beste is immers nog steeds om de mobiliteitsclaims naar beneden bij te stellen, toch?

Ten slotte heeft het Betterplace-project voornamelijk wind verkocht... en waarschijnlijk zijn dragers enorm verrijkt...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par sicetaitsimple » 26/10/20, 19:04

Ahmed schreef:Het massale uitlenen van thermische voertuigen tijdens de zomerpieken van vertrek op vakantie lijkt moeilijk voor te stellen...


Helemaal mee eens, het was misschien een verkoopargument in een jonge markt en met EV's met een actieradius van minder dan 200 km kan ik me vandaag niet voorstellen dat een fabrikant eraan begint.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par Christophe » 26/10/20, 19:11

sicetaitsimple schreef:...in een ontluikende markt en met elektrische auto's met een actieradius van minder dan 200 km, kan ik me vandaag niet voorstellen dat een fabrikant hierin zou stappen.


Veel EV's momenteel op de markt hebben geen 200 km autonomie... : Mrgreen: : Mrgreen:

Dit zal met name het geval zijn voor de hierboven genoemde Dacia Spring (met slechts 27 kWh batterij... bij 0.15-0.2 KWh/km in wegmodus is de berekening snel gedaan...)

Kennelijk ken je de markt niet, dus je weet niet waar je het over hebt...

Wil je een lijstje met wat voorbeelden of komt het wel goed? :schok:
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Elektrische auto's: prijs voor de toekomst (Tesla S, GM Bolt)




par ENERC » 26/10/20, 19:21

Christophe schreef:Natuurlijk, maar laten we gek zijn, ik draai de vraag terug naar jou: hebben EV's (in hun huidige kenmerken) iets te maken op de snelweg?

Zou het niet verstandiger zijn (gezien uw opmerking en de enorme structurele kosten die komen gaan...), zoals Renault lang geleden voorstelde, om elektrische voertuigen enkele dagen per jaar (zeg maar twee weken) gratis uit te lenen aan EV-kopers? ) voor hun lange ritten en om het gebruik van de elektrische auto te beperken tot ritten buiten de stad?

Voorstedelijke reizen die in ieder geval vertegenwoordigen meer dan 75% van de afgelegde kilometers tijdens de levensduur van een personenauto in Frankrijk...


Dit is een vraag die ik mezelf stel: ik heb een EV die maximaal 100 km rijdt (hij is ouder dan 6 jaar). Dus er is geen sprake van 600 km te doen om naar de bergen te gaan waar ik ter plaatse veel km doe om bij de wandelvertrekpunten te komen.
Bij gebrek aan oplossingen bewaar ik mijn oude thermiek, maar de dag dat hij kapot gaat, is het ofwel om een ​​EV te kopen met een grote batterij (maar €€€€), of om een ​​auto te huren. Geen kwestie meer van het kopen van een thermiek: als je elektrisch rijdt kom je pas echt terug op de thermiek.

Eigenlijk zou het ideaal zijn dat ik mijn auto op de trein zet. Helaas bestaat het bijna niet meer en kost het een fortuin.
Het beste zou een trein zijn die 90 km/u rijdt en de reis in 7 uur aflegt. het laat tijd over om iets te drinken (zonder alcohol) voordat je weer in de auto stapt.

Of een concept van een auto op een aanhanger die in konvooi wordt getrokken door een trekker. Het is in feite de trein op de weg. Tesla had een concept uitgebracht voor Boring
Beeld

We kunnen ons dezelfde benadering voorstellen, niet in een tunnel, maar op de weg in een konvooi
het zou vermijden:
- de domheid van grote batterijen die maar twee keer per jaar worden gebruikt
- de duizenden ultrasnelle terminals om dat allemaal op te laden
- het RTE-deel en de elektriciteitsproductie die daarbij hoort

De tractoren konden aanvankelijk diesel zijn om dan naar een bovenleiding op de snelweg te gaan.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten