Doping met water: Rover Montego TD 2L

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 20/06/08, 00:47

elephant schreef:Om dezelfde auto te hebben gehad, bevestig ik, de normale conso gaat over 8 liters, kan 7,5 voorzichtig zijn op vakantie.

Gefeliciteerd met deze prestatie

Ter vergelijking mijn Vectra 2 liters 80 CV (hetzelfde vermogen dan, maar 1998 is 6,5 liters,


Hallo en bravo voor je prestatie Jime, zeg jongens over een moderne motor zoals Ford's TDCI die al heel weinig verbruikt, we zouden wonderen kunnen verrichten!

vooral omdat ik van André blijk te hebben gelezen dat hoe meer de turbo een vlak werkbereik had, des te meer de vermindering van het verbruik belangrijk zou zijn ... is dat jullie in ieder geval allemaal een zeer ernstige valvervuiling opmerken (wat voor mij essentieel is )


Helaas zal ik er nooit zelf op kunnen rijden.

Nogmaals gefeliciteerd jime en veel geluk voor iedereen!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 20/06/08, 12:14

Andre schreef:Dag

Denk niet dat als je meer water doorgeeft dan de uittredetemperatuur van de reactor zal afnemen ..

Ik heb moeite om mezelf uit te drukken, dat is wat me opviel, als ik de waterstroom verhoog van 0,2 naar 0,9 l / h water, stijgt de t ° c aan de uitlaat van de reactor, maar een stroomsnelheid van 0,9 l / h komt overeen met een gebruik van de auto tussen 90km / u en 130km / u of zelfs iets meer, maar als ik stil sta of als ik met 50 km / u rijd heb ik dan te veel water in de gvi en niet genoeg warmte, die de productie van stoom nadelig moet beïnvloeden, aangezien ik mijn beste resultaten krijg met een stroomsnelheid van 0,3 l / u

Andre schreef:Wat doe je om je SGS-stoomstroom te vergroten?
(Het is niet door het vergroten van het infuus zodat je er meer uit kunt komen, je verhoogt alleen het niveau in de GV, sluit niet de stroom van stoom, niet meer om te spelen op het niveau met een systeem dat zweeft.

Andre

Ik denk dat mijn gvi groot genoeg is, 130cm lang, voor 20/22 en 26/28 buizen, aan de andere kant is hij vrij ver van de collector (dat zou zijn zwakte zijn)

Er zijn dus twee oplossingen voor mij beschikbaar, ofwel het vinden van een gemiddeld debiet dat geschikt is voor alle snelheden of het beheren van de aankomst op de weg met een magneetventiel

Lietseu schreef:Nogmaals gefeliciteerd jime en veel geluk voor iedereen!

bedankt 8)
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 20/06/08, 16:10

Dag
Ik denk dat mijn gvi groot genoeg is, 130cm lang, voor 20/22 en 26/28 buizen, aan de andere kant is hij vrij ver van de collector (dat zou zijn zwakte zijn)

Er zijn dus twee oplossingen voor mij beschikbaar, ofwel het vinden van een gemiddeld debiet dat geschikt is voor alle snelheden of het beheren van de aankomst op de weg met een magneetventiel


Er zijn meer dan 2 oplossingen.
Wat nodig is, is om water te leveren volgens het benodigde vermogen, ofwel de uitlaatwarmte ofwel de onderdruk in de inlaat ect .. toen ik met de minicarburateur liep, nam de motor de hoeveelheid water op volgens de motoraanzuiging .. maar dit had nadelen bij lage toerentallen. dan injectie met lucht uit de turbo, dit heeft ook het nadeel bij lage snelheid, maar al deze systemen zijn gedeeltelijk zelfregulerend
Wat belangrijk is, is om water in het grootzeil te sturen zonder dat het niveau te hoog stijgt, als teveel water zich ophoopt, betekent dit dat het grootzeil er niet toe in staat is. Meer verwerkt, een bepaald niveau passeren, het is beter in staat om de overhand te krijgen , je loopt verdronken.
Je houdt een achtergrond van water voor lage snelheden 60kmh en je injecteert het op een gedoseerde manier om in de powermodus te lopen

(Kijk naar de foto's hierboven ik heb een handmatige knop om water te injecteren met een ruitensproeierpomp, naast het automatische systeem is het een experimentele opstelling zodat ik de waterbehoefte op lage snelheid kan bestuderen, voordat ik een automatische regeling doe, u moet de behoeften kennen en weten wat u moet baseren om de controle uit te voeren.
Eenmaal goed afgesteld is het verbruik bij 60kmh of bij 100kmh vrijwel identiek, daarvoor gebruikte ik bij 60kmh meer diesel dan bij 110kmh.


Andre
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 02/07/08, 22:50

Dag

Ik heb zojuist 815 km afgelegd met 43L go en 3,5L vloot, of 5,3L / 100 go, ik heb de reserve maximaal gehaald !! Ik zit in de 30% besparing als ik het vergelijk met de 7,5 / 100 zonder te bewerken.

De 815 km komen overeen met tien reisdagen, over nationale en departementale wegen, zonder snelweg

Nu sluit ik de watertoevoer in de dorpen af ​​en passeer ik met lage snelheid, ik injecteer het water pas na versnelling om de gvi niet te verzadigen met water bij hele lage snelheden (30-50km / u) en dat lijkt me te lukken!

Ter vergelijking: mijn baas vertelde me dat de golfbanen van de jaren 90 55L verbruikten voor 800 / 850km, geen vergissing, mijn auto verbruikt eigenlijk minder.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/07/08, 04:59

Dag
Nu sluit ik de watertoevoer in de dorpen af ​​en passeer ik met lage snelheid, ik injecteer het water pas na versnelling om de gvi niet te verzadigen met water bij zeer lage snelheden (30-50km / u) en het lijkt me te lukken
!


30% is uitstekend, het blijft om het repetitief te maken, is bij lage snelheden.
Met een beetje oefening leer je het water op lage snelheid te beheersen
Ten eerste is het niet de momentane snelheid die in de besturing overheerst, maar de temperatuur.

Als je net een heuvel hebt beklommen, en je ontspant tijdens de afdaling, kun je het water nog een tijdje laten stromen, dan snijd je, als je versnelt om de andere kant op te gaan, moet je wachten tot de hitte weer stijgt voordat je stuur het water. je moet leren anticiperen op inertie

In onze assemblages is er het maximale water dat het grootzeil kan opnemen en het maximale water dat de reactor kan opnemen, en het maximale water dat de motor kan opnemen (een 20% water / diesel in onze assemblages zijn huidige waarden, maar het verdient de voorkeur om een ​​grootzeil en een reactor te hebben die gedimensioneerd zijn om 30% te behandelen zonder te verdrinken, in onze assemblages is het interessant om het systeem op lage snelheid te kunnen laten werken
Het hangt allemaal af van de constructie en locatie in de uitlaat van onze assemblages.
Andre
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 04/07/08, 13:53

Hallo andré

wat mij in mijn vergadering bestraft, is dat het ver genoeg van de verzamelaar is, dus ik werk met minder water, momenteel 10% water / ga, dat is mijn beperking

Met een beetje oefening leer je het water op lage snelheid te beheersen
Ten eerste is het niet de momentane snelheid die in de besturing overheerst, maar de temperatuur.

Ik werk eraan, ik probeer de traagheid van de warmte van de reactor zo goed mogelijk te beheersen om de watertoevoer af te sluiten of te voeden, om deze niet met lage snelheid te laten overstromen en om het water terug te geven zodra hij warm is
Ik blijf de resultaten noteren, voor het einde van het jaar zal ik het gemiddelde zomer-winterverbruik hebben
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 21/07/08, 23:08

hi to all

hier zijn twee nieuwe interessante resultaten

465 km afgelegd op de weg en snelweg voor 24L gaan en 1,5L water of 5,16L / 100 gaan en 0,3L / 100 water, mijn nieuwe beste resultaat !!

en 772km op de weg en snelweg, evenals in de stad afgelegd met 41L go en 2,4L water, d.w.z. 5,36L / 100 en 0,3L / 100 water (ik reed onderweg volledig na de middag, dus hoge temperatuur op de snelweg en de terugkeer gebeurde 's nachts in de koelte met de koplampen)
Ik had deze cursus twee maanden geleden al gedaan met 6,05L / 100 gaan voor 0,9L / 100 water

op deze 2 routes heb ik minder water verbruikt dan voorheen, 0,3L / 100 in plaats van 0,4L, aangezien ik op autowegen en snelwegen reed, is het uurgemiddelde hoger, dus ik verbruik minder water dan ik tijdens mijn lage snelheidstests heb gecontroleerd of het infuus was niet verstopt
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 21/07/08, 23:31

Hallo jime

Uw infuus, wordt de stroom ervan beïnvloed door de hoogte van het water in de tank?
Is het gemakkelijk om een ​​debietinstelling te reproduceren of is het een beetje willekeurig?
Eindig je met bellen in de leidingen en zo ja, hoe zuiver je ze dan? : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 21/07/08, 23:43

hallo flytox

Uw infuus, wordt de stroom ervan beïnvloed door de hoogte van het water in de tank?

Ik denk het niet, of niet veel, de tank is 5L, bij de laatste test heb ik evenveel water verbruikt op de heenreis als bij de terugreis, ik vertrok met een volle tank en ik heb onderweg 1,2L verbruikt daar en op de terugweg, anders controleer ik regelmatig het waterpeil en heb ik niet gemerkt dat ik minder water consumeerde als er nog maar één liter in de tank zit

Is het gemakkelijk om een ​​debietinstelling te reproduceren of is het een beetje willekeurig?

in het begin was het willekeurig, ik telde ongeveer het aantal druppels per seconde, nu meet ik na elke verandering, ik laat het water 1/4 uur lopen in een tank en ik meet de hoeveelheid water af met een injectiespuit, nou, het vereist een weinig manipulatie, maar met oefenen kom ik er sneller uit

Eindig je met bellen in de leidingen en zo ja, hoe zuiver je ze dan?

automatische spoeling, het gebeurt op zichzelf, ik ontkoppel bijvoorbeeld de watertoevoer bij de ingang van de gvi om de stroom van het infuus te regelen, dus ik heb een grote luchtbel in de buis, ik sluit weer aan, ik rol 1 / 4d'h en de luchtbel is in ele gvi overgegaan, de toevoerleiding zit weer vol met water
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/07/08, 19:14

Hallo jime
jime schreef:automatische spoeling, het gebeurt op zichzelf, ik ontkoppel bijvoorbeeld de watertoevoer bij de ingang van de gvi om de stroom van het infuus te regelen, dus ik heb een grote luchtbel in de buis, ik sluit weer aan, ik rol 1 / 4d'h en de luchtbel is in ele gvi overgegaan, de toevoerleiding zit weer vol met water

De aanpassing vereist enige voorbereiding, maar het is autopurgeur.
Mijn systeem met pijpen (binnendiameter 4 mm) is een beetje lang om naar de vlotterdebietmeter te gaan, en ondanks de debubber slaag ik erin om af en toe bellen te krijgen die me in de war brengen ... het aflezen van de stroom volledig verkeerd en de werking. .. anders :frons:
Het spoelen gebeurt handmatig door de waterstroom naar de bodem slechts enkele seconden in te stellen (ongeveer 1.6 liter / uur) ... met het risico dat de reactor bij elke trip onder water loopt : Mrgreen: Hoeveel binnendiameter is uw IV-buis?
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten