1e "grote" boot voorzien van waterdoping

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 06/01/10, 18:16

Capt_Maloche schreef:aan het einde van de video,

"80% minder CO2" .... Beeld Beeld

Het is zonde om grote onzin te vertellen wanneer het basisprincipe goed is


Ja, ecopra doet een beetje "groen mengen" en betekende naar mijn mening roet maar hey ...

Dit rapport is niet veel waard, dat van de boot is veel beter ... ik noemde dat van neuilly alleen bij "toeval" en een beetje bij "humor" (boot ... (neuilly) plezier ...) hiihhi

Anders overdrijf je eerlijk gezegd de gemakkelijke en gratis beoordeling ...


Greenwashing is iets groens maken dat helemaal niet groen is! Doping met water heeft NIETS greenwashing: het is efficiënt en economisch haalbaar!

Ik zie niet in hoe het je stoort om er een communicatiecampagne van te maken: des te beter als het "schone" een commercieel argument wordt ... zolang het gerechtvaardigd is ... want wanneer is het niet het geval het is gewoon greenwashing!

In plaats van controversiële bassen zou ik graag meer willen weten over de gebruikte techniek, omdat Canada echter een beetje in deze richting onderzoekt, zie:

https://www.econologie.com/systeme-d-emu ... es-36.html
http://www.etc-cte.ec.gc.ca/organizatio ... ion_f.html

Want als het gebeurt, wordt dat dan gebruikt ... wat (bijna) niets te maken heeft met "onze" doping ... behalve natuurlijk de effecten!
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 06/01/10, 18:29

Ik herinner me dat ik een venturi-injector zag, die waternevel aan de brandstof toevoegde. Maar ik kan de link niet vinden.

Heeft iemand trouwens geprobeerd het o2-niveau in de voeding van een benzine- of dieselmotor te verhogen?
0 x
Tot ziens!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 06/01/10, 18:46

bernardd schreef:Ik herinner me dat ik een venturi-injector zag, die waternevel aan de brandstof toevoegde. Maar ik kan de link niet vinden.


Zou dat niet toevallig de vix zijn?
https://www.econologie.com/procede-vix-e ... -2926.html

bernardd schreef:Heeft iemand trouwens geprobeerd het o2-niveau in de voeding van een benzine- of dieselmotor te verhogen?


Ja, maar bij inactiviteit (niet genoeg O2 ... medisch : Cheesy:): de snelheid neemt iets toe en de motor wordt stiller. Het vermindert ook sterk de geur van de uitlaat. De test is uitgevoerd op de gedoteerde ZX TD van profmeca: https://www.econologie.com/citroen-zx-td ... es-70.html
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 06/01/10, 19:01

Did67 schreef:
Alain G schreef:
Niet echt Greenwashing maar opportunisme!


OK.

De turbines, zeer goed. De boten zijn mooi.

Maar de "watermotor", zoals die wordt gepresenteerd, vond ik iets te veel. Dit is precies waar ik naar op zoek was.

En dan tenslotte, tussen jouw "niet echt greenwashing maar opportunisme" en mijn "een soort" greenwashing "van een respectabele economische activiteit natuurlijk", is de kloof misschien niet zo groot ????


Turbines zijn inderdaad goed en zuiniger dan een propeller, boten zijn mooi maar daarnaast zeer licht en zeer geavanceerd en vooral zeer zuinig, wat vanzelfsprekend is met ecologie!

We zullen de boten niet uit het water kunnen halen, dus waarom zou u een verbetering in het energieverbruik bekritiseren die gehalveerd wordt in vergelijking met conventionele boten en bovendien minder vervuilend!

Ik heb het nog een keer gelezen en zie geen watermotor maar een watervoorzieningssysteem.

Het raakt me duidelijk nauw, daarom wil ik de feiten corrigeren.

Dit bedrijf is erg innovatief en moet worden bedankt voor hun werk en niet bekritiseerd!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 06/01/10, 19:17

Dat herinnert me eraan deze, maar wie is er niet voor walvissen kijken. En niet zeker of ze water in de motoren hebben gedaan ...

Maar als we vanuit deze hoek een vlakke bocht zien met de snelheid waarmee het gaat, zullen we de riemen moeten voorzien :-)
0 x
Tot ziens!
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 07/01/10, 13:07

Hallo,

Christophe schreef:
bernardd schreef:Ik herinner me dat ik een venturi-injector zag, die waternevel aan de brandstof toevoegde. Maar ik kan de link niet vinden.


Zou dat niet toevallig de vix zijn?
https://www.econologie.com/procede-vix-e ... -2926.html


Dit was het niet, maar het was het idee. Is het effectief in vergelijking met stoominjectie? Kan verdampingsenergie een belangrijke rol spelen? Ik weet het niet...

Christophe schreef:
bernardd schreef:Heeft iemand trouwens geprobeerd het o2-niveau in de voeding van een benzine- of dieselmotor te verhogen?


Ja, maar bij inactiviteit (niet genoeg O2 ... medisch : Cheesy:): de snelheid neemt iets toe en de motor wordt stiller. Het vermindert ook sterk de geur van de uitlaat. De test is uitgevoerd op de gedoteerde ZX TD van profmeca: https://www.econologie.com/citroen-zx-td ... es-70.html


De test met zuurstof niet gevonden :-( Ik ben benieuwd om te testen op een statische generator of op een pelletketel. Ik zag dat er adsorptie-zuurstofgeneratoren zijn met interessante stroomsnelheden, ik zal het vragen de prijzen.

Welke stroom zou ervoor nodig zijn?

Voor een verwarming op 120m3 / h, zouden we dalen tot 24-26m3 / h, of 433l / mn Maar ik denk dat de lucht een overcapaciteit heeft om zeker te zijn van een goede verbranding, met zuurstof op 90-95% moeten we beter kunnen reguleren en NOx nagenoeg elimineren.

wat zou het debiet zijn dat nodig is voor een dieselgenerator?
0 x
Tot ziens!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 07/01/10, 14:02

Het lijkt mij dat we zijn gestegen naar 25% volume O2 ...

Het was (grotendeels) genoeg om effect te hebben op de verbranding ... veel konden we uiteraard niet meten. Het was maar een proef!

Heeft u een url voor adsorptiegeneratoren?

Ik had destijds naar gaspermeatie gevraagd, maar niet naar adsorptie ...

Blijkbaar slagen we erin om de O2 van de N2 te scheiden door deze methode:
http://www.cfm-mb.fr/techniques/permeation.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/01/10, 23:43

Hallo Bernardd
bernardd schreef:
Christophe schreef:
bernardd schreef:Heeft iemand trouwens geprobeerd het o2-niveau in de voeding van een benzine- of dieselmotor te verhogen?


Ja, maar bij inactiviteit (niet genoeg O2 ... medisch : Cheesy:): de snelheid neemt iets toe en de motor wordt stiller. Het vermindert ook sterk de geur van de uitlaat. De test is uitgevoerd op de gedoteerde ZX TD van profmeca: https://www.econologie.com/citroen-zx-td ... es-70.html


De test met zuurstof niet gevonden :-( Ik ben benieuwd om te testen op een statische generator of op een pelletketel. Ik zag dat er adsorptie-zuurstofgeneratoren zijn met interessante stroomsnelheden, ik zal het vragen de prijzen.

Welke stroom zou ervoor nodig zijn?

Voor een verwarming op 120m3 / h, zouden we dalen tot 24-26m3 / h, of 433l / mn Maar ik denk dat de lucht een overcapaciteit heeft om zeker te zijn van een goede verbranding, met zuurstof op 90-95% , we moeten beter kunnen reguleren, terwijl NOx bijna wordt geëlimineerd.


Verhoog het zuurstofaandeel dat wordt gedaan in dragster (of Mad max : Mrgreen: ) met lachgas. Het molecuul breekt door compressie en geeft zijn zuurstof vrij. Er is een toename van de hoeveelheid zuurstof die beschikbaar is, dus we kunnen de hoeveelheid brandstof verhogen en de paarden in puinhoop ...

Aan de NOx-kant begreep ik precies het tegenovergestelde: wanneer we het aandeel O2 verhogen, verhogen we de NOx :frons: Het principe van EGR is ook om zuurstof uit te putten om de verbrandingstemperatuur en dus NOx te beperken.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/01/10, 07:17

Alain G schreef:
Ik heb het nog een keer gelezen en zie geen watermotor maar een watervoorzieningssysteem.



Alleen voor de nauwkeurigheid: het zit in de eerste 5 seconden van de video. Het is goed "watermotor" (niet op het prospectus, noch het persartikel) ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/01/10, 07:29

Christophe schreef:
Greenwashing is iets groens maken dat helemaal niet groen is!



Je hebt gelijk. Etymologisch gezien, zonder twijfel.

Dus ik gebruikte het een beetje verkeerd ... Gekwalificeerd echter door het feit dat ik "een soort greenwashing" schreef (waaruit blijkt dat de term mij intuïtief ook niet helemaal beviel).

In feite, nu je me aan het denken hebt gezet, is het "groen schilderen" dat ik dacht. Een laagje groen, op iets dat ongetwijfeld veel beter is dan wat gewoonlijk wordt gedaan (ik geloof Alain G maar al te graag), zodat het te zien is!

Nu blijf ik twijfelen aan de 80% reductie in CO² of de 30% reductie in consumptie door het effect van doping met water. En ik zeg, video is cinema (in de zin van enscenering).

Ik zeg niet dat ik gelijk heb. Ik zeg dat ik twijfel.

Ik hou ook van de rest (turbine, aluminium, look, enz ...).

Waarom zouden we geen kritiek hebben? Er was een thread over de Prius, met enkele recensies tussen de berichten. Op veel andere zaken, die positieve aspecten hebben maar niet "volledig gevalideerd" zijn. Hé, fotovoltaïsch, CESI, pellets, enz.?
0 x

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 123-gasten