Hulp voor boiler paradigma pelletti II

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 16/12/13, 08:30

Ik ken deze ketel niet, maar de instellingen zijn zeker beveiligd met een code.

De boiler produceert warm water, wat je ermee doet is een andere discussie.
0 x
Nico2lyon
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 13/12/13, 16:30




par Nico2lyon » 16/12/13, 08:59

Ok voor warm water. Aan de andere kant weet ik niet hoe ik dit codeverhaal voor de parameters ga doen. Wetende dat het niet meer onder de garantie valt en dat er geen installateur is in mijn regio en misschien zelfs in heel Frankrijk omdat het niet meer wordt gedistribueerd, is het een door Okofen erkende technicus die het zal doen (ik weet niet veel van Het). Ik las veel opmerkingen van een lid (Vanagaz1961) die ze echt leek te kennen omdat hij er een groot aantal had geïnstalleerd. Alleen als ik naar zijn profiel kijk, realiseer ik me dat hij hier al ongeveer 2 jaar niet tussenbeide is gekomen.... Als iemand me zou kunnen helpen...

Ik herformuleer wat ik mis voor deze Paradigma pelletti 2 ketel bouwjaar 2007 10kw zuigvoeding zonder de optie Systa comfortregeling:

Een regeling die compatibel is met deze ketel omdat ik meen begrepen te hebben dat ze nog moeten communiceren (modulatie van de brander)

De mogelijkheid om de parameterinstelling in te voeren voor afstelling en opstarten (code??). Ik herinner u eraan dat het niet langer onder de garantie valt en dat het zal worden geconfigureerd door een door Okofen goedgekeurde technicus.

Anders kon ik niets doen....

Dankjewel.
Nicolas
0 x
pchattil
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/09/14, 11:04




par pchattil » 11/09/14, 11:11

Goedemorgen.
Ik heb dezelfde ketel als jij (ten noordwesten van Lyon)
En het bedrijf dat het in stand hield, sloot om gezondheidsredenen: hetzelfde als jij?
Ik ben op zoek naar een gecertificeerde onderhoudsmonteur.
Heb je er een gevonden?
Anders als je naar mijn huis wilt komen om de installatie te zien: waarom niet...
0 x
Avatar de l'utilisateur
vanagaz1961
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 16/12/08, 15:21
Plaats: Namur België




par vanagaz1961 » 19/09/14, 15:40

Hallo, sorry dat ik geen verbinding heb gemaakt, maar ik was de forum sporadisch gezien de hoeveelheid werk.
Ik weet nog steeds hoe ik Paradigma-ketels moet afstellen, ik heb de gebruikershandleidingen in het Frans, inclusief TEM-regeling, origineel gemonteerd op Paradigma in België. als ik iets voor je kan betekenen...
Ik ben momenteel bezig met het installeren van de cv-ketels bij Windhager (Biowin1 en 2, Firewin, houtketel).
Ik heb meer dan 200 pelletketels geïnstalleerd (alle merken: Ökofen, paradigma, kwb, herz, eta, Viessmann, solarvent, solvis en nu windhager.
bonne journée
om je te lezen
Pierre
0 x
Sprl Technifluides GmbH
Pierre Mehaignoul
Uw partner verwarming en sanitair
Fachmann für Sanitär und Heizung
Pellets und Haustechnik
http://www.technifluides.be/
Wépion België
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 19/09/14, 17:19

Nico2lyon schreef:Excuseer mijn onwetendheid, maar u vertelt mij dat de regulator alleen betrekking heeft op kleppen en sondes, maar niet op de ketel?


Ik breng slechts een kleine nuance aan in wat Philippe Schutt schreef.

De regeling "signaleert" dat er behoefte is aan verwarming. Bij afwezigheid van dit signaal stopt het!

Maar verder, ja, de ketel is "autistisch": hij bereidt warm water. En dat is het.

Terwijl de regelgeving het gebruik van dit water beheert...
0 x
kampaspe
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/04/15, 15:51




par kampaspe » 15/04/15, 15:56

Hallo,
Ik heb soortgelijke problemen als de jouwe: ik heb een Paradigma pelletti II SR 153 15 kW ketel, met een sopro energie tryba solar v 1.3 regelaar
Sopro energie bestaat niet meer en de installateur van de ketel ook niet, waardoor ik de codes niet meer heb om de ketel te configureren. Heeft iemand de doc of kan mij vertellen waar ik deze codes kan vinden? Bij voorbaat bedankt.
0 x
jack88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 14/02/21, 00:10
x 1

Re: Steun voor de pelletti II-ketel Paradigma




par jack88 » 14/02/21, 00:32

Hallo,

Ik heb een Peletti 2 paradigma, + 600 L SWW buffervat.
voor 13 of 14 jaar.

Ik heb al een tijdje last van warm water.
het stijgt nooit naar de ingestelde temperatuur (60),
het blijft op 42 of 43 max. ongeacht de temperatuur buiten, binnen...

misschien heb ik iets veranderd in de prog zonder het te merken.

bijv.: in "warmwaterboiler 1X" moet deze op ja of nee staan?

en in "voorrang warm water" ja of nee?
bp, als ik ja zet, verandert er niets, zelfs de radiatoren en het sanitaire water worden niet warm.

Bedankt voor uw hulp.
als VANNEAGAZ daar is, lijkt hij het goed te weten....
HARTELIJK BEDANKT. :)
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 211-gasten