Kas met automatische passieve regenbewatering

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: passieve automatische bewatering kas




par Christophe » 07/11/22, 20:28

Ik denk dat als je je kas goed wilt irrigeren, je een stroomgebied nodig hebt dat groter is dan het dak van de kas...omdat een kas warm wordt...dus snel verdampt...vooral in de zomer tijdens hittegolven.. .

Als je een grotere oppervlakte in de buurt hebt, maak dan een montage zoals de mijne... anders kan er een oppervlakte gemaakt worden met dekzeilen en kan je een buffer opbergen in één of meerdere 1000L cabines...
0 x
Milien61
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/11/22, 16:57
x 1

Re: passieve automatische bewatering kas




par Milien61 » 07/11/22, 20:50

Ja, ik bestudeer momenteel verschillende oplossingen om verdamping te compenseren:
- 1000L tanks om in de winter met het dak van de kas te vullen met water, maar het zal veel kosten (4 of 5 denk ik als ik aan het begin van de zomer vertrek met een maximale waterreserve in de grond), Normandië is het niet de regen die ontbreekt in de winter, aan de andere kant, het is moeilijk in de zomer waar ik ben (een goed klein microklimaat),
- een kleine 40m3 vijver voor eenden en ganzen gevoed door de goten van het huis (100 m afvoer toch), het zou driedubbel nuttig zijn (eenden/ganzen + water geven + bemesting in de kas)
- dans en zing om de regen in de zomer te laten vallen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: passieve automatische bewatering kas




par Ahmed » 07/11/22, 23:01

Wat je nodig hebt is een "bassin"; Het is momenteel erg trendy... :schok: : Wink:
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 211 gasten