Paliseul en Bouillon geblokkeerd door de sneeuw, een schande!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Paliseul en Bouillon geblokkeerd door de sneeuw, een schande!




par Christophe » 02/02/10, 12:16

Het België van de Ardennen en sneeuwmanagement...

Aflevering 1

Zoals meerdere per week, sturen we de pakketten vanuit de winkel naar Frankrijk. Sinds een paar dagen ligt de sneeuw er, logisch dat we in de Ardennen zijn, de sneeuw "we kennen het". En de hoeveelheden zijn niet zo belangrijk: er ligt tussen de 20 en 30 cm op de grond...maar er is de afgelopen 5 uur slechts zo'n 24 cm gevallen...met andere woorden: helemaal niets!

Wat minder logisch is, is dat er aan Belgische kant niets wordt gedaan om de WEGEN vrij te maken!! Zelfs de hoofdwegen gelijk aan Franse snelwegen!!

Vanochtend (tussen 10 en 12 uur) was er simpelweg NIETS aan gedaan: de 4-baans N89 Libramont-Sedan (die deel uitmaakt van de as Luik-Reims-Parijs is niet niks!!) n is simpelweg geen van beide zout noch los!

Aan de Franse kant zijn de kleine provinciale wegen beter vrijgemaakt dan de 4 Belgische zeeën, wat maakt het uit wie in België? Waar is de Belgische openbare dienst die ten dienste van de bevolking moet staan?

Geeft België iets om zijn burgers? België, waar ik u aan herinner, heeft een hoger gemiddeld belastingtarief dan Frankrijk en de belastingen zijn daar ook hoger!

Oh nee sorry, de openbare dienst is er... De politie is er... om de vrachtwagens tegen te houden die geblokkeerd zijn in de stijging of daling van Bouillon. Er staan ​​rijen vrachtwagens van 3 tot 4 km lang...opgebouwd in slechts 2 of 3 uur...Wat wordt het morgen? 30km? 40km?

We bevinden ons niet in een mediterrane regio, onze gemeenten zijn uitgerust met sneeuwruimapparatuur! Vorig jaar passeerden de sneeuwschuivers om 4 uur in onze straat (dorp van minder dan 100 inwoners). Dit jaar niets... Dus wat is het probleem? Waar zijn de sneeuwruimkredieten gebleven? Verdampt in afwachting van de opwarming van de aarde? En niemand is verrast?

Aan de Franse kant zag ik 3 sneeuwploegen aan het werk op de snelweg... De regio van Sedan is, ik herinner u eraan, economisch verwoest, terwijl Bouillon een rijke toeristische stad is die elk jaar 2 of 3 grote branden heeft. van duizenden euro's per stuk!

Ik verwijt daarom openlijk en publiekelijk de gemeenten Bouillon en Paliseul, hun respectieve burgemeesters en schepenen, hun gebrek aan competentie met betrekking tot het sneeuwruimonderhoud van de hoofdwegen begin februari 2010. Waar zijn de Belgische sneeuwploegen van de gemeenten Bouillon en Paliseul?

Edit: blijkbaar is de situatie, na controle, min of meer hetzelfde in heel Wallonië getroffen door sneeuw...


Als er juridische stappen kunnen worden ondernomen, nou, ik zou... Ik denk dat de media de zaak zullen behandelen (Radio RTBF had het al over de blokkades van vrachtwagens...).

Ik had geen camera bij me, maar als de situatie de komende dagen hetzelfde is (hoogstwaarschijnlijk omdat het weer slechter wordt), dan maken we een fotoreportage van deze stand van zaken en de flagrante contrast tussen de Belgische kant (grote besneeuwde nationale weg en geblokkeerde vrachtwagens) en de Franse kant (kleine besneeuwde departementale weg).

Op de een of andere manier is zo'n passiviteit gewoon een minachting voor zijn volk door lokale Belgische politici!

Dus als hierdoor politieke koppen kunnen rollen, zou ik blij zijn! Ik ga vanmiddag de gemeente Paliseul bellen om uitleg te vragen... Ik denk dat ik het antwoord al weet: of minachting of de klassieker "we zijn overweldigd, we hebben geen middelen"...

ps: Ik hoop dat sommige ambtenaren van de betreffende gemeenten dit bericht zien en er publiekelijk op reageren...maar ik droom waarschijnlijk...anders weet je waar je me kunt bereiken voor een privé-reactie!
Dernière édition par Christophe de 09 / 12 / 10, 15: 09, 3 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/02/10, 12:55

Ik heb net TV Lux gebeld, de lokale tv in Libramont (iets noordelijker dus) om te suggereren dat ze over het probleem praten in het kader van een van hun programma's of reportages.

Ze hebben inderdaad een programma "Confluence" dat periodiek aspecten van het dagelijks leven tussen de Franse kant en de Belgische kant vergelijkt.

We zullen zien of ze een rapport maken....

Ze vertelden me in ieder geval dat het in Libramont niet zo veel beter was...dus misschien zijn het niet alleen de gemeenten Bouillon en Paliseul die niets doen...maar dat zou betekenen dat het probleem van "hoger" zou komen ...

Confluence is uw maandelijks Frans-Belgisch grensoverschrijdend magazine in coproductie met France 3 Lorraine Champagne Ardenne.

Valérie Odile, journalist bij France 3 Lorraine, en Christelle Collin, journalist bij TV Lux, nemen je mee op een reis over de grenzen, van het ene land naar het andere, in het gezelschap van een Belgische gast naar keuze, Frans of Luxemburgs.

Reportages over de betrokkenheid van Europa bij uw dagelijks leven, een humoristisch luik over Frans-Belgische uitdrukkingen en woordenschat, toeristische, artistieke en gastronomische favorieten... staan ​​centraal in het programma.

Zaterdag om 18 uur (vervolgens lus tot zondag om 20 uur).

Dit programma wordt geproduceerd in het kader van het Interreg-programma en wordt ondersteund door de Europese Unie, de Franse Gemeenschap en het Waalse Gewest.


Confluence-showpagina: http://www.tvlux.be/index.php?option=co ... Itemid=429

Video's en informatie beschikbaar op de Confluence-website: http://www.confluence.tv

De TV Lux-site met veel streaming video: http://www.tvlux.be/

Hier een deel van het antwoord van de situatie, plus genoeg zout: http://www.televesdre.eu/site/index.php ... r&id_menu=

Laat er een gebrek aan zout zijn, ik vind het niet erg, maar laten we de belangrijkste communicatielijnen verlammen, die met hoge prioriteit moeten worden behandeld! Nee, maar wat maakt het uit?


Er is niets in onze straat gezet, voor 20 inwoners vind ik het niet erg maar er moet een tekort zijn, er moet gebruik zijn...anders zijn er ernstige managementfouten gemaakt!

Ik denk niet dat we de 20 dagen sneeuwval sinds het begin van de winter hebben overschreden... dat wil zeggen niets voor de Ardennen!

Er is duidelijk een ERNSTIG managementprobleem...

ps: sorry voor dit onderwerp, het is niet al te econologisch, maar deze situatie van onrechtvaardigheid en verschil in behandeling tussen de Belgische en Franse burger irriteert me tot het uiterste...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 02/02/10, 13:14

Het grappige is dat we in de Franse media (JT) bij elke "oranje waarschuwing" (vacuümblokkering van vrachtwagens om te voorkomen dat ze op hun beurt de snelwegen blokkeren) recht hebben op het couplet: "het is gek, kijk maar naar de Scandinavische landen, nog nooit zoiets gezien, alleen hier..."

We konden de klagers niet ruilen ???

PS: dat zeg ik daar niet, het ligt niet voor de hand; Ik zeg alleen maar dat de Fransen ervan overtuigd zijn dat het elders beter is!

PS 2: Ik herhaal mijn vers niet over "dit alles heeft een prijs, elke samenleving doet zijn arbitrages - of de gekozen vertegenwoordigers doen de arbitrages voor de burgers...

PS 3: Ik zou niet degene in onze samenleving doen die ziek is van zijn technologie, slachtoffer van "just in time"... Sneeuw is in de eerste plaats een probleem terwijl het leuk kan zijn, maar wees niet gestrest door deadlines , op tijd komen enz.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/02/10, 13:24

Ja, we kunnen altijd in beide richtingen kreunen, maar geloof me als je ziet dat er in 2 uur tijd 3 km rij vrachtwagens is verzameld vanwege 2 cm sneeuw, dan is er een GROOT managementprobleem.

1) Kostenprobleem:

Het contrast na het oversteken van de grens is verbluffend. Dit is wat ik aan de kaak stel, Frankrijk en België zijn beide ontwikkelde landen! Ik herinner u eraan dat het BBP per hoofd van de bevolking hoger is in België dan in Frankrijk. Geld is dus niet wat er ontbreekt...

2) Beter in het noorden?

Wat betreft "elders beter", hier zijn enkele foto's van wat er over is van onze "straat" en die ik zojuist heb genomen... Ze zag deze winter een echte sneeuwploeg denk ik ... en zonder zout neem ik aan.

Ik ben er bijna zeker van dat de straten van Tignes of Val d'Isère duidelijker zijn dan dat... : Mrgreen:

Maar zoals ik al zei: onze sneeuwvrije straat stoort me niet al te veel... wat me stoort zijn de hoofdwegen!

Bovendien hebben we niet te maken met een STORM sneeuw... dit zijn kleine regelmatige watervallen...

Beeld
Beeld
Beeld
Dernière édition par Christophe de 02 / 02 / 10, 13: 28, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 02/02/10, 13:28

Christophe schreef: dat zou betekenen dat het probleem van "boven" zou komen...


Je legt de vinger op het echte probleem.
Nog twee dagen sneeuw en er is geen sneeuw meer
Wat een uitstekende herinnering om aan uw kinderen te vertellen.
Gelukkig woon je niet in Quebec.
stormen die je in 50 uur 24 cm sneeuw bezorgden Vroeger
het was nog beter.
Je moet opnieuw leren hoe je je moet aanpassen aan het klimaat. Over 7 maanden zal het langzamer gaan omdat
dat het te warm is.
Ik ging trouwens om 8 uur en 13 uur naar Libramont.
het is een beetje besneeuwd op de wegen, maar met winterbanden
geen zorgen, ik heb echter geen 4X4 maar een Renault Megane.
met winterbanden voor en zomerbanden (nieuw) achter.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 02/02/10, 13:29

Ha ja het is elders beter!

LOL! Hier doen we het met 2 of 3 brede sneeuwploegen aan 50 km/u op de snelweg, al het verkeer blokkerend en dit voor slechts 2 tot 3 cm ophoping omdat onze goede officials besloten dat het niet oppassen was om een ​​sneeuwploeg te passeren wanneer hij maakt de weg vrij.

Er is zel en passiviteit!
8)
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/02/10, 13:32

Konijn schreef:Daar heb ik stormen gekend die je 50 cm sneeuw gaven in 24 uur.Vroeger was het nog mooier.


In het geval van een "storm" kan niemand iets doen, daar ben ik het mee eens, maar hier is het geen plotselinge storm: dit zijn kleine regelmatige valpartijen en daar is het een (ernstig) managementprobleem!

Konijn schreef:Het is inderdaad een beetje sneeuw op de wegen, maar met winterbanden geen zorgen.


Ja, we hebben 4 winterbanden (in feite 4 seizoenen) en ik ben ook zonder problemen "geslaagd", ik deed er gewoon twee keer zo lang over... Zonder sneeuwband kan ik in deze omstandigheden niet eens starten... .it is om suïcidaal te zijn.

Alain G schreef:Er is zel en passiviteit!
8)


Ah ah ah je hebt een Elzachische plaag gemaakt zonder het te weten! : Mrgreen:
Dernière édition par Christophe de 02 / 02 / 10, 13: 34, 1 keer bewerkt.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 02/02/10, 13:42

Christoffel!

Slechter! Vorige week deden ze het voor amper 1 cm deze idioten!

Voor de grap was het niet gewenst, maar als je er zoveel om moet lachen, des te beter!
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 02/02/10, 13:51

Ik ben al 20 jaar (ongeveer) in België, dat kan
zeg zonder te vergissen dat de wegen daar zeer goed gezouten zijn.
Zelfs te veel.Tot dit recente tekort aan zout (wat lijkt
europeene) passeerden ze het zout en 3 uur later de schraper.
Nog 3 uur, gevolgd door de gitaar, dat verklaart misschien
dat er een tekort aan zout is.
Objectief gezien komt dit tekort er veel beter voor uit
l ecologie Minder zout en minder auto's (op de weg).
Elke auto in de pit is er één minder die vervuilt.

En de met sneeuw bedekte wegen hebben een zekere schoonheid
Daarnaast is het een gelegenheid om wild te spelen op de kleine paadjes
campagne De schrik in de buik van crashen en de sneeuwschuiver
in de kofferbak om uit de problemen te komen Ik bood mezelf net een goed aan
dosis adrenaline bij terugkeer uit Aarlen Nog een expeditie of twee
en ik zal mijn dosis adrenaline voor het jaar hebben.

Let bij het passeren op de zwijnen die de randen van de paden omdraaien,
ze hebben de plaat. Van 7 uur tot 8 uur is er iemand die de rand van de
weg naar ons. Hij zorgde niet eens voor de auto's
passeerde hem op 1 m. Een zwijn vullen is als betalen
een stronk, de auto komt er zelden mee weg
ervaring.
:?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 02/02/10, 14:01

Konijn schreef:.Tot dit recente tekort aan zout (wat lijkt
europeene) passeerden ze het zout en 3 uur later de schraper.
Nog 3 uur, gevolgd door de gitaar, dat verklaart misschien
dat er een tekort aan zout is.


OK in dit geval als Europees tekort, ok maar dan:

a) Hoe wordt het uitgelegd? Vertel me alsjeblieft niet "de schuld van China" of "de crisis"...

b) Pkoi aan de Franse kant, slagen ze er nog steeds in om er een paar te vinden en niet een beetje omdat alle kleine departementale wegen onberispelijk zijn, terwijl in België de hoofdwegen niet worden behandeld?

c) Maar bovenal: het gebrek aan zout belet niet om met de sneeuwploeg te passeren en/of zand te strooien!! Er is ook schaarste op het zand of wat?

Aan incompetentie en luiheid is aan Belgische zijde in ieder geval geen gebrek! Ik heb net het nieuws gezien, deze stand van zaken betreft a priori + of - heel Wallonië... dus ja, het is een wereldwijd probleem.

Konijn schreef:Objectief gezien is dit tekort veel beter voor de ecologie Minder zout en minder auto (op de weg). Elke auto in de pit is er één minder die vervuilt.


Ja "overzouten" is niet goed voor grond- en oppervlaktewater of voor flora en fauna MAAR er zit een "nuance" tussen te zout en helemaal niet zout en helemaal niets doen! (Ik heb het over de hoofdassen, onze straat kan me helemaal niets schelen...)

Wat de auto in de sloot betreft, het zal vooral een nieuw aangeschafte auto zijn: dus te betalen (energie, CO2) en te produceren (energie, CO2) dus ik betwijfel of de ecobalans "positief" is.. .dan heb ik het niet over mogelijke blessures!

Konijn schreef:Erger nog, de besneeuwde wegen hebben een bepaalde schoonheid, daar hou ik van.


Ik ook, maar daar gaat het niet om, we hebben het over openbare dienstverlening die niet wordt verleend...

Konijn schreef:Hij bemoeide zich niet eens met de auto's
passeerde hem op 1 m. Een zwijn vullen is als betalen
een stronk, de auto komt er zelden mee weg
ervaring. :?


Een konijn dat een zwijn propt, de vlezige koe het konijn! : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten