Paliseul en Bouillon geblokkeerd door de sneeuw, een schande!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 03/02/10, 13:22

Aha, bedankt voor de feedback. Concreet voorbeeld van een economische impact gekoppeld aan een paar klootzakken die hun werk niet doen!

Waar ben je gevestigd? A priori vandaag is het a priori duidelijk (maar ik heb het niet uit de eerste hand gecontroleerd)...

Nou nee, het is NIETS uitzonderlijk! We zijn niet in het zuiden van Frankrijk! Dat is wat me gisteren zo kwaad maakte!

De sneeuw kennen ze hier heel goed, die is er elk jaar: wie denkt er niet aan de beelden van de Slag om de Ardennen van 1944?

Maar blijkbaar zijn er momenteel besluitvormers die de mobiliteit van de Belg verachten... en als je het belastingtarief van de Belg kent (dat stijgt tot 50% vanaf 30 €) is het een echt schandaal om het gezicht van de wereld op deze manier voor de gek te houden en te zeggen dat er geen geld is om zout te kopen!!!

Een flinke schop geven in de Belgische politieke organisatie zou een heel goed punt zijn! Begin met het te vereenvoudigen... met een BIJL!!
0 x
Xian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 04/01/09, 12:15




par Xian » 03/02/10, 14:07

In de mergel bij Reims.

De bijlsnede... vraag misschien om de gehechtheid van Wallonië aan Frankrijk! : Cheesy:

Reism was enkele eeuwen geleden de hoofdstad van Belgisch Gallië.

Ik weet niet zeker of je wint bij de verandering!

U zult sneeuwvrij gemaakte wegen hebben, maar u zult er slecht uit moeten zien op pasfoto's en in het dagelijks leven!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 03/02/10, 14:26

Reims...kijk niet zo, dat is het, want het is precies de vierbaansweg Bouillon-Sedan-Reims-Parijs waar de vrachtwagens werden gestopt bij Bouillon.

Wat de bijlage betreft, als Franse expat zou ik het onderwerp niet uitwerken, maar ik zou graag zien dat Wallonië wordt gehecht... aan Luxemburg... : Mrgreen: Ik denk dat veel Walen daar voor zouden zijn : Cheesy: : Cheesy:

Uh, wie is uw Pellets-leverancier als u het niet erg vindt?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 03/02/10, 15:19

Zojuist passeerde een tractor (oranje BTP) de straat: gisteren bijna niets, vandaag als het niet meer nodig is, lijken ze ijverig...

Het zou me niet verbazen als het (terecht) al 24 uur in sommige kantoren schreeuwt... : Cheesy: : Cheesy:

Ik hoorde dat er een vrachtwagen op de Bouillon-afdaling lag...het zal de gemeenschap meer dan een paar tonnen zout kosten...

Deze situatie maakt me echt verdrietig...

Blijkbaar werden de vrachtwagens om 1 uur 's nachts "vrijgegeven": http://www.dhnet.be/infos/societe/artic ... illon.html

Sneeuw: de vrachtwagens werden om 1 uur gelost in Bouillon

(03 / 02 / 2010)

Na de hevige sneeuwval van dinsdag waren de grensovergangen tussen België en Frankrijk afgesloten voor vrachtwagens. Zo bleven meer dan honderd vrachtwagens geblokkeerd bij Baudru, nabij Bouillon. De politie heeft de blokkade woensdag rond 1 uur eindelijk opgeheven. Tijdens de blokkade boden de brandweerlieden vrachtwagenchauffeurs aan zich op te warmen in een gemeenschappelijke hal.

De brandweer heeft ook veel wegen vrijgemaakt na omvallende bomen (in Bouillon, Etalle en Saint-Hubert). Daken barsten ook onder het gewicht van de sneeuw. De brandweerlieden voerden dekzeilen uit in Florenville, Virton, Chiny, Arlon, Herbeumont, Jamoigne en Tintigny.

Met de dooi, in de vroege ochtend, kwamen ze tussenbeide om de kelders zowel in Bastogne als in Virton leeg te maken.

De civiele bescherming sleepte dinsdag honderd vrachtwagens weg op de E25 bij Houffalize. Kort na middernacht werden de laatste vrachtwagens vrijgegeven. Het kwam ook tussenbeide in Martelange waar ook enkele vrachtwagens in grote moeilijkheden verkeerden.

In de provincie Luxemburg rijden er woensdagochtend geen TEC-bussen

Vanwege de weersomstandigheden rijdt er deze woensdagochtend geen TEC-bus in de provincie Luxemburg, zegt TEC-woordvoerder Stéphane Thiery woensdagochtend. Gebruikers waren al enkele dagen op de hoogte van de situatie. Zoals de afgelopen dagen aangekondigd, rijdt er woensdagochtend geen TEC-bus in de provincie Luxemburg, aldus de woordvoerder.

"De hoofdwegen beginnen te worden vrijgemaakt, maar op de secundaire wegen is het nog steeds erg moeilijk om te circuleren. Om veiligheidsredenen rijden de TEC-bussen deze woensdagochtend daarom niet", legt hij uit. "Klanten zijn al enkele dagen op de hoogte en kunnen alle informatie vinden op onze website".


Ik begrijp niet wat we "grote watervallen" noemen, wat er gisterochtend gebeurde gezien onze regio: er vielen minder dan 5 cm tijdens de nacht!

's Middags hebben we in een paar uur 10 cm genomen wat belangrijker is, maar op dat moment was alles al uren geblokkeerd...

Ik heb een foto gevonden die de situatie van gisteren goed weergeeft ook al is die blijkbaar niet gisteren in Bouillon genomen:

Beeld

Avond artikel: http://www.lesoir.be/actualite/belgique ... 1632.shtml
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 03/02/10, 16:36

Hé hop, weer een sneeuwschuiver (een echte deze keer, met de prullenbak graag) die net in onze straat voorbij kwam... voor bijna niets! De straat is vrij (het is 2 à 3°C, het smelt goed).

Het valt niet te ontkennen, het moest ECHT luid zijn om vandaag zoveel activiteit te hebben en gisteren zo weinig!!

Beeld

Hé jongens, probeer de volgende keer gewoon te passeren als er sneeuw ligt... : Mrgreen:

Hier is dit onderwerp goed geplaatst op Google:
http://www.google.fr/search?q=bouillon+neige
http://www.google.fr/search?q=paliseul+neige

Dus econologie om vrachtwagenchauffeurs te redden? We zullen het allemaal gezien hebben! Beeld
0 x
Xian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 04/01/09, 12:15




par Xian » 03/02/10, 17:33

Christophe schreef:
Uh, wie is uw Pellets-leverancier als u het niet erg vindt?


Pierre Paquet (Hampto): vriendelijk en efficiënt. prijs per geleverde ton: € 221, onberispelijke kwaliteit
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 03/02/10, 18:53

Zou dat niet Hampteau zijn? Hier woonden we toen we de winkel begonnen :) : Cheesy:

Vanaf jouw huis is het nog zo'n 200 km enkele reis, nietwaar?
0 x
Xian
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 04/01/09, 12:15




par Xian » 03/02/10, 21:46

Christophe schreef:Zou dat niet Hampteau zijn? Hier woonden we toen we de winkel begonnen :) : Cheesy:

Vanaf jouw huis is het nog zo'n 200 km enkele reis, nietwaar?


Ja, dat is het. Zijn depot in Hampteau, hij woont in Hotton
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 03/02/10, 22:38

Te sterk! Dat is het dan! Ik wist dat België klein was, maar zo klein!

Ik denk niet dat het bestond in 2006 toen wij er waren...

Het journaal van RTBF 1 maakte 2 grote reportages over de "sneeuwblokkade" en de erbarmelijke staat van de wegen in Wallonië, er was zelfs een speciale ministerraad over dit AM!

Hier is er al een (vandaag gefilmd dus duidelijk):

http://www.rtbf.be/video/v_jt-13h?id=14 ... egory=info

Te zien vanaf ongeveer 12 uur.

Zoals wat deze onbegrijpelijke blokkade kan veroorzaken...
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 04/02/10, 08:39

Gebrek aan zout is één ding.

Maar gemeenschappelijke diensten kunnen nog meer dalen!
http://www.denverpost.com/news/ci_14303473
0 x
Tot ziens!

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx, Remundo en 112 gasten