deuterium fusion

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23

deuterium fusion




par carburologue » 21/09/08, 13:21

hello,

is dat iemand het concept van de energie die zou zijn onuitputtelijke kernfusie dankzij het deuterium-gehalte in het zeewater voor mij zou kunnen uitleggen ???

merci
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31

Re: deuterium en kernfusie




par Tagor » 21/09/08, 15:56

carburologue schreef:hello,

is dat iemand het concept van de energie die zou zijn onuitputtelijke kernfusie dankzij het deuterium-gehalte in het zeewater voor mij zou kunnen uitleggen ???

merci


een mogelijk antwoord hier
http://tpefusioncontrolee.e-monsite.com ... 99719.html
GECONTROLEERDE FUSION
De energie die door dit type reactor heeft een vooruitgang ten opzichte van de huidige kennis. In feite zijn de voordelen zijn buiten kijf.

De meest voor de hand liggende is de bijna onuitputtelijke levering van brandstoffen die gemakkelijk beschikbaar en lage kosten zijn. De fusiebrandstof gebruikt als een mengsel van deuterium en tritium. De deuterim, niet-radioactieve isotopen van waterstof, een zeer hoog energiegehalte (elektrische energie 1000 MW / dagplant indienen waarbij brandstof voor steenkool moet 3 miljoen ton branden terwijl een installatie fusie zou een kwart van een ton een mengsel op basis van half verbruikt door deuterium en tritium helft, het meeste is in grote hoeveelheden aanwezig in water: het is naar schatting de oceaan te halen over 4,6 10 13 ^ ton, hetgeen gelijk aan 5 11 Twan ^ zou zijn. het is in zeer hoge intensiteit in het water. deuterium kan worden geëxtraheerd met behulp van goedkope werkwijzen van conventionele technologie. overwegen van deze criteria, de brandstof zou het vermogen om elektriciteit te leveren aan de gehele begane infrastructuur voor ongeveer 150 miljard jaar (zie vergelijking vorige paragraaf).

Tritium, een radioactieve isotoop van waterstof, is niet beschikbaar in voldoende hoeveelheden in de natuur voor technische toepassingen. Daarom is het nodig om het te maken. Hiertoe wordt de neutronen worden gebruikt om de Tritium genereren door het bombarderen een deken om de verbrandingskamer bevattende lithium, volgens de volgende reactie:

- Hij Li + n + T

Het is het lithium dat Tritium kan produceren. Goud, lithium, deuterium is een veel voorkomend element. Sterker nog, het heeft een energie-inhoud van ongeveer 27.10 15 J ^ t voor alle natuurlijke rijkdommen of 11 miljoen ton in deposito's in de grond en 200 miljard ton opgelost in water zee. alle middelen in de grond gelijk aan 9.10 9 ^ Twan en die opgelost in zeewater 1,7.10 8 ^ Twan.

We kunnen dan praten over de geavanceerde beveiliging. Ten eerste omdat de hoeveelheid brandstof op elk moment voldoende om enkele tientallen seconden, in tegenstelling tot splijting wanneer aan de naar de reactor voor meerdere jaren werken brandstof wordt daarin opgeslagen.

Vervolgens het fusie reacties plaats bij zeer hoge temperaturen en zijn niet gebaseerd op een kettingreactie. Bij elke fout of bedieningsfouten, de interne omgeving van de reactor koelt en zorgt ervoor dat de automatische uitschakeling van de fusiereacties. Een ongecontroleerde verbranding van fusiebrandstof is uitgesloten; een grootschalige ongevallen van de Tsjernobyl-type is onmogelijk.

De base brandstoffen (deuterium, lithium) en het directe product van fusiereacties (helium) geen radioactieve (de lucht mogelijk vervuilende en niet bijdraagt ​​aan het broeikaseffect en de vernietiging van de laag ozon), dient echter barrière tegen permeatie worden gebruikt om de radioactieve tritium emissies in het milieu te voorkomen. Aangezien het dezelfde chemische gedrag als waterstof, kan het water en allerlei koolwaterstoffen vervangen. Het zal dus in de voedselketen terechtkomen bij het vrijkomen in de atmosfeer. Maar de consumptie van voedsel en water besmet met trithium is een gevaar. Maar de schade wordt verminderd door de verminderde 10 dagen trithium halfwaardetijd.

Tijdens normaal bedrijf zal de dosis die wordt blootgesteld bevolking rond de reactor een fractie van de dosis als gevolg van natuurlijke radioactiviteit.

Tenslotte is de investeringskosten van een fusie-energiecentrale (infrastructuur) hoger zal zijn dan de huidige centrale, maar goedkoper en een overvloed aan brandstoffen. Op lange termijn zal de kosten aanzienlijk worden verminderd. Fusie-energie is dan ook van zeer groot aantal voordelen, maar ze heeft dat?


persoonlijk geloof ik niet dat "gecontroleerde fusie"
is gemakkelijk te produceren ...
wetenschappers proberen maar nog niet onder controle ...

Fusie-energie is dan ook van zeer groot aantal voordelen, maar ze heeft dat?

gift er afval zal zijn
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: deuterium en kernfusie




par Cuicui » 21/09/08, 18:39

Tagor schreef:persoonlijk geloof ik niet dat "gecontroleerde fusie" gemakkelijk te bereiken is ... wetenschappers kijken maar hebben er nog geen controle over ...

Dag Carburologue et Tagor
Het lijkt erop dat de continue deuterium-tritium fusie in een Tokamac van ITER is zodanig geen toekomst want het vormt theoretische problemen voor de onopgeloste ogenblik dat lang genoeg voorkomen lopen. Verder deuterium en tritium zijn duur. Verder is de reactie produceert radioactief afval.
De toekomst ligt waarschijnlijk in de waterstof-borium fusieDat is niet continu met magnetische opsluiting als in tokamacs maar discontinu (serie van miniatuur thermonucleaire explosies). Brandstof is goedkoop en overvloedig. De reactie is niet radioactief (dus geen afval) en produceert helium gebruikt voor andere toepassingen. Een experimenteel apparaat genaamd z-systeem al genereert warmte vele malen groter dan die vereist om de waterstof-borium fusie veroorzaken.
Een prototype van dit soort installaties zou 200 x goedkoper dan ITER kost, maar bedreigt de belangen van de financiers, die in olie en kerncentrales geïnvesteerd om uranium. En omdat ze ook de controle van de grote media ...
Voor meer informatie, zie de links onderaan dit bericht.
Dernière édition par Cuicui de 21 / 09 / 08, 21: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
tititaz_21
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 22/09/08, 16:59

Re: deuterium en kernfusie




par tititaz_21 » 22/09/08, 17:09

hello,

alleen maar om u te vertellen wat interessante lijn ....

http://www-lmj.cea.fr/html/cea.htm

ondanks de vertraging van de voltooiing van dit project is in de buurt ...
a+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: deuterium en kernfusie




par Cuicui » 22/09/08, 18:03

tititaz_21 schreef:hello,
alleen maar om u te vertellen wat interessante lijn ....
http://www-lmj.cea.fr/html/cea.htm
ondanks de vertraging van de voltooiing van dit project is in de buurt ...
a+

Dag Tititaz_21
Megajoule is een vervallen militair programma. Net zoals ITER, het zal nooit elektriciteit te produceren. Een mooi voorbeeld van verspilling van publiek geld.
Vergeet niet dat er geen krediet aan elektriciteitscentrales wordt toegewezen door waterstof-borium fusie, veel goedkoper. Ze zijn haalbaar met de huidige technologie.
0 x
tititaz_21
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 22/09/08, 16:59

Re: deuterium en kernfusie




par tititaz_21 » 22/09/08, 18:40

hello Cuicui

nou ik weet niet of het is echt een vervallen programma, maar in ieder geval ben ik niet werkloos dankzij hem ... ;-)
alles wat ik kan zeggen is dat op dit moment is het heel optimistisch resultaten ... Laser cijfer ....
nadat het heeft gezegd dat het nooit elektriciteit zal voorzien, is het nog te vroeg om te zeggen. kan het zal zijn als ik ben geen gedachten lezen! en ik heb geen rocket science, maar ik begrijp uw reactie in één richting.
door tegen deze simulator kunnen hebben geleid tot andere ontdekkingen ...
dank u voor uw reactie Cuicui.
tot binnenkort.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: deuterium en kernfusie




par bham » 22/09/08, 18:48

tititaz_21 schreef:http://www-lmj.cea.fr/html/cea.htm

ondanks de vertraging van de voltooiing van dit project is in de buurt ...
alles wat ik kan zeggen is dat op dit moment is het heel optimistisch resultaten ... Laser cijfer ....
a+

Wat mag u ons meer vertellen omdat je goed geplaatst om erover te praten?
0 x
tititaz_21
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 22/09/08, 16:59

Re: deuterium en kernfusie




par tititaz_21 » 22/09/08, 19:17

Ik ben een electronicien en voor mijn part Ik wil niet werkloos morgen. (We kregen instructies)
elektronische niveau Ik kan u zeggen dat de kaarten zijn in hun tweede versie van routing.
we bepaalde geoptimaliseerde elektronica en andere zijn gemodificeerd omdat verandering van CDC.
Ik persoonlijk zorg voor een klein deel van het ontwerp van over de hele electronique.en elektronica is er al het optische gedeelte en het mechanische gedeelte vormen van een blok dat een enkele bundel uitgegeven. blok alles zorgvuldig geassembleerd in een clean room.
Hier is immers als het project klaar is zou ik meer je onthullen via e-mail als je ca zei level electronic design .... maar ik denk dat ik genoeg om te kijken na de simulatie operatie ca alles uitleggen gezegd en je zult zien dat in werkelijkheid het zal geven ...
Goede avond voor alle
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 22/09/08, 19:23

OK tititaz dank u, ik zou gaan naar de site om te proberen om meer omdat op het moment dat ik niet te begrijpen van de gewenste doel te komen.
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9

Re: Deuterium en kernfusie




par C moa » 22/09/08, 19:30

carburologue schreef:hello,

is dat iemand het concept van de energie die zou zijn onuitputtelijke kernfusie dankzij het deuterium-gehalte in het zeewater voor mij zou kunnen uitleggen ???

merci

Het basisprincipe is om twee kleine atomen te nemen om te smelten en er een groter in tegenstelling tot de fisión die een grote doorbraak voor een tweede iets kleiner + een Hélion en drie neutronen neemt.
In het algemeen is om twee atomen van deuterium (een stabiele isotoop van waterstof) of een Lithium + deuterium (beter omdat aneutronic) of waterstof met Boron combineren .... Andere combinaties zijn mogelijk, het principe is dat het tenminste een heliumkern. Meestal zal het radioactieve kern instabiel (alpha deeltje) zijn waar de oprichting van een afval te beheren. Dit afval heeft echter niets te maken met de huidige afval, omdat het als een grote deeltje radioactiviteit wordt beschouwd en hoewel hij sterk ioniseert om hem heen, kan hij worden gestopt met een vel papier en stabiliseert snel. Dit Helion is ook van nature aanwezig is in de omgeving is het grootste probleem met de afbraak van radon in granietrotsen van Bretagne, bijvoorbeeld.
De aanwezigheid van deze Hélion in de nucleaire industrie sinds haar oprichting maakt me zeggen dat we zullen benutten zonder problemen (bv detectie technieken en materialen bestaan ​​al een lange tijd en zijn perfect onder de knie).

Deze energie is onuitputtelijk eerste beschouwd als gevolg van de fenomenale hoeveelheid energie die het in theorie zou moeten ontwikkelen. Dan, omdat hulpbronnen (deuterium hoofd) zijn van nature aanwezig overal en in overvloed.

Vervolgens "botsen" twee scholen degenen die denken dat alleen hete kernfusie mogelijk is en degenen die denken dat we ook koude kernfusie kunnen doen. In feite hebben de eerste enorme middelen en stoten (een beetje veel) de laatste. Er is echter vooruitgang geboekt op de twee gebieden die voor mij nogal complementair zijn.

@Cuicui
Het lijkt erop dat de deuterium-tritium fusie continu in een Tokamac soort ITER is geen toekomst, omdat het theoretische problemen voor de onopgeloste ogenblik dat lang genoeg voorkomen draaien poses. Verder deuterium en tritium zijn duur. Verder is de reactie produceert radioactief afval.
De toekomst ligt waarschijnlijk in de waterstof-borium fusie, die niet continu is met magnetische opsluiting als in tokamacs maar discontinu (serie van miniatuur thermonucleaire explosies). Brandstof is goedkoop en overvloedig. De reactie is niet radioactief (dus geen afval) en produceert helium gebruikt voor andere toepassingen.
Kun je ontwikkelen op basis van je waarom ITER en Consors geen toekomst ?? Persoonlijk ben ik van mening dat er niets wordt gespeeld voor fusie Hydrogen-boor. Dit blijft de hete smelt en niets in alles wat ik heb gelezen niet laat me denken dat de uitdagingen van de technieken zijn minder belangrijk erop te wijzen dat de werknemers in de Tokamac.
In aanvulling op een bedrag van minder dan 200 x ITER terwijl er niet de minste begin van het vliegtuig vooruit, ik vind het eerlijk gezegd démago ....
Een experimenteel apparaat genaamd z-systeem al genereert warmte vele malen groter dan die vereist om de waterstof-borium fusie veroorzaken.
Een prototype van dit soort installaties zou goedkoper zijn dan 200 x ITER kost maar bedreigt de belangen van de financiers, die in olie en kerncentrales geïnvesteerd om uranium. En omdat ze ook de controle van de grote media ...

Voor een lange tijd was er geen samenzwering verhaal .... Het is nog steeds moeilijk om niet ?? :schok: :schok:

De Z-machine is een Amerikaanse tool. ITER werd gebouwd terwijl de Amerikanen waren nadelen want zij zagen dat Europa vooruit zou krijgen.

Denk je dat ze niet ernstig zou krijgen een concurrerend product aan ons ?? Als het zo makkelijk was, zouden ze hebben gedaan, ze zijn niet dommer dan wij.
Indien naast het 200X goedkoper, konden ze een wraak te verkopen en dit zou hen in staat stellen om hun energie problemen, hun externe tekort op te lossen, zouden ze weer de heersers van de wereld ....
Over het algemeen ITER is 5 miljard euro niets anders dan de bouw. 200 x tenminste dat is 25 miljoen. Wetende dat het 1 GW kerncentrale kost ongeveer 1.5 miljard, zouden ze er goed aan doen om deze technologie te bieden aan China, India, Duitsland .... Zelfs met kortingen van 50% ten opzichte van de prijs van een kernsplijting kerncentrale, zouden ze in hun zakken tot de dood.

Laten we serieus, ik denk dat de waterstof-borium fusie is om te studeren, maar de uitdagingen zijn net zo belangrijk als de andere hot-fusies.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 517-gasten