Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw ...

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 09/12/10, 16:17

sherkanner schreef:Uh, voor de winterbanden kun je ze houden als het koud is
Ze zijn ontworpen voor temperaturen onder 10-12 ° C en zijn daar effectiever dan zomerbanden.
Boven 18 ° C ja, je hoort ze uit elkaar vallen tijdens het rijden en je moet ze vervangen.
Het is de temperatuur die ze meer beschadigt dan het bitumen.

En dan met 5-6 ° C bij regenachtig weer, zijn winterbanden veel efficiënter dan zomerbanden die een beetje op stukken hout lijken.
Bedankt voor de uitleg.

Helaas kan het in ons land (afgezien van bergachtige gebieden) gebeuren dat de temperatuur zelfs midden in de winter beduidend boven de 10-12 ° stijgt, wat het gebruik van "M + banden" veel vermoeiender maakt. S ".
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 09/12/10, 16:21

spijkerbanden en ik weet niet zeker of het hier nog gemonteerd is ...

hoe is dat? Ik had hem 4 jaar geleden op mijn laatste auto, ik zie hem elke dag passeren ... natuurlijk gebruiken we hem nog steeds

We hebben al 55 cm op de grond en er wordt ons verteld dat er weer een storm komt voor zondag.
!
op 1 december viel hij 57 cm overdag ^ maar de bestaande 13 cm doet het pijn, en alles rolde maar de sneeuwruiming is correct en de mensen zijn uitgerust
op een of andere dag zullen mensen de discipline moeten volgen of ...
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 09/12/10, 16:29

Gaston, in het algemeen in Frankrijk, zijn all-season banden inderdaad voldoende. En er is al een duidelijke verbetering ten opzichte van zomerbanden op sneeuw, terwijl de goede levensduur in de zomer behouden blijft.
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 09/12/10, 16:40

Christophe schreef:Het niet vrijmaken van de hoofdassen is economische gijzeling!

Ik heb afgelopen februari geroepen https://www.econologie.com/forums/paliseul-e ... t9231.html
Ik herinner het me nog goed :P

Maar zoals "nono de robot" zegt, het is een investeringsprobleem.
U moet voldoende sneeuwploegen hebben om de hoofdwegen zeer snel vrij te maken (zodra het verkeer erop is geblokkeerd, is het te laat).
Je hebt ook het personeel nodig om alle ploegen tegelijkertijd te bedienen ...
Allemaal voor apparatuur die slechts om de 4 of 5 jaar gebruikt mag worden ... (of zelfs minder vaak in sommige zuidelijke departementen).
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/12/10, 17:00

Het is geen probleem om in de zomer met winterbanden te rijden, maar alleen als ze versleten zijn waar ze beter presteren dan veel zomerbanden en vooral op nat wegdek!


Ik heb dit altijd zonder problemen gedaan, ik begin liever met nieuwe banden in de winter of heel weinig versleten dan mijn fles scheet te laten in de sneeuw waar het veel gevaarlijker is, deze zomer reed ik met winter die efficiënter was dan de originele banden bij het nemen van bochten en bij het remmen.

Ze proberen ons het tegenovergestelde te laten geloven als we nieuwe winterbanden vergelijken die echt minder efficiënt zijn dan zomerbanden, als we gebruikte banden vergelijken met nieuwe zomerbanden en o daarover nog eens praten!
Ik heb het natuurlijk niet over smalle banden, maar over banden met een breed, unidirectioneel loopvlak zoals ik gebruik!

Brigestone heeft een aantal waardeloze Blizzak DM-Z3's die zichtbaar smelten, maar ze hebben ook de commerciële Dueller DM-Z2-versie met hetzelfde ontwerp maar met meer ruimte tussen de blokken die nu niet meer leverbaar zijn omdat ze te betrouwbaar en efficiënt zijn, deze ultra-efficiënte banden hebben, zowel in de winter als in de zomer, meer dan 100 km gereden, waarvan 000 jaar in de zomer en er zijn nu nog 4 op mijn trailer gemonteerd en de slijtage is slechts de helft en soms het equivalent in diepte van goede nieuwe banden!


Bij mijn servicewagens heb ik rubber gebruikt en de prijs rechtvaardigt niet altijd de prestatie!

Nog een geweldige shit of we worden aan beide kanten betrapt omdat ze weten hoe ze goede banden moeten gebruiken!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 09/12/10, 17:07

stijgt aanzienlijk boven 10-12 °, zelfs midden in de winter

het is noodzakelijk om de temperatuur van de grond te zien en niet die van de lucht ......
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 09/12/10, 17:14

Zorglub schreef:
stijgt aanzienlijk boven 10-12 °, zelfs midden in de winter

het is noodzakelijk om de temperatuur van de grond te zien en niet die van de lucht ......


Nou, in de zomer is het niet ongebruikelijk dat het bitumen een temperatuur van 50-60 ° C heeft ... toch is er niets waargenomen in termen van gedrag of voortijdige slijtage met onze M + S ...

Is er een logo voor de 4 seizoenen omdat ik zocht en niets vond ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/12/10, 17:25

Christophe schreef:
dat we het hele jaar door vertrokken en dat ik probleemloos in de kas heb bewaard ...


Daar is het geen goede Sioux.

Banden zijn polymeren. In het licht, zelfs als ze alles hebben wat ze nodig hebben op het gebied van anti-UV, verslechtert hun weerstand sneller dan in de schaduw ... Dus zet ze op de bodem van een kelder ...

Dat gezegd hebbende, ik denk niet dat het zal spelen voor 10 of 20 jaar (caravans, aanhangwagens, enz ... moet erover nadenken ...).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 09/12/10, 17:28

Ah, ik zei niet onder de kas in het licht! Het was voor de temperatuur dat ik dat zei. In dit geval waren ze onder een zeildoek!

Ja voor 10 tot 20 jaar ...

Daarom ben ik verrast door bovenstaande opmerking (HS banden na 3 of 4 jaar niet gebruikt) ...

:?
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/12/10, 17:49

Mijn Bridgestone DM-Z2 is nu 12 jaar oud en in perfecte staat!

Zelfs zij droegen zonder problemen 2,5 keer de lading! :schok:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten