Beoordelingen van de Citroen AX diesel?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 13/11/13, 22:29

Van wat ik hoorde (ik heb niet veel feedback, maar veel discussies met de garage), een nieuw model en 1,4 l wordt betrouwbaar voor de cilinderkop. De fout zou uit de eerste gewrichten komen.
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 21/11/13, 22:51

Bonjour à tous,
Ik heb de AX niet gekocht. Ik rijd veel km en mijn gevolg wilde een auto die op zijn minst uitgerust was met een airbag.
Ik heb de 1.5 D PSA echter niet terzijde gelaten. Ik heb verschillende Nissan-micra gezien die zijn uitgerust en mijn hart heeft uiteindelijk gekozen voor een 2003-sax, 150 000 km en een blanco technische controle voor 2000 euro. Ze zal heel snel in mijn garage zijn!
Elke auto heeft zijn zwakke punt. Het lijkt erop dat de micra rotten met het oog op de toestand van degenen die ik heb gezien. Op de sax, bijl en 106 is het de achteras die fragiel is, blijkbaar te slecht ontwerp van de afdichtingen van de swingarm. Een recensie is gepland in het voorjaar met een collega en zeker de implementatie van een smeermiddel tussen de twee lagers.
Goedenavond en bedankt allemaal voor je waardevolle advies!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/11/13, 17:21

Ik bevestig voor de achterwielen. Ik kende het probleem ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/11/13, 22:03

Ik wist niet dat waterdichting een rol speelde.

Volgens de informatie die ik heb, is te weinig smering de echte oorzaak van het probleem.
De armlagers oscilleren onder een hoek van 30 °.
Ze worden op het samenstel gesmeerd met een smeermoer die uit het te smeren gebied komt. De delen die in contact komen, worden dus zonder smeermiddel gevonden ...
Het grote volume lucht in de schaalbuizen verklaart de corrosie en slijtage en daaropvolgende pieptonen.

Sommige monteurs waren tevreden om de lagers te demonteren en omhoog te gaan nadat ze een halve omwenteling hadden gemaakt, zodat de inspanning niet langer op de beschadigde delen rustte.

Het boren van de omhullende buizen om in een smeertoestel te passen en het vullen van het hele volume van de halve armen met vet helpt om het volume van vet op de te smeren onderdelen te behouden.
1 of 2 kleine vlaag van vet pomp elk jaar is genoeg om de kwaliteit van de smering te behouden.
Dit komt overeen met het huidige onderhoud dat we ooit wisten over auto's tot de 60-jaren en tot op heden op vrachtwagens.

Dit werd de aftapwerkzaamheden (motorolie en versnellingsbak) en smering (chassis en open carrosserie) genoemd.
Beeld
0 x
Arnaud M
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 132
Inschrijving: 31/08/05, 18:34
x 2




par Arnaud M » 25/11/13, 11:59

Ik heb ook gehoord over deze slechte willekeurige zegel, die enkele PSA om 90 000 kms en andere 300 000 km piepen expiquerait, volgens de voorwaarden van de afdichting slijtage.
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 11/01/14, 18:54

Een kleine teruggave van mij.
Ik ben helemaal tevreden met de sax 1.5 d ondanks de paar onkosten die ik had na de aankoop, waardoor ik ook veel dingen kon leren.
Ik heb tot nu toe iets minder gedaan dan 2000 km met een koers die voornamelijk uit snelweg bestaat. Ik rijd met een snelheid tussen 100 en 120 op de flat en zo veel als ik kan in de beklimmingen. Mijn verbruik op de eerste vol was 4.7 liter / 100 en op de tweede vol met 4.6 liters / 100. Zwakker dan de twingo 2 1.5 dci die ik bezit. Het is duidelijk een zeer zuinige auto waarvan het beperkte vermogen het mogelijk maakt in een dagelijkse behoefte te voorzien.
Klein flatje, leegt alle 15 000 km. Ik begrijp niet waar het verschil met mijn 1.5 dci is dat elke 30 000 km maar één keer leeg is.
Goede avond en een uitstekend jaar voor iedereen.

Jerôme
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 11/01/14, 19:06

ggdorm schreef:Een kleine teruggave van mij.
Ik ben helemaal tevreden met de sax 1.5 d ondanks de paar onkosten die ik had na de aankoop, waardoor ik ook veel dingen kon leren.
Ik heb tot nu toe iets minder gedaan dan 2000 km met een koers die voornamelijk uit snelweg bestaat. Ik rijd met een snelheid tussen 100 en 120 op de flat en zo veel als ik kan in de beklimmingen. Mijn verbruik op de eerste vol was 4.7 liter / 100 en op de tweede vol met 4.6 liters / 100. Zwakker dan de twingo 2 1.5 dci die ik bezit. Het is duidelijk een zeer zuinige auto waarvan het beperkte vermogen het mogelijk maakt in een dagelijkse behoefte te voorzien.
Klein flatje, leegt alle 15 000 km. Ik begrijp niet waar het verschil met mijn 1.5 dci is dat elke 30 000 km maar één keer leeg is.
Goede avond en een uitstekend jaar voor iedereen. Jerome
Te vergelijken met mijn ZX break TD: conso 4,6 l, maar leeg alle ... 7500 km!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/01/14, 19:40

ggdorm schreef:... Kleine flat, de afvoer om alle 15 000 km te doen. Ik begrijp niet waar het verschil met mijn 1.5 dci is dat elke 30 000 km maar één keer leeg is.
Deze evolutie vond om verschillende redenen plaats:
1 / Dit is een commercieel argument dat is geïnitieerd door een fabrikant en anderen zijn gedwongen om deze trend te volgen, zodat van hun voertuigen niet wordt vermoed dat ze minder betrouwbaar zijn ...
De drain intervallen of de aanbevolen jaarlijkse onderhoudsbeurt, wordt ook gebruikt om te corrigeren defecten / storingen op bestaande voertuigen, dus moesten we een compromis tussen betrouwbaarheid, reputatie en lijfrente monteurs vinden terwijl reageren ten opzichte van concurrenten.

2 / tribologie (wrijving wetenschap) zag een aanzienlijke vooruitgang in de afgelopen decennia en had een grote invloed op de chemie van smeermiddelen, alsmede op het oppervlak conditie en structuur van materialen in beweging ... De kwaliteit van de oliën, verbranding en motoren in het algemeen niet langer verantwoord zijn als vaak vervangen.

3 / Tot slot zijn voertuigen verbruiksartikelen geworden en moet een auto die 8-jaren heeft gedraaid, nu worden hervormd, ook al is deze verre van onbestendig.
Het plaatsen van de interviews vermindert de algehele levensduur van de voertuigen, die al schokkend kort is.

Een auto werkt gemiddeld 5.000 uur voordat deze wordt vernietigd, terwijl voor industriële machines het niet-ontvankelijk wordt geacht dat een machine de 20.000-bedrijfsuren tussen 2-interviews niet haalt ...
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 11/01/14, 20:11

Heel erg bedankt voor dit zeer complete antwoord citro!
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36




par 1360 » 11/01/14, 20:25

Hallo,

Ten slotte zijn voertuigen verbruiksartikelen geworden en moet een auto die 8-jaren heeft gedraaid, nu worden hervormd, ook al is deze nog lang niet in orde.


Wie verplicht je ???


Afstand tussen de interviews vermindert de algehele levensduur van de voertuigen ...


Eerste nieuws! Kun je jezelf ontwikkelen, alsjeblieft?



... terwijl het voor industriële mechanica onontvankelijk wordt geacht dat een machine 20.000-uren niet haalt tussen 2-interviews ...


???

Kun je me vertellen welke, en over welk gesprek spreek je?

A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten