De synthetische vlees is er: in vitro steak!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 22/02/12, 15:26

Ah ja, niet tegen Gaston, zo worden de steaks direct gekruid : Cheesy: : Cheesy:

We noemden de consumptie van insecten in dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/alimentati ... 99-80.html (onder andere waarschijnlijk)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/02/12, 15:43

Is de biefstuk al gaar of niet? : Cheesy:

Afgezien daarvan ja, op menselijk vlak lijkt het een vooruitgang, maar we moeten dit in detail en op de lange termijn zien... En vooral, voor welke voedingsevaluatie? Als we het goed willen doen, zijn het levercellen die we ook moeten kunnen reproduceren (gezien de bijdragen van dit vlees...)

PS: terwijl ik denk dat het voldoende zou zijn om goede plantaardige eiwitten te eten...

Let op: net als Le_Juste_Milieu is het teveel aan vlees slecht. Omgekeerd leidt de afwezigheid van vlees – afgezien van een drastisch veganistisch dieet dat nauw wordt gevolgd door persoonlijke smaak en voortkomt uit een vrijwillige beslissing – tot tekortkomingen.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 23/02/12, 17:39

obamot
Let op: net als Le_Juste_Milieu is het misbruik van vlees slecht. .
De grote vraag is, zoals in alle gevallen waarin de term misbruik wordt gebruikt: waar begint het misbruik? Voor de roker: 1 of 10 sigaretten? Voor de drinker: 1 of 3... hallo schade? Voor de rundvleesconsument: één biefstuk per week of één per dag?
In deze 3 gevallen (niet-beperkend) is het niet de hoeveelheid die schadelijk is (deze neemt alleen maar toe met het aantal), maar het product zelf, intrinsiek! Het staat echter vast dat dit diepgaande vragen vereist, iets waar een conservatieve geest moeite mee zal hebben.
Omgekeerd leidt de afwezigheid van vlees tot tekortkomingen, tenzij een drastisch veganistisch dieet nauwgezet wordt gevolgd door persoonlijke smaak en voortkomt uit een vrijwillige beslissing.
2 begrijpelijke fouten omdat ze deel uitmaken van deze wijdverbreide Epinal-afbeeldingen.
1) Veganist worden is (of zou het in ieder geval moeten zijn, anders duurt het niet lang) het resultaat van diepgaande reflectie en het doel dat we onszelf hebben gesteld en het ligt als benadering heel dicht bij degene die wil om te gaan sporten na jarenlang sporten op de bank. Als de beslissing eenmaal is genomen, na voldoende informatie, moet je zoals bij elke sport geleidelijk te werk gaan en dan vermijd je pijntjes, melkzuurresten en spierverrekkingen.
Kunnen we de atleet die van joggen naar hardlopen over langere afstanden gaat daarom drastisch noemen, zou ik zeggen, in plaats van dat degene die deze fase niet haalt tevreden is met wat hij heeft (en dat is zijn recht) met de voordelen die hij krijgt van de hij doet weinig, maar zonder te bereiken wat een meer getrainde atleet zal doen.
Voeding is hetzelfde: je kunt genoegen nemen met steakfriet, boterhammen met ham en boter, een coup de beaujolpif of ga verder en zet stappen volgens jouw wil en middelen om zelfs verder te gaan dan het simpele veganisme.
2 °) gebrek aan vlees leidt tot tekorten :
Waar en onwaar tegelijk. Een slechte voedselkwaliteit (industriële teelt, verfijning, allerlei soorten handel) kan tekorten veroorzaken door een slechte aanvoer van voedingsstoffen voor planten en door slechte veredeling. niet-industrieel feit dat deze voedingsstoffen in dierlijk vlees voorkomen en daardoor een relatieve compensatie bieden.
Een vegetarisme, en niet langer een goed uitgevoerd veganisme, impliceert (wat helaas niet altijd het geval is, je hoeft alleen maar de forums VG) een niet-deficiënte plantenvoeding en dus geheel biologisch. Daarom zijn de risico's op tekorten vrijwel onbestaande en compenseren de voordelen die we uit dit soort voedingskeuzes halen grotendeels de persoonlijke discipline (zoals in de sport) die dit met zich meebrengt.
« je kunt geen boter en botergeld hebben zegt een gezegde!
PS: Zojuist Carole Doré, vice-president van jonge boeren in dat opzicht, die zich herinnert dat Frankrijk de teelt van GGO's weigert, maar GGO-soja importeert om dieren te voederen voor de slacht (om aan de voedselbehoeften te voldoen sukkels).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/02/12, 18:31

Je doet er goed aan om dat allemaal te onthouden.

In Azië bijvoorbeeld aten ze traditioneel heel weinig vlees, maar in principe ontbrak het daar niet aan, omdat ze het waar ze woonden met iedereen deelden – in gemeenschappelijke banketten waar mensen nog steeds zittend op de grond eten – en ze de waarde van dingen kenden en dat vlees een gewilde delicatesse was, zeldzaam omdat het de dood van een dier met zich meebracht en dus met mate moest worden geconsumeerd. Er kunnen er dus bij alle maaltijden wel enkele aanwezig zijn, maar in werkelijkheid heel weinig per persoon. Dit vinden we nog steeds terug op het platteland en in de traditionele samenleving. Maar in de stad zijn we vaak alle werkelijke maatstaven kwijtgeraakt, gezien de overvloed die uiteindelijk oppervlakkig is! Omdat we liever een overvloed aan kwaliteit willen... (eerder dan kwantiteit...)

Wat mij betreft, ik ben blij elke keer dat ik erin ben geslaagd mezelf in een situatie te brengen waarin ik het niet eet...! Dat zegt alles.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 23/02/12, 19:30

Wat mij betreft, ik ben blij elke keer dat ik erin ben geslaagd mezelf in een situatie te brengen waarin ik het niet eet...! Dat zegt alles.
wees voorzichtig, de helling is zeepachtig! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/02/12, 05:11

Zolang het Aleppo-zeep is en ik de neiging kies... : Mrgreen:

Uiteindelijk denk ik dat deze uitvinding een einde zal maken aan zijn glorieuze reis onder de fabrikanten van honden- en kattenvoer, toch? Want wie kan nou genieten van biefstuk die per meter wordt verkocht...

Ik zie geen mensen kiezen tussen de Lab-steaks van Servier die minder slecht zijn dan die van Syngenta...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 24/02/12, 08:52

obamot
Want wie kan genieten van biefstuk die per meter wordt verkocht...
Ik zie mensen niet kiezen tussen steaks uit het Servier-lab die minder slecht zijn dan die van Syngenta...

Dit zou betekenen dat er wordt getwijfeld aan de verbeeldingskracht van gastronomen en allerlei soorten chef-koks. Wat de smaak en aanvaardbaarheid van een product maakt, is de bereiding ervan door koken, waardoor de smaak wordt gewijzigd, de smaakpapillen worden misleid en als goed wordt erkend wat er in zijn rauwe vorm voor zou zorgen dat het met walging wordt afgewezen.
Hoeveel van de foodies hebben ooit vers gedode rauwe kip gegeten, of, eenvoudiger gezegd, een rund- of varkensvleesbout rechtstreeks van het dier?
Dus een product, a priori, onconsumeerbaar als het is, wordt dat door trucs als koken, mengen met aromaten, zouten om de flauwheid te verminderen, enz.
een nepbiefstuk zou dus ook deze voorbereidingen ondergaan en dus consumeerbaar worden zonder dat de consument het doorheeft.
Maar het is niet voor morgen, noch overmorgen, zoals veel andere menselijke ‘gekken’, en de race om de voortplanting te vergroten zal blijven groeien tot zijn mogelijke limiet en zal daarom leiden tot een verplichte individuele reductie en pas na een bijna onomkeerbare ecologische ramp. .
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 24/02/12, 11:09

Obamot schreef:...Want wie kan er genieten van biefstuk die per meter wordt verkocht...

Helaas bijna iedereen. Ik zou zeggen 99,99% van de mensen. Kijk maar naar de inhoud van winkelwagentjes in supermarkten, je ziet alleen industriële voeding in blisterverpakkingen.

En wie weet wat een vers biologisch ei van de dag is? Die ? Wij weten niet eens wat het is! Het is heel moeilijk te vinden en als het om het houden van kippen in je tuin gaat, moet je weten dat het tegenwoordig vaak verboden is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/02/12, 13:55

Nou ja, 'woef, woef' dan...

...Misschien zullen ze er ook een paar voor ons maken “brokjes voor mensen...” : Cheesy: : Mrgreen:

Aan de andere kant, als ze leer van verschillende kwaliteiten zouden kunnen maken, zou dat interessant kunnen worden... Maar ik denk niet dat ze daar ooit in zullen slagen, want het leer van een kalf is niet dat van een koe of runderhuid!

Anders ja, dat zou goed zijn. Het zou veel beschermde soorten die met uitsterven bedreigd zijn, voor hun huid redden. Idem voor het vlees van de walvissen, de huid van zeehonden etc, etc...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 24/02/12, 14:22

Obamot schreef:Nou ja, 'woef, woef' dan...
...Misschien zullen ze er ook een paar voor ons maken “brokjes voor mensen...” : Cheesy: : Mrgreen:..

Ja dat is zo ! Er bestaan ​​al brokjes voor mensen: Chocapic, Weetos, Crack Pops, Frosties, Miel Pops, Chocos, Coco Pops, Cheerios, Choco Krispies, Extra Crush, Crunchy Nuts, Honey Loops, Sugar Smacks, Weetabix, Country Crisp, Chokella, Lion, Trix , Sucozos, Choco Clusters, Golden Grahams, Cookie Crisp, Crunch, Fitness, Nestum en tientallen anderen zijn al brokjes voor mensen, om precies te zijn voor baby’s. Junkfood, je moet vroeg beginnen! En fabrikanten hebben het lef om het "granen" te noemen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten