"Ik ben teleurgesteld in het goede": de Zwitserse uitdrukking om uit te leggen!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: "Ik ben teleurgesteld in het goede": de Zwitserse uitdrukking om uit te leggen!




par chatelot16 » 14/10/16, 20:31

Vaudois kwartier: de kunst van het te laat komen.

houdt hetzelfde in charente ... kwartier charentais: kwartier veel langer dan een kwartier waarvan één te laat in charente
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Re: "Ik ben teleurgesteld in het goede": de Zwitserse uitdrukking om uit te leggen!




par 1360 » 14/10/16, 20:41

Thuis, in het kanton Vaud, zeggen ze dat een kwartier in Vaud het enige halfuur is dat 45 minuten duurt...

Dat gezegd hebbende, ik ben zeer allergisch voor vertraging, het is ongezond voor mij...

A+
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: "Ik ben teleurgesteld in het goede": de Zwitserse uitdrukking om uit te leggen!




par Ahmed » 14/10/16, 20:49

Dat gezegd hebbende, ik ben zeer allergisch voor vertraging, het is ongezond voor mij...

Dit is heel goed te behandelen met een hamer: breek zijn horloge! In jouw geval is de pathologie meer verankerd, er valt veel te breken: geen probleem, je hart zal je dankbaar zijn! : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: "Ik ben teleurgesteld in het goede": de Zwitserse uitdrukking om uit te leggen!




par Obamot » 14/10/16, 21:05

Er zijn heel oude, minder bekende uitdrukkingen, zoals:

“1 hinde is 2 quarterons waard” (wat eigenlijk betekende: 1 Waldenziër was 2 Berner waard, gebaseerd op oude metingen om het graan te kwantificeren) die dan zou kunnen geven, "een gewaarschuwd iemand telt voor twee"

Le "Voor wie is het?" wat betekent: "Wie is het?"

Een mooie, "terugslag" zeggen: "om tot een akkoord te komen»

Een grappenmaker uit mijn hoek, “Alleen al door het te zien, zie ik het”, om te zeggen dat: "het is duidelijk" tot het punt dat het karikaturaal is.

Iets verder dan Vaud (maar niet zo ver onder bezetting) la rösti barrière Of "rostigraben"Wie scheidt de Duitstalige (Duitstalige) mensen nog psychologisch van de Franstalige (Franstalige) mensen, tenslotte een lichte xenofobie? De rösti is een aardappelpannenkoek, typisch voor Duitstalig Zwitserland maar geconsumeerd in heel Zwitserland (en een Duitstalig gerecht, alsof het nodig was om een ​​​​"boosdoener" aan te wijzen). : Mrgreen: : Twisted:
We hadden in plaats daarvan slecht gezien: “de vaudois papet barrière» Beeld (De Waadtländer Eintopf Graben dat zou moeilijk te verteren zijn geweest)
1 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36

Re: "Ik ben teleurgesteld in het goede": de Zwitserse uitdrukking om uit te leggen!




par 1360 » 14/10/16, 21:31

Ahmed schreef:
Dat gezegd hebbende, ik ben zeer allergisch voor vertraging, het is ongezond voor mij...

Dit is heel goed te behandelen met een hamer: breek zijn horloge! In jouw geval is de pathologie meer verankerd, er valt veel te breken: geen probleem, je hart zal je dankbaar zijn! : Lol:


Mijn zeer sterke allergie voor vertraging is geen kwestie van horloge(s) (ook al heb ik inderdaad een passie voor horlogemaken), maar gewoon een kwestie van respect, en het gaat beide kanten op...

Om op het onderwerp terug te komen: Obamot, er is zoveel te bespreken naar aanleiding van wat je zei (geschreven). Ik heb vanavond of morgen geen tijd, maar ik kom er zondag aan toe.

Morgen is het vigaitse op het werk... We maken de rozijnen.

A+
0 x
Proberen te moeilijk te krijgen in de mal, het eindigt op zoek als een taart.
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: "Ik ben teleurgesteld in het goede": de Zwitserse uitdrukking om uit te leggen!




par Dirk Pitt » 14/10/16, 21:55

het doet me denken aan de uitdrukking uit Quebec: het is ecoeurant, wat precies het tegenovergestelde van stijl betekent:
het is walgelijk hoe goed het is!
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: "Ik ben teleurgesteld in het goede": de Zwitserse uitdrukking om uit te leggen!




par Obamot » 14/10/16, 22:18

...Ja bedankt. Ik vertaal : hoe gaat het? => hoe gaat het? => kleine hallo op het werk ongetwijfeld...? ^^

Vandaar mijn eerste punt, de Vaudois en Berners zijn traag, dus halen ze hun achterstand in door de WE te werken (grapje...)

En als de Vaudois langzaam zou zijn, zou de Berner als veel langzamer worden ervaren : Cheesy: — vandaar de legendarische Zwitserse traagheid en de uitdrukking: "er is geen vuur op het meer" - maar het zijn allemaal maar stadslegendes... In afwachting van een paar grappen over ons, de Zwitsers:


- Er is van de Vaudois gezegd dat hij een "Savoyaardse protestant is, vermengd met Berner en die zijn best doet om Frans te spreken"

Een Berner die 's nachts alleen in Lausanne is, komt uit zijn hotelkamer en maakt de receptioniste wakker.
- Mag ik alsjeblieft een glas water?
De receptioniste geeft hem zijn glas water en gaat dan weer naar bed. 15 minuten later komt dezelfde klant uit zijn kamer en vraagt ​​om nog een glas water.De receptioniste geeft het glas water en snelt terug naar bed. En zo gaat het een uur lang door! De receptioniste dampt:
- Maar wat had je kunnen eten om zo'n dorst te hebben?
- Ik heb geen dorst, er is brand in mijn kamer.


Waarom plaatsen ze drie condooms?
Om de middelste niet te vervuilen.

: Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: "Ik ben teleurgesteld in het goede": de Zwitserse uitdrukking om uit te leggen!




par Christophe » 15/10/16, 00:51

Obamot schreef:Ik bevestig dat Christophe soms speelt toyet : Mrgreen: (Ik heb cursief gedrukt, omdat het bijna een vreemde taal is) ...


Daar is het zeker! ^^

Ik probeer mezelf te trakteren... maar ik val vaak terug! : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: "Ik ben teleurgesteld in het goede": de Zwitserse uitdrukking om uit te leggen!




par Christophe » 15/10/16, 11:48

Tiens Obamot gebruikte de uitdrukking in 2012: maatschappij-en-filosofie/holland-vs-sarkozy-die-overwinnaar-uit-dit-duel-zal-komen-t11759-260.html#p235058

Obamot schreef:Nog steeds niet zo duidelijk met 1,6% voor op de presidentsverkiezingen. Ik ben "teleurgesteld in goed" : Mrgreen: : Cheesy: afgetreden, omdat niet genoeg voor hervormingen "van boven naar beneden ...!"


: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: "Ik ben teleurgesteld in het goede": de Zwitserse uitdrukking om uit te leggen!




par Obamot » 15/10/16, 12:23

Het is fijn om om jezelf te kunnen lachen : Lol:

Wat gaat elke 5 minuten tac-tac?
► Show text

Waarom mag iemand uit Zürich geen afwas krijgen om te drogen?
► Show text

Wat is het verschil tussen een rijke Zwitser en een arme Zwitser?
► Show text

Waarom is de lucht zo zuiver in Fribourg?
► Show text

Waar verbergen de inwoners van Fribourg hun spaargeld, denkend dat ze nooit gevonden kunnen worden?
► Show text

Wetenschappelijke experimenten in het kanton Vaud op een menselijk brein.
We kozen voor een cavia, "perfect normaal" [...]
We beginnen het linkerachtergedeelte van de hersenen van de proefpersoon te verwijderen. Op de vraag hoeveel is 45 (+) 45? hij antwoordt:
- negentig".

We verwijderen nu het rechterdeel van hem, op dezelfde vraag, antwoordt hij pijnlijk en laat
— uhh.............katre-vinght en tien?

Na deze resultaten besluiten de wetenschappers uiteindelijk om bijna de hele hersenen te verwijderen, waardoor er slechts een paar gram grijze cellen overblijven. Hij krijgt altijd dezelfde vraag, antwoordt hij:
► Show text
0 x

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 150 gasten