Doping 2,8l JTD 2005 127 cv

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

Doping 2,8l JTD 2005 127 cv




par chris59 » 04/07/12, 15:01

Dag
Ik kijk een aantal jaren naar je post, ik heb een gebruikte camper gekocht. Ik zou graag het gedoteerde water willen, maar ik heb wat problemen met het begrijpen.

het ideaal zou zijn om iemand in mijn omgeving te vinden om mijn vragen te beantwoorden, ik woon in de avesnois.

Ik heb nooit gesoldeerd, ik weet hoe ik moet solderen en ik heb een metalen draaibank (die trolley ken ik).

de motor

2.8L Sofim 127 CV directe injectie + turbo
uitlaat uitlaat horizontale buitendiameter 53 mm.
verbruik 13 15L 100km / h

Voertuiggewicht over 3tonnes + trailer over 1 ton


Dit zijn mijn vragen:

- Welke diameter moet mijn reactor rekening houden met bovenstaande informatie?
- In de reactor bevindt zich een stalen staaf, is het een speciaal staal of kan ik een verchroomde cilinderstang gebruiken die ik heb hersteld, is er een diameter of vorm om te respecteren en hoe gemaakt je zet het in het midden van de reactor.

- De vaas heeft een constant niveau, wat beter te gebruiken is.

- Moet de gassen in de inlaat vóór de turbo of na terugbrengen.

- De watertank moet ongeveer hoeveel doen

- De bubbler, het is ?????

merci d'avance
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Doping op 2,8l JTD 2005 127 cv




par Flytox » 04/07/12, 19:45

Hallo Chris59, welkom bij de club.

chris59 schreef:Dit zijn mijn vragen:

- Welke diameter moet mijn reactor rekening houden met bovenstaande informatie?


De afmetingen van de reactor zijn niet kritisch met betrekking tot deze of die motor. Uw reactor moet zo dicht mogelijk bij de turbo liggen om te profiteren van de restwarmte en de sectie mag niet groter zijn dan ongeveer de 1 / 3 van deze uitlaat in hetzelfde gebied.

- In de reactor bevindt zich een stalen staaf, is het een speciaal staal of kan ik een verchroomde cilinderstang gebruiken die ik heb hersteld, is er een diameter of vorm om te respecteren en hoe gemaakt je zet het in het midden van de reactor.


Met roestvrij staal hoef je je niet te vervelen met corrosie : Mrgreen: , volgens André is een staaf beter dan een buis. De vorm van de staaf is niet kritisch, de "standaard" speling is tussen 0.8 en 1.5 mm bij de straal. De lengte tussen 120 en 220 mm?

Voor centreren als je een bocht hebt .... bijvoorbeeld, draai je je balk en maak je een kraag (1 / 10 mm-spellen met de envelop) op en neer, nadat je naar het bestand bent gegaan om te vertrekken de gasdoorgang en 3- of 4-punten voor het centreren van de staaf in de envelop. Of je buigt je 3- of 4-steunpunten aan de boven- en onderkant van de hengel en plaatst ze terug in de ronde ... enz ...

- De vaas heeft een constant niveau, wat is het beter om te gebruiken ..

De bubbler met constant niveau is in eerste instantie niet verplicht, tijd om het beest te zuiveren. De eenvoudigste, je neemt een medische infuus. Je reguleert je flow met ongeveer 1 liter per uur en je injecteert het. :P

- Moet de gassen in de inlaat vóór de turbo of na terugbrengen.

Het gas net voor de turbo sturen is efficiënt en veel gemakkelijker te beheren dan na de turbo. Terwijl u profiteert van de depressie stroomopwaarts van de turbo om de reactor en de bubbler aan te zuigen. Stroomafwaarts van de turbo betekent dit dat het bubblercircuit enz. Onder druk staat ... vol problemen om te beheren wanneer het circuit van druk verandert (de turbo start) we weten niet altijd in welke richting gedaan zal worden stroom ...:frons: : Mrgreen:

- De watertank moet ongeveer hoeveel doen

Het is niet erg belangrijk, tafelladder op 1 liter / uur, maar in het begin zul je regelmatig moeten controleren wat er gebeurt en een klein reservoir (infusie) kan genoeg zijn. Op mijn R19 heb ik 5-liters (ongeveer 4 bruikbaar).
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

2.8L Sofim-invoer




par chris59 » 04/07/12, 20:08

welkom

bedankt voor de tijd die je me hebt gegeven, zie ik al duidelijker.
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 04/07/12, 20:08

Hallo, je hebt een heel mooie handtekening : Mrgreen:

Ja en een turbo is een turbocompressor die de atmosferische druk en de hoeveelheid O2 die door de motor wordt ingeslikt verdubbelt.
Dus geen afzuiging maar significante terugstroming stroomafwaarts van de turbo-inname.
Dit is het tegenovergestelde van het gevraagde effect.
Stroomopwaarts van de turbo-aspiratie is de grote goede depressie.
Omdat ik geen reactor op een groot voertuig heb gemonteerd, kan ik niet meer helpen.
Ik ga gewoon met mijn econokit (externe reactor) op de camper van mijn ouders naar de zee in augustus. Het is een Peugeot 2500cc TD.
Mijn vader is goed ingepakt om me eraan te krabben.
Deze mest (de camper) verbruikt deze 14l / 100 nu stil.
Ik kon meer verschil zien dan op mijn 305D en deze 4.9l / 100.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

Re: Doping op 2,8l JTD 2005 127 cv




par chris59 » 05/07/12, 14:21

hallo allemaal

Ik rende de kleine grijze stof die ik heb en hij haalde dat eruit.

- Ik bestelde een magneetventiel 12 € op Ebay om een ​​blikje 5 liters op te zetten.
Ik zal het verbinden met de Neiman van het voertuig, achteraan zal ik mijn infuus aanpassen (om te voorkomen dat mijn reactor wordt gevuld in geval van vergeetachtigheid).

- Dan als verlengstuk van het infuus wil ik de auto-remleiding (koperen reparatiekit) plaatsen, want ik heb niet wat nodig is om te solderen maar ik weet hoe ik moet tappen, meer zoals deze pijp is zeer flexibel, zodat ik de collector of zelfs de turbo kan passeren, zodat het water al is voorverwarmd voordat het in de reactor komt.

Mijn vragen:

- Zal de remleiding van de auto groot genoeg zijn om water naar de reactor te voeren en kan ik dezelfde pijp ook uit de reactor gebruiken om naar de inlaat te sturen.

- Kan de reactor horizontaal zijn of is het beter om de reactor te kantelen.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Doping op 2,8l JTD 2005 127 cv




par Flytox » 05/07/12, 22:21

chris59 schreef:- Dan als verlengstuk van het infuus wil ik de auto-remleiding (koperen reparatiekit) plaatsen, want ik heb niet wat nodig is om te solderen maar ik weet hoe ik moet tappen, meer zoals deze pijp is zeer flexibel, zodat ik de collector of zelfs de turbo kan passeren, zodat het water al is voorverwarmd voordat het in de reactor komt.


De remleiding is meestal erg klein (2 of 3 mm aan de binnenkant?). Er is een groot nadeel: als de temperatuur lokaal te hoog is (bijvoorbeeld tegen het uitlaatspruitstuk), ontstaat er een stoombuffer. De druk stijgt sterk en verdrijft de vloot van de buis in een keer. Uiteindelijk is de operatie erg chaotisch / oncontroleerbaar.

Zoals André terecht zei, is het meeste werk om een ​​Gillier Pantone-werk te maken, de voorbereiding van de stoom die de reactor zal binnendringen. Gewoon warm water, dat is het niet! Je moet de juiste luchtnevel van waterdamp en waterdruppeltjes vinden ....... Veel gemakkelijker te zeggen dan te realiseren : Mrgreen: Daarvoor heb je een Instant Steam Generator of een bubbler of .... chai nodig, maar het is noodzakelijk om de stoom stroomopwaarts van de reactor te bereiden.

- ... en kan ik dezelfde pijp ook uit de reactor gebruiken om naar de opname te sturen


Nee, u hebt tussen 10 en 16 mm nodig? Je hebt veel gas (stoom) geproduceerd, het neemt niet te veel lengte, verlies van lading en warmteverlies op om te werken. :P

- Kan de reactor horizontaal zijn of is het beter om de reactor te kantelen.


AMHA de horizontale positie van de reactor moet absoluut worden vermeden. Als er op een bepaald moment vloeibaar water in zit, tijdens het remmen of accelereren, verplaatst de vloot zich plotseling naar een ander deel van de reactor, niet noodzakelijkerwijs op dezelfde temperatuur, en dat kan een grote stoomwolk voor je creëren die het water ervoor duwt ..... nog steeds chaotisch functionerend. In een schuine of verticale positie worden deze effecten zeer duidelijk verzwakt en de werking meer constant. (normaal gesproken doe je geen "rugslag" met je auto.
: Mrgreen:)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

Re: Doping op 2,8l JTD 2005 127 cv




par chris59 » 06/07/12, 15:05

hallo

Ik ga op vakantie aan het einde van de maand zal ik 3000km doen en wat ik kan rijden met mijn infuus tijdens deze reis zal ik econologize met dit systeem.

Ik heb niet te veel Temp en dus het infuus-systeem dat ik goed vind, zo niet laat me econologiseren, omdat de buller die ik helemaal niet begrijp (als je een plan hebt dat me interesseert).

Ik heb een blikje 5 liters. Ik pas het infuus aan.
Ik denk om het blik achter de passagiersstoel een goede helling te geven, de diameter van de buis is 4 millimeter dan I 1 meter om bij de reactor te komen.

Hoe zou je het doen?
https://www.econologie.info/share/partag ... JyF9Is.pdf

Vanaf de aansluiting op de pijp B moet ik in koperen pijp doorgeven welke sectie zou je zetten en welke lengte?

Uitstroomreactor Ik ben van plan om 10 Int in te zetten is wat ik moet meemaken om de hitte of verspreiding te behouden.

merci d'avance
Anders moet ik een bubbler van een R19 in het zuidwesten demonteren. :D
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Doping op 2,8l JTD 2005 127 cv




par Flytox » 06/07/12, 23:05

chris59 schreef:hallo

Ik ga op vakantie aan het einde van de maand zal ik 3000km doen en wat ik kan rijden met mijn infuus tijdens deze reis zal ik econologize met dit systeem.


Je moet minimaal kilometers hebben afgelegd om te controleren of alles goed gaat, voordat je aan een lange reis begint. Het moet er zeker van zijn dat het water goed wordt verbruikt door de motor. Het is noodzakelijk om te voorkomen dat de condensatie zachtjes een laag punt van de leidingen of het verdeelstuk van de opname vult, bijvoorbeeld ... Een slok water in één keer doorslikken ... en u kunt te voet teruggaan ... : Cry: : Mrgreen:
Ik heb niet te veel Temp en dus het infuus-systeem dat ik goed vind, zo niet laat me econologiseren, omdat de buller die ik helemaal niet begrijp (als je een plan hebt dat me interesseert).


De bubbler is een kleine tank met water, op de een of andere manier verwarmd (uitlaatgas, uitlaatpassage, motorkoelcircuit, enz.). De lucht die de motor aanzuigt, komt van onderaf binnen om te borrelen als deze naar de oppervlakte stijgt. Hierdoor ontstaat een mengsel van lucht, waterdamp en waterdruppels "goed geschikt" voor de reactor.

Vanaf de aansluiting op de pijp B moet ik in koperen pijp doorgeven welke sectie zou je zetten en welke lengte?


Om de gassen van het water te scheiden, denk ik dat het minstens 10 mm in diameter en helling nodig heeft.

Uitstroomreactor Ik ben van plan om 10 Int in te zetten is wat ik moet meemaken om de hitte of verspreiding te behouden.


Om erachter te komen wat er gebeurt (heet genoeg of niet heet genoeg) moet je de temperatuur van de stoom tussen de reactoruitlaat en de inlaat meten. De diameter is goed, de lengte wordt over het algemeen zo kort mogelijk gekozen, met een helling en zonder dieptepunt. De meningen zijn verdeeld over de te bereiken temperatuur, sommigen spreken van rond 57 ° (ik heb enige twijfels), het lijkt mij dat we onder ongeveer 75 ° "op de lange termijn" uiteindelijk de reactor verdrinken, voorbij tot 170 °? geen probleem.

Anders moet ik een bubbler van een R19 in het zuidwesten demonteren. :D


La Doloréan is goed bewaakt ... maar we kunnen een rondleiding geven.Beeld : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chris59
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 43
Inschrijving: 04/07/12, 03:03
Plaats: Noord, Avesnois
x 1

tweede poging




par chris59 » 27/07/12, 18:03

welkom
0 H 00 - Starten van de schraper
0 H 01 - Opening waterinstelling 250ml / uur
0 H 03 - Stoomuitvoer
0 H 08 - 3 Door de stoom in de buis laat de stoom wat licht waaien
0 H 11 - 3 Door de stoom in de buis laat de stoom wat licht waaien
0 H 14 - 3 Door de stoom in de buis laat de stoom wat licht waaien
0 H 17 - 3 Door de stoom in de buis laat de stoom wat licht waaien
0 H 20 - watersluiting
0 h 23 - 3 Pétarades stoomt in de buis en stopt de stoomuitlaat.

Tijdens de hele test had ik geen druppel water dat naar buiten kwam.
Denk je dat ik in zijn omstandigheden een test kan doen zonder de motor te ontploffen?

http://www.dailymotion.com/video/xsg5b0 ... par-h_auto
0 x
Lang leve econologie
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: tweede poging




par Flytox » 27/07/12, 23:10

Hallo chris59
chris59 schreef:Tijdens de hele test had ik geen druppel water dat naar buiten kwam.
Denk je dat ik in zijn omstandigheden een test kan doen zonder de motor te ontploffen?

http://www.dailymotion.com/video/xsg5b0 ... par-h_auto


Chai niet als het mijn computer is, maar ik heb het geluid en niet het beeld. Heb je geen ander videoformaat?

Een schraper is veel beter dan alles om simulaties te doen, maar het beantwoordt niet alle vragen. AMHA, in het begin is het ook nodig om de volledige echte montage op het voertuig te begeleiden met heel nauwe ruimte en, als alles goed gaat, vergroot men het interval van de controles. (er zijn lekken, een flexibele slang propt zachtjes, het wordt geblokkeerd op zo'n plek ... vult zich hier met vloot ... na een uur in de stad ... Na een tijdje / kilometers / stopbegin / verschillende wegomstandigheden, je weet hoe het beest reageert en er is meer risico. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 72-gasten