Verkoop van elektrische auto's "explodeert" ...

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025

Verkoop van elektrische auto's "explodeert" ...




par Christophe » 28/10/18, 11:00

Het is een zeer relatieve explosie... als je bij 0 begint, is het altijd indrukwekkender... in relatieve termen...

Elektrische_auto's_verkoop_2017.jpg
Voiture_electriques_ventes_2017.jpg (97.88 KiB) 5160 keer bekeken


"De toekomst van mobiliteit is de elektrische auto", kondigde Carlos Ghosn gisteren aan de vooravond van het Autosalon van Parijs aan. De baas van de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi versnelt inderdaad zijn elektrische strategie met de lancering van het K-ZE-model, op maat gemaakt voor de Chinese markt, 's werelds grootste markt voor dit segment.

Gegevens uit Statista's Mobility Market Outlook 2018 wijzen ook op een sterke toename van het aantal plug-in elektrische voertuigen in de EU in de afgelopen jaren, van 24 verkochte auto's in 737 tot 2013 in 97. De vijf landen met de meeste verkopen vorig jaar waren Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Oostenrijk. De meeste van deze landen kenden in 733 een stijging door de introductie van nieuwe elektrische automodellen.

Duitsland zag de sterkste groei met een verdubbeling van de verkoop tussen 2016 en 2017 (van 11 naar 449 eenheden). Het haalt bijna Frankrijk in, dat marktleider is met 24 verkochte voertuigen. Hoewel het aantal verkochte voertuigen aanzienlijk is toegenomen, vertegenwoordigen plug-in elektrische voertuigen nog steeds een klein marktaandeel. Nederland leidt met een aandeel van 912%, gevolgd door Oostenrijk (26%) en Frankrijk (135%).


Bron: https://fr.weforum.org/agenda/2018/10/l ... 8f1bf07a6/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: Verkoop van elektrische auto's "explodeert" ...




par Forhorse » 28/10/18, 21:25

Dus ik weet niet of het komt omdat ik er meer in geïnteresseerd ben dan voorheen of dat het echt komt omdat het er meer beginnen te worden dan voorheen, maar ik kom bijvoorbeeld zoe vrij regelmatig tegen.
Ik heb ook de kans om in een departement te wonen dat het niet slecht doet voor elektrische mobiliteit, er is minstens één laadstation in alle dorpen van het departement (nou ja, de dorpen van minstens 500 inwoners mogen niet misbruikt worden...) Trouwens, de terminals beginnen in gebruik te raken... dit zijn niet langer constant verlaten parkeerplaatsen. We zien van tijd tot tijd EV's aan het werk.
Misschien concludeer ik ten onrechte dat de laadinfrastructuur een stimulans is om over te stappen op EV. Mensen lijken te wachten op de installatie van terminals om elektrisch te gaan...
Andere observaties, het is ook gewoon mijn mening... maar ik heb de indruk dat fabrikanten nu echt in EV's geloven en eraan werken om ze concreet bruikbaar en commercieel "interessant" te maken, terwijl ze voorheen goed gesaboteerde prototypes maakten met als doel om te laten zien dat EV's geen toekomst hadden, in de modus "zie je, we maken ze maar mensen willen ze niet".
1 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Verkoop van elektrische auto's "explodeert" ...




par Adrien (voormalig nico239) » 29/10/18, 02:55

Sorry dat ik een kleine accountant ben, maar we kunnen ergens een vergelijkende rentabiliteitsberekening vinden voor een dergelijke aankoop in vergelijking met de instandhouding van een thermisch voertuig en vanaf hoe lang de terugverdientijd?

Ik vond dit....
https://www.automobile-propre.com/dossi ... lectrique/

Ik weet niet of de berekening klopt...

100km dag voor werk
50km wij (niet goed begrepen de truc maar goed)
De terugverdientijd van elektriciteit vindt plaats na 8 jaar : Oops:
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Verkoop van elektrische auto's "explodeert" ...




par jean.caissepas » 11/11/18, 11:12

3700 € voor een gebruikte Autolib, het is verleidelijk maar er is meer....

https://www.20minutes.fr/societe/236923 ... rs-matinee
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Verkoop van elektrische auto's "explodeert" ...




par Adrien (voormalig nico239) » 11/11/18, 11:30

Als ze de reis naar huis naar het werk kunnen maken (zonder noodzakelijkerwijs overdag op te laden omdat het afhankelijk van het geval niet mogelijk is) in de slechtste energieomstandigheden daarvoor, d.w.z. met de koplampen op de heen- en terugreis in de winter, de verwarming op de heen- en terugreis in de winter altijd, eventueel ruitenwissers op de heen- en terugreis, en eventueel, maar het is optioneel, de radio, dan is het het beste voor kopers...

Maar ook al heeft de koper het verprutst, hij zal het met zijn vingers in zijn neus doorverkopen en bovendien met een meerwaarde, dus het is allemaal winst : Mrgreen:
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Verkoop van elektrische auto's "explodeert" ...




par moinsdewatt » 11/11/18, 20:51

Europa: verkoop van elektrische auto's stijgt met 35% in het derde kwartaal


Als ze in Frankrijk moeite hebben om van de grond te komen, doet de verkoop van elektrische auto's het in Europa vrij goed. Volgens ACEA zijn er het afgelopen kwartaal 43.733 elektrische auto's geregistreerd in Europa, een stijging van bijna 35% ten opzichte van het derde kwartaal van 2017.

Terwijl de meeste landen een toename van hun registraties registreerden, kenden sommige meer duidelijke stijgingen. Met bijna 6.000 verkochte elektrische auto's boekte Nederland een groei van 143% terwijl Zweden met 62% steeg met 1739 verkochte exemplaren. Nog steeds de Europese marktleider, Noorwegen telde in totaal 11261 registraties, wat neerkomt op 25% van de Europese registraties gedurende het kwartaal en een stijging van 33% ten opzichte van het voorgaande jaar.

In de eerste negen maanden van het jaar werden er 132.944 elektrische auto's geregistreerd op Europese bodem, een stijging van 37.4% ten opzichte van vorig jaar.

https://www.automobile-propre.com/europ ... trimestre/
0 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Verkoop van elektrische auto's "explodeert" ...




par ENERC » 13/11/18, 01:09

Voor ex-Autolib, let op het verbruik om de batterij permanent rond de 80° te houden (ongeveer 10 kWh / dag, of € 580 per jaar zonder te rijden). Maar voor minder dan € 4000 kan het nog steeds een heel goede deal zijn voor een onderhoudsvrije auto die zeker nog 100 km kan rijden.

De terugverdientijd van elektriciteit vindt plaats na 8 jaar : Oops:

Wie met de auto naar de grote steden moet, zal moeten afspreken om meer te betalen: zie de uitbreiding van de lage-emissiezone binnen de A86 in Ile de France. Geen stookolie meer in 2024 en geen benzine meer in 2030. 2030 is niet morgen maar het is zeker dat de prijs van tweedehands benzine/dieselbrandstof onvermijdelijk zal dalen. Wees voorzichtig bij het kopen als u van plan bent om door te verkopen. De prijs van elektrische auto's is als de prijs van flatscreens in hun begindagen. We zien hoeveel het vandaag kost. En net als bij elektronica wordt het steeds beter: we doen vandaag 3x meer km met een lading dan 4 jaar geleden voor dezelfde aankoopprijs.

Sommige elektrische modellen worden druppelsgewijs verkocht (hoogstens een paar duizend per jaar) en andere zijn beschikbaar met wachttijden van meer dan 6 maanden. Zonder de commercial van de concessie te tellen die u een diesel omruilt om u te laten betalen met maximaal onderhoud.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Verkoop van elektrische auto's "explodeert" ...




par izentrop » 14/11/18, 23:39

Met nieuws als dit zullen we eerder getuige zijn van de implosie :schok:
Het vervangen van de accu van de elektrische auto kost meer dan de aanschafprijs van het voertuig! De lokale vereniging UFC-Que Choisir waarschuwt. https://www.quechoisir.org/action-local ... rix-n46396
0 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Verkoop van elektrische auto's "explodeert" ...




par jean.caissepas » 15/11/18, 00:10

izentrop schreef:Met nieuws als dit zullen we eerder getuige zijn van de implosie :schok:
Het vervangen van de accu van de elektrische auto kost meer dan de aanschafprijs van het voertuig! De lokale vereniging UFC-Que Choisir waarschuwt. https://www.quechoisir.org/action-local ... rix-n46396


Begin augustus 2012 zag ik deze promotie voor 11000 €. Na alles geskipt te hebben forums Over deze auto gesproken, ik gaf het om 3 redenen op:
- Geen laadstations toegankelijk in Lyon waar ik vaak werk, waardoor ik in de winter geen AR kon doen (+ 80, autonomie van 75 km op de snelweg in de winter nieuwe batterij ...)
- 100 km * 500 cycli = 50 km voor batterij op 000%, wat voor mij veel te weinig is (80 km/jaar)
- 17000 € geadverteerd op een forum, door iemand die bij de Peugeot-dealer had gevraagd naar de kosten voor het vervangen van de accu.

Dit alles heeft mij ervan weerhouden om dit model te kopen vanwege mijn professionele missie die te ver weg is voor dit type auto.

Ik zou een CDI hebben gehad op minder dan 20 km afstand, ik zou hem hebben gekocht, zelfs als dat betekende dat ik hem moest slopen zodra de batterij leeg was.

Gelukkig zullen de nieuwe modellen, en vooral de nieuwe generaties batterijen (811 cellen bij 1800 cycli) me in staat stellen om in 2019 de sprong te wagen als alles goed gaat...
1 x
Verleden gewoonten moet veranderen,

omdat de toekomst mag niet sterven.
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Verkoop van elektrische auto's "explodeert" ...




par moinsdewatt » 20/01/19, 20:28

1.43% van de Franse automarkt in 2018 in elektrisch.

Elektrische auto: 31.059 inschrijvingen in Frankrijk in 2018

Schoon Automobiel.com

Met bijna 4500 inschrijvingen alleen al in december sloot de elektrische auto in 2018 een recordjaar af en groeide hij met bijna 25% ten opzichte van vorig jaar.

Als die niet zoveel heeft geprofiteerd van de terugval van diesel, heeft de elektrische auto vorig jaar een mooie progressie geboekt. Gedreven door de uitstekende resultaten van het kwartaal, groeide het segment met bijna 25% in vergelijking met vorig jaar met een totaal van 31.059 inschrijvingen volgens de laatste cijfers gecommuniceerd door de CCFA.

Een jaar 2018 afgesloten met een recordmaand december! Met 4434 verkochte exemplaren boekte de elektrische auto vorige maand een historische prestatie en veroverde hij 2.68% van de markt voor nieuwe voertuigen. Een stijgende lijn concentreerde zich in het laatste kwartaal en zou zich in 2019 moeten voortzetten met de komst van een steeds uitgebreider 100% elektrisch aanbod.

54% van de omzet voor de Zoé
Als we nog een paar dagen moeten wachten en de publicatie van de cijfers door AVERE France om de registraties van elk model in detail te kennen, kennen we die van de Renault Zoé al.

Volgens het jaarverslag van de diamantgroep werden vorig jaar 17.038 exemplaren van de elektrische stadswagen geregistreerd, ofwel 54.9% van het elektrische personenwagensegment.
......



https://www.automobile-propre.com/voitu ... -2018/amp/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten