auto prestaties ten opzichte van de fiets en ligfiets

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/08/06, 14:02

:| 25 jaar geleden beschreef een anticiperend artikel in het tijdschrift science & life onze steden in het jaar 2000 met wegen ontworpen voor MPV's (Muscle Propulsion Vehicles). Het beschreef hoe we moeiteloos met 60 km/u ronddraaiden in wat we tegenwoordig een gestroomlijnde ligfiets noemen!

De geschiedenis heeft deze visie niet juist bewezen (net zo min als de vliegende auto's van de 21e eeuw). : Lol:

Dat gezegd zijnde is de gestroomlijnde ligfiets (plus elektrische ondersteuning) een echt alternatief voor ons vervoer. Qua energie-efficiëntie in ieder geval de beste! : Idee:

De ligfiets en de ligdriewieler zijn hele goede alternatieven... voor de fiets.
Voor alle duidelijkheid: de ligfiets werd ruim 100 jaar geleden uitgevonden. Het werd al snel verboden door de internationale wielerunie vanwege zijn superioriteit ten opzichte van de ‘shitbike’. Elke keer dat een ligfietsconcurrent meedeed aan een wielerevenement... won hij. : Cheesy:

Voor meer informatie over Muscle Power Vehicles, een essentiële site in het Frans: http://www.france-hpv.org/[Url]
Het is de Franse tak van de internationale federatie.[/url]
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 21/08/06, 15:05

Het grote probleem met ligfietsen is de prijs. Als we de vierkante ligfietsoptie met elektrische ondersteuning nemen, is de toevoeging als volgt:

Goedkoopste ligfiets: Fuenda Calipso: €990 at Zen-cycli
Elektrische assistentie: BionX: 1200€ (exclusief montage en levering) altijd bij Zen-cycli
Alleen voor de kuip M5 biedt er enkele aan, maar geeft geen prijs.

Anders het Deense bedrijf Leitra biedt een kant-en-klare gestroomlijnde driewieler aan voor het bescheiden bedrag van € 4500,- af fabriek (exclusief transport uit Denemarken)

Andere Nederlandse of Duitse sites die ligfietsen aanbieden (al dan niet gestroomlijnd). Ik ken deze talen niet, maar de prijzen zijn ook onbetaalbaar.

http://www.alligt.nl/
http://www.ace-shop.com/nl/index.htm
http://www.fortybike.nl/start.htm
http://www.ligfietswinkel.nl/indexEng.htm
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 21/08/06, 18:03

En goedkeuring.
Mij ​​werd verteld dat een kleine fabrikant enige tijd geleden een aanvraag had ingediend voor goedkeuring van een gestroomlijnde ligfiets, het officiële antwoord.......we kunnen dit type voertuig niet goedkeuren, omdat er te veel banen zijn die draaien rond auto's.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 21/08/06, 18:57

Sorry dat ik weer de spelbreker speel, maar waar past een gestroomlijnde driewieler? met een slot op straat geparkeerd, dat gaat niet lang mee... de fiets kan vrijwel overal neergezet worden, maar de driewieler niet...

en dit type voertuig is inderdaad niet goedgekeurd op de weg, vooral omdat het te laag is.
Het is nog steeds vervelend. allemaal omdat de grote, gevaarlijke machines van één ton, die 80 kg barbecue voortbewegen, goedgekeurd zijn en overal zijn. :onheil:

Het zou leuk kunnen zijn om een ​​klein onderzoek te doen naar de efficiëntie van auto/motorfiets/trein/fiets/ligfiets, niet alleen in termen van energieverbruik, maar ook in termen van comfort (alle weersomstandigheden) en de massaverhouding tussen voertuig en voertuig. ... Ik ben te lui om het te doen (en sommige examens te herzien), maar het kan interessant zijn.

Pollux

PS: targol, ik denk dat in het geval van de Landes-weg met een af ​​te leggen afstand van 35 km de ligfiets een uitstekende oplossing kan zijn. je hebt zicht, vlakheid, er blijft het probleem van wind en regen... maar zelfs als je dit vervoermiddel 1/3 van het jaar gebruikt in plaats van een Picasso-olie, is het de moeite waard. Ik denk zelfs dat de investering van €900 binnen 1 jaar zou worden terugbetaald, tegen de prijs van stookolie...
Dat gezegd hebbende, is het waar dat het erg gevaarlijk moet zijn. 'moet heel goed gemarkeerd zijn, zoals een vlag, overal reflectoren en grote knipperende diodes bovenaan de vlaggenmast.
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 21/08/06, 21:29

Christophe schreef:Uh dit gaat niet over mij en ik heb een aantal opmerkingen te maken:


3) Afgezien van deze redenering lijkt me goed en geeft de juiste volgorde van grootte. Ontbrekende meer dan de berekening van de energie die nodig is om de fietser macht :D.... Net als u met een idee van de prestaties van een man? (Die zij kan bieden als energie / wat hij at)? Ik tjrs vroeg ...


Voor de prestatie van een man vind je het antwoord in "l'apres le Petrole" van Jean Luc Wingert:

op het niveau van "hernieuwbare energieën" paragraaf "dierlijke energie" en volgens wetenschappers is de opbrengst van een os of een paard slechts 10% en het beste is de mens met 20%....

Inkomende energie/dag: 2500 tot 3000 kcal
Geleverde energie/dag: 500 tot 600 kcal

beantwoordt dat jouw vraag?

maar hey ik had nog een boek gelezen waardoor deze cijfers iets lager uitkwamen, mega sorry ik weet niet meer welke, Janco misschien.
Dernière édition par freddau de 21 / 08 / 06, 21: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 21/08/06, 21:45

Targol schreef:
Pollux schreef:Omdat het altijd op zoek naar een vervoermiddel en Econological beetje vermoeiend, ik ben serieus overweegt een ligfiets, geëlektrificeerde daarna natuurlijk ...


Ik ben precies dezelfde dynamiek. Ik hobbel 35Km van het huis en mijn tocht is opgebouwd uit grote moor wegen (lange rechte stukken) en een aantal dorpen. Op dit moment gebruik ik mijn Picasso diesel voor de reis en ik verdeling mijn energetische afdruk elke ochtend. Kan geen carpoolen voor deze reis "atypische".

Hoewel mijn ervaring van de fiets waren super aardig, het maakt me een beetje bang (ik heb een goede vriend die vorig jaar werd vermoord op het zelfde type van wegen).

Dus, wat een microlight?
Een katapult met een groot kussen om mij te ontvangen? : Mrgreen:

P ... ain, er is een veel schonere manier om te doen 35Km binnen 3heures !!! Ik moet vinden !!!


Ah, mijn mening met de bus, het zal moeilijk worden om het beter te doen op het gebied van efficiëntie en ecologie, kortere reistijd en flexibiliteit....

Als ik mij niet vergis heeft een volle bus een beter rendement dan een trein en is een auto met 4 personen aan boord hetzelfde als een bus, voor zover ik mij kan herinneren uit de documenten. aanwezig op de ademe-website en gratis toegankelijk

Bovendien een organisatie die kritiek levert op de inrichting van onze steden waar niets echt is ontworpen om energie te besparen
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 21/08/06, 21:48

Ja, maar, en om de ladder te dragen?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 22/08/06, 09:38

freddau schreef:Ah, mijn mening met de bus, het zal moeilijk worden om het beter te doen op het gebied van efficiëntie en ecologie, kortere reistijd en flexibiliteit....

Als ik mij niet vergis heeft een volle bus een beter rendement dan een trein en is een auto met 4 personen aan boord hetzelfde als een bus, voor zover ik mij kan herinneren uit de documenten. aanwezig op de ademe-website en gratis toegankelijk

Bovendien een organisatie die kritiek levert op de inrichting van onze steden waar niets echt is ontworpen om energie te besparen


Ja, maar de bus, om naar Landiras (40 km oost-zuid-oost van Bordeaux) -> Cestas (15 km zuid-zuid-west van Bordeaux) te gaan, bestaat niet en heeft weinig kans dat hij ooit zal bestaan!!!

Pollux schreef:Sorry dat ik weer de spelbreker speel, maar waar past een gestroomlijnde driewieler? met een slot op straat geparkeerd, dat gaat niet lang mee... de fiets kan vrijwel overal neergezet worden, maar de driewieler niet...

en dit type voertuig is inderdaad niet goedgekeurd op de weg, vooral omdat het te laag is.
Het is nog steeds vervelend. allemaal omdat de grote, gevaarlijke machines van één ton, die 80 kg barbecue voortbewegen, goedgekeurd zijn en overal zijn.


Het is misschien niet goedgekeurd, maar sommige mensen gebruiken het elke dag om naar hun werk te gaan: http://bbhpv.com/ (zie het hoofdstuk “Dagelijkse reis”).
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/08/06, 13:01

Targol schreef:
freddau schreef:Ah, mijn mening met de bus, het zal moeilijk worden om het beter te doen op het gebied van efficiëntie en ecologie, kortere reistijd en flexibiliteit....

Bovendien een organisatie die kritiek levert op de inrichting van onze steden waar niets echt is ontworpen om energie te besparen


Ja, maar de bus, om naar Landiras (40 km oost-zuid-oost van Bordeaux) -> Cestas (15 km zuid-zuid-west van Bordeaux) te gaan, bestaat niet en heeft weinig kans dat hij ooit zal bestaan!!!

Pollux schreef:Sorry dat ik weer de spelbreker speel, maar waar past een gestroomlijnde driewieler? met een slot op straat geparkeerd, dat gaat niet lang mee... de fiets kan vrijwel overal neergezet worden, maar de driewieler niet...

en dit type voertuig is inderdaad niet goedgekeurd op de weg, vooral omdat het te laag is.
Het is nog steeds vervelend. allemaal omdat de grote, gevaarlijke machines van één ton, die 80 kg barbecue voortbewegen, goedgekeurd zijn en overal zijn.


Het is misschien niet goedgekeurd, maar sommige mensen gebruiken het elke dag om naar hun werk te gaan: http://bbhpv.com/ (zie het hoofdstuk “Dagelijkse reis”).


Voor mij, van buitenwijk naar buitenwijk (Floirac, ten oosten van Bordeaux tot ZI Pessac ten zuidwesten van Bordeaux), openbaar vervoer moet je vergeten, 2 uur vergeleken met 1/4 uur met de auto (als alles goed is) via de ring (20km), de fiets is 1 uur en 25 km.

Ik probeer mijn Béhème om te zetten naar elektriciteit... maar hij moet wel goed zijn op 110 km/u (bypass vereist), anders word ik geduwd door de vrachtwagens!

Anders is er voor de fans van elektrische driewielers de Sinclair, in Engeland kun je veel tweedehands vinden voor rond de € 1000,-.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 22/08/06, 13:13

Citro schreef:Ik probeer mijn Béhème om te zetten naar elektriciteit... maar hij moet wel goed zijn op 110 km/u (bypass vereist), anders word ik geduwd door de vrachtwagens!


Elektriciteit? :schok: :schok:
Je moet wel heel handig zijn!!!

Zelfs de weinige fabrikanten die dit soort transformaties hebben doorgevoerd, hebben dit ook gedaan met "kleine" voertuigen (106, Clio, enz.).

Kunt u zich het motorvermogen en het aantal accu's voorstellen dat nodig is om de ton van een BM te trekken?

Je moet misschien meer kijken naar HVB (als je BM diesel is) of Pantone (voor diesel of benzine als ik geen onzin ben).
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten