De groentetuin van de luie Breton

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: De luie groentetuin




par Carl » 09/03/18, 19:32

Ik sta te popelen om dit weekend mijn eerste erwten te planten!

Een vraag kwelt me ​​daarom: wetende dat ik mijn hooi nog geen drie weken geleden heb uitgestrooid op een grasweide die ik net had gemaaid, wat is de voorkeursmethode?

A. Ik spreid mijn hooi in de rij (nog geen gereedschap om te openen), ik schraap een beetje en zaai dan op het resterende gras... en de voor open laten of een beetje sluiten?

B. Ik spreid mijn hooi in lijn, ik verwijder het gras dat er is voor het zaaien en ik laat de voor open

C. Ik geef de voorkeur aan zaailingen in potten met 5-6 zaden per pot, ik wacht tot ze 10 cm hoog zijn voordat ik ze opzet en bedek ze dan met hooi

Bij voorbaat dank voor uw advies!
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: De luie groentetuin




par Carl » 09/03/18, 21:43

Toevallig tijdens het lezen van de forumIk denk dat ik het antwoord hier gevonden heb: landbouw/how-to-hooi-t15064.html#p314681

Dus ik zou zeggen "C"

Nog een laatste vraag: hoeveel zaden per "standaard" pot (de zwarte in vierkanten, een beetje gestreept)
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: De luie groentetuin




par Did67 » 10/03/18, 09:50

1) Ja. Dat is wat ik je zou hebben verteld: je maakt de potten klaar en je plaatst de pot voorzichtig nadat je het hooi net hebt "geopend", zonder de overblijfselen van de weide bloot te leggen; zodra je het nat opeengepakte hooi van de onderste laag bereikt, stop je en laat je plant wortel schieten...

2) Ik zal niet meer dan twee zaden plaatsen, wat voor 90% 2 planten oplevert. Je zet de emmers 20 cm uit elkaar (minder gaten maken)...
1 x
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: De luie groentetuin




par Carl » 16/03/18, 19:49

Kleine vraag: in dit type minikas (ik heb de zwarte pot geplaatst die iedereen kent, om een ​​maatmarkering te hebben), kunnen we elk type semi doen? of alleen bepaalde soorten, met niet al te grote wortels?

Bij voorbaat dank!

IMG_5670.JPG
IMG_5670.JPG (476.27 KB) keer bekeken 3469
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: De luie groentetuin




par Carl » 18/03/18, 14:03

Elk type semi of alleen bepaalde soorten?
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Avatar de l'utilisateur
denis17
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 138
Inschrijving: 13/10/16, 13:15
Plaats: 17
x 37

Re: De luie groentetuin




par denis17 » 18/03/18, 17:20

Persoonlijk zou ik meer zeggen voor bladgroenten, maar ik denk dat het nodig kan zijn om een ​​tweede transplantatie van deze mini-heuvel in een grotere pot uit te voeren voordat ze naar de tuin worden overgeplant. Maar dat is slechts een mening, ik gebruik grotere potten en heb het nog nooit geprobeerd.
denis
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 245 gasten