Tips en remedies (ecologisch) tegen een kater

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79470
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11098

Tips en remedies (ecologisch) tegen een kater




par Christophe » 09/05/12, 12:26

Wat info die feestgangers kan helpen...

10 natuurtips om je kater te genezen

Cocktail copyright: GarweeTerwijl veel Fransen gisteravond feestvierden - en anderen waarschijnlijk zullen gaan drinken om te vergeten (!), kwam ik een zeer relevant artikel tegen op de website van het tijdschrift Good: de auteur ervan, Alexandra Spunt, geeft tien gezondheidstips om te herstellen goed van een grote avond uit. En je kunt het maar beter meteen toegeven: ik heb ze al getest en goedgekeurd. Dus hier zijn 10 tips om al je frisheid te vinden...

We kunnen groen zijn, gezond eten, yoga doen, biologische producten gebruiken, enz. wij feesten ook graag tot het einde van de nacht. De hoofdpijn en de lethargie waarin we ons soms bevinden, kunnen echter op een andere manier worden bestreden dan met paracetamol, een pakje chips of andere troep. Het belangrijkste is om de lever te ontlasten en door alle poriën te zweten.

Probeer eerst de misosoep met eieren : het Japanse recept heeft het voordeel dat het de elementen levert die je kleine lichaam nodig heeft, water, natrium, voedingsstoffen die ontbreken vanwege de diuretische effecten van alcohol. Misosoep is gemaakt van gefermenteerd voedsel dat gezonde bacteriën bevat en de spijsvertering bevordert. Eieren bevatten ook een aminozuur (cysteïne) dat nuttig is voor het tegengaan van acetaldehyde, een toxine die wordt geproduceerd door de transformatie van ethanol in de lever en die verantwoordelijk is voor uw nederlaag. Ontzeg het jezelf dus niet de dag na het koken.

Ga wild op Omega 3s, die onder andere over aanzienlijke ontstekingsremmende eigenschappen beschikken. Je vindt het in zeewier (ahem, zeewiertartaar!), hennepolie, vlas (consumeer het in zaden door ze goed te vermalen of in olie), vette vis (maar in dit geval liever kleine vis, zoals sardines of makreel), noten en groene groenten.

Hydrateer met Kombucha : het is niet erg smakelijk, daar ben ik het mee eens (zie de foto hiernaast) - Kombucha is een paddenstoel die wordt gekweekt in een pot met suiker en water, zodat de drank die ontstaat licht alcoholisch en gefermenteerd is. Er gaat niets boven troost brengen, geloof me!

Vrijen of knuffelen. Jezelf verwennen kan geen kwaad, en fysiek contact maakt oxytocine vrij, het bindingshormoon. Hierdoor kun je jezelf bevrijden van het schuldgevoel en de sombere stemming die je kunnen overweldigen. Het is natuurlijk beter om te knuffelen met iemand die je leuk vindt - en die tegen je adem kan, anders helpt het niet...

Een massage krijgen. Perfect om te ontspannen, af te tappen en je immuunsysteem te stimuleren. Dus als je de kans hebt, aarzel dan niet!

Nee, water roest niet. Als u van spa's, stoombaden of sauna's houdt, kan dit nuttig zijn voor het regenereren door de bloedsomloop te verbeteren en gifstoffen te verwijderen. U kunt zelfs spa's in uw badkamer doen, uitzonderlijk een bad nemen met een paar druppels eucalyptus erin. Aangezien u gaat zweten, vergeet dan niet om daarna te hydrateren - waarom niet met water op smaak gebracht met citroensap of komkommer?

Oefening! Er gaat niets boven, als je het leuk vindt, een beetje aan sport doen. Eindelijk, als je er zin in hebt. Toevallig ging ik na korte nachten een paar baantjes trekken in het zwembad, gewoon om mijn energie te verbruiken, gifstoffen kwijt te raken en goed wakker te worden. Zeer effectief, maar je moet jezelf motiveren!

Maak voor jezelf een banaan/bosbes/boerenkool/citroen smoothie. "Gevuld", hij, antioxidanten, kalium, natuurlijke suikers, vitamines, spijsverteringsenzymen. Om het zelf te doen, bij voorkeur met biologische producten (ook al zijn ze niet erg locavoor, daar ben ik het mee eens...). We gaan de kant-en-klare dranken vermijden waar supermarkten vol van staan.

Kokoswater drinken. Nou, het is niet altijd gemakkelijk om er een bij de hand te hebben, maar vers kokoswater staat bekend om zijn gunstige effecten op katers. Zelfs de Amerikaanse krant Time herkent het en legt uit dat de samenstelling zeer dicht bij bloedelektrolyten ligt. Als je kunt, neem dan een groene kokosnoot, het is nog beter!

Geniet ten slotte van je kater. Nou ja, als je zo feestte, voelde je waarschijnlijk de behoefte om plezier te hebben. De dag niets doen, gelukzalig voor de tv blijven zitten, er even tussenuit... soms is het ook goed om even helemaal los te koppelen.

En jij, heb je natuurtips om bij te komen van grote avonden uit?


Bron: http://alternatives.blog.lemonde.fr/201 ... e-de-bois/

Ik kreeg ook te horen dat ik zuiveringszout moest nemen, maar ik weet niet wanneer (bij het wakker worden werkt het in ieder geval niet echt... in mijn geval tenminste...)... aan de andere kant drink ik een veel (bij het naar bed gaan) het helpt veel (mits je een grote blaas hebt hihihi)!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/05/12, 12:53

De eenvoudigste:
drink niet te veel van deze rotzooi, die op lange termijn heel wat ziektes, kanker, hartinfarcten enz. in de hand werkt !!!!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79470
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11098




par Christophe » 09/05/12, 13:48

José door het te zeggen!! Bovendien zou een perfecte katerremedie zeer schadelijk zijn voor de volksgezondheid!!

ps: je hebt al een paar dagen een privébericht in behandeling! : Idee:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79470
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11098




par Christophe » 30/12/12, 20:45

Nog een tip (voor overmorgen): http://www.maxisciences.com/alcool/les- ... 28140.html

Zoals blijkt uit een recent onderzoek, zijn 9 op de 10 Fransen van plan alcohol te drinken op oudejaarsavond. Veel ontwaken belooft dan ook moeilijk te worden op 1 januari 2013, behalve voor wie het goede idee heeft gehad om asperges in de koelkast te bewaren... Dat blijkt althans uit een Koreaanse studie!

Wie heeft er nog nooit een moeilijk ontwaken meegemaakt, met misselijkheid, hoofdpijn, vermoeidheid, de dag na een dronken avond? Welnu, volgens een Koreaanse studie die in 2009 werd gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Journal of Food Science, bestaat er een wondermiddel voor al deze onaangename symptomen die kenmerkend zijn voor een kater. Volgens dit onderzoek zou het inderdaad voldoende zijn om 's avonds asperges te eten om de schadelijke effecten van alcohol te vermijden. Asperges zijn rijk aan aminozuren en minerale zouten en zouden inderdaad de gifstoffen die in het lichaam aanwezig zijn na de opname van alcohol, elimineren.

Onderzoekers van het Institute of Medical Science en de Jeju University in Zuid-Korea observeerden de effecten van componenten van aspergespruiten op de menselijke lever. "De resultaten tonen aan dat asperges een functie hebben tegen katers en beschermen tegen toxische aanvallen op levercellen", onthulden de onderzoekers.

Het had goed nieuws kunnen zijn als we niet midden december waren geweest! Het zal in deze periode inderdaad niet eenvoudig zijn om asperges te vinden, deze worden over het algemeen tussen mei en juni geconsumeerd. Een andere oplossing tegen een kater is beschikbaar voor alle feestgangers: onthouding!
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 111 gasten