Hulp voor de economie geïsoleerd huis verwarmen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
wervaecke
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 03/10/14, 10:29

Hulp voor de economie geïsoleerd huis verwarmen




par wervaecke » 03/10/14, 10:37

Hallo allemaal.

Dus ik stel mijn probleem bloot, ik kocht een huis waar ik verschillende werken deed, waaronder een goede isolatie.

Muur => Voering in 8 cm
Isolatie tussen bodem en vloer => Glaswol in 100
Grenier isolatie => Glaswol in 260
Dak => Stalen bak met polyurethaan van 4CM

Ik heb een grote woonkamer van min of meer 40M2 met een open keuken.

Oppervlakte huis "86M2"

Elektrische verwarming + Elektrische warmwatertank => EDF schatting 140 euro per maand.

Dus ik zou graag geld willen besparen, maar kiezen:

Ik dacht aan:
LUCHTLUCHT WARMTEPOMP
Ou
Pelletkachel

Het systeem zou worden geïnstalleerd in de grote ruimte die open is.


Voila als iemand me kan adviseren. Dinsdag komt een persoon een offerte maken voor kachel.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 04/10/14, 09:36

voor een bepaalde isolatie hebt u de 2 manier om te besparen (financieel):
- minder verwarmen (thermische verliezen zijn een functie van het temperatuurverschil tussen binnen en buiten)
-kies een energie die bij kwh minder duur is

voor de 2eme-oplossing verwijs ik naar de post over energieprijzen:
https://www.econologie.com/chauffage-com ... -3582.html
https://www.econologie.com/forums/difference ... 13066.html
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/10/14, 10:59

Sta mij een vervelende opmerking toe: uw isolatie is niet opgewassen tegen wat elektrische verwarming zou inhouden!

Muren verdubbeld 8 cm, het is niet veel! Vandaag staat de standaard aan de kant van 25 cm of meer!

Op zolder gaat de norm naar 40 cm!

Je zegt niets over deurkozijnen ...

Dus dat is waar een echte economie duurzaam zou zijn begonnen !!!

Het is klaar. Dit is natuurlijk absoluut beter dan niets.

Maar om de rekening te verminderen, heb je nog steeds krukken!

Dirk gaf je offertes.

Over de kwestie van lucht-tot-lucht CAP's is veel gediscussieerd. Ik geef geen toestemming om het over te nemen. Met een goede zoekmachine vind je alles. En het tegenovergestelde.

Met een pelletketel zal ik "natuurlijk" de pelletkachel aanbevelen ... Zorg ervoor dat, als het huis overdag leeg staat, een "programmeerbaar" model is. Op een afstandsbediening programmeer je de verlaging tijdens afwezigheid en de stijging kort voor de terugkeer. Als de woning 24 uur per dag bezet is, is dit niet handig. U kunt het gemakkelijk met de hand doen.

En daarna kun je mevrouw Soleil spelen om de prijsevoluties op de lange termijn te raden. We hebben het over 15 of 20 jaar ... Ik had niet verwacht dat de brandstof daalt sinds 2 jaren constant zijn! Dus ik hou me mond.
0 x
wervaecke
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 03/10/14, 10:29




par wervaecke » 04/10/14, 18:03

Voordat er een 4cm-isolatie op een muur was, hier dus ..... Nu weten dat het klaar is. Dus klim je me niet over de huidige isolatie?
0 x
LOGIC12
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 116
Inschrijving: 28/01/08, 05:41
Plaats: 12:00 Pyreneeën
x 5




par LOGIC12 » 24/10/14, 01:06

hallo, als de omkeerbare airconditioning van de omvormer interessant is, werkt deze bovendien tot -15 ° en is er de afgelopen jaren vooruitgang geboekt.

het is een zeer reactieve verwarming: heel snel de ruimte verwarmt, wat het mogelijk maakt om nog zuiniger te zijn. We kunnen stoppen wanneer we aan het werk zijn, omdat het heel snel opwarmt, of we kunnen het programmeren om een ​​half uur voordat we aankomen in de avond te beginnen.

En het kan een aanvulling zijn voor een houtkachel, inderdaad zodra de temperatuur daalt, wordt de airconditioningomvormer (warmtepomplucht / lucht geactiveerd).

De prijs van deze geïnstalleerde apparaten blijft niet te hoog.
Als je elektrische kachels hebt, bewaar ze dan in geval van pech of in geval van extreme kou.

En als je in een mild klimaat bent, is het nog beter. Merk op dat er een ontvochtigingsfunctie is, lijkt mij.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 473-gasten