Parijs onder de sneeuw, sneeuw, sneeuw ...

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/12/10, 13:52

Christophe schreef:
En aangezien we altijd meer eisen van iedereen vragen (behalve misschien, sorry, in het nationale onderwijs) ... |


Dan vragen we dat ook. De vraag naar onderwijs (nog niet eerder gedaan) is enorm. De laatste druppel: de ouders die niet rondkomen met hun kind, die ons vragen om met 25 om te gaan ... terwijl ze klagen over het betalen van te veel belasting (en dit zijn niet alleen minimumlonen). De druk om mensen "met een handicap" te verwelkomen zoals we nu zeggen ... Enz.

Aan de andere kant ben ik het helemaal met je eens (zonder het eens te worden over de algemene diagnose "minder belastingen"; "verdomde ambtenaren", enz ...): ik ben niet dat het systeem op dit verzoek reageert .

Kom en leer 25 jonge leerlingen in CAP ... slechts een paar dagen; het materiaal dat je wilt ... en laten we erover praten! Maar een paar dagen. Zo'n uur, met het nieuwe effect, het is te gemakkelijk!

Verdomme, ik heb het serieus. Hier ben ik in de greppel. Wanneer gaat de volgende zoutstrooier voorbij ????
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 09/12/10, 14:21

Ik had het over een catastrofaal inhoudsniveau ... dat we studenten vragen ...

Ik zal me altijd de dag herinneren die ik tegenkwam dit boek ter voorbereiding op het studiecertificaat (dat we aan het einde van CM2 hebben gehaald als ik me niet vergis) met een hoofdstuk over dubbele integralen die ik persoonlijk zag in ... prep class ...

Ik vraag niet om terug te keren naar zo'n niveau ... maar het probleem is dat, blijkbaar sinds ik naar de basis ging, het niveau verder zou zijn gedaald ...

did67 schreef:Kom en leer 25 jonge leerlingen in CAP ... slechts een paar dagen; het materiaal dat je wilt ... en laten we erover praten!


Ik ging daarheen ... 3 weken als vervanging :)
Het is inderdaad niet gemakkelijk ...

Maar we zijn HS daar ... we kunnen hier mogelijk doorgaan: https://www.econologie.com/forums/les-lacune ... 10049.html of liever hier: https://www.econologie.com/forums/education- ... t7683.html
Dernière édition par Christophe de 09 / 12 / 10, 14: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 09/12/10, 14:27

Verdomme, het lijkt een behoorlijk evenement de paar cm sneeuw in Frankrijk!

Hier hebben we al 55 cm op de grond en er wordt ons verteld dat er zondag nog een storm zal zijn.

3 1/2 uur sneeuwruimen alleen deze maandag voor de laatste 45 cm en ik ben het zat !!!!!


Hier zijn we verplicht om winterbanden te plaatsen omdat onze goede moeder regering voor ons heeft besloten dat het dus beter is

De automatische transmissie leent zich beter voor onze strenge winters dan de handmatige, niet om te starten maar op een helling omdat er geen verlies is bij het schakelen.

Opwarming van de aarde is er niet! :onheil:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 09/12/10, 14:31

Opwarming van de aarde is misschien niet de beste manier om te gebruiken.
Klimaatverandering lijkt passender, maar dat is een ander onderwerp.

En zo niet ja, in Frankrijk 5 cm sneeuw en het is oranje alert (behalve Elzas-Moezel)
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 09/12/10, 15:01

sherkanner schreef:En zo niet ja, in Frankrijk 5 cm sneeuw en het is oranje alert (behalve Elzas-Moezel)
Vergelijk de breedte van de straten van Franse steden met die van Quebec-steden, je zult snel begrijpen dat je in steden in Frankrijk geen sneeuwschuiver kunt passeren (vooral zonder de prachtige bewegwijzering te breken die op het midden van veel kruispunten staat).

Wat sneeuwbanden betreft, ze zijn gemakkelijk te gebruiken in de regio's waar de sneeuw bezinkt, maar in de gebieden waar er in de winter 2 of 3 sneeuwperiodes van elk 3 dagen zijn :?

Stelt u zich voor dat u zich in de regio Parijs 4 of 6 keer per winter bij elke sneeuwwaarschuwing op en af ​​monteert?
Aangezien de overgrote meerderheid geen garage heeft, doe je dit de avond ervoor natuurlijk langs de stoep in de regen?
Ze moeten worden verwijderd zodra de sneeuw is gesmolten, zodat ze niet erg snel verslechteren wanneer ze op de teer rollen.
Om nog maar te zwijgen van het feit dat banden die 3 of 4 jaar niet zijn gebruikt, goed te vervangen zijn, zelfs als ze 0 km hebben (niet erg zuinig). :( )
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 09/12/10, 15:08

Gaston schreef:Vergelijk de breedte van de straten van Franse steden met die van Quebec-steden, je zult snel begrijpen dat je in steden in Frankrijk geen sneeuwschuiver kunt passeren (vooral zonder de prachtige bewegwijzering te breken die op het midden van veel kruispunten staat).


Het grootste probleem is niet het stadscentrum ... maar de belangrijkste assen !!

Als we zien wat we aan de Sanef betalen en wat het budget van de DDE is, verwachten we van hen iets anders dan "onderhouds" -werkzaamheden en het innen van tol (tol die nog steeds in werking is ondanks geblokkeerd door sneeuw voor de goede orde) ...

Bijvoorbeeld: onze straat begraaf ik mezelf als het niet duidelijk is: er passeren er misschien 20 auto's per dag en we rijden met 10/20 km / u erboven, geen probleem ...

Het niet vrijmaken van de hoofdassen is economische gijzeling!

Ik heb afgelopen februari geroepen https://www.econologie.com/forums/paliseul-e ... t9231.html

Gaston schreef:Om nog maar te zwijgen van het feit dat banden die 3 of 4 jaar niet zijn gebruikt, goed te vervangen zijn, zelfs als ze 0 km hebben (niet erg zuinig). :( )


Echt waar? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 09/12/10, 15:09

Uh, voor de winterbanden kun je ze houden als het koud is
Ze zijn ontworpen voor temperaturen onder 10-12 ° C en zijn daar effectiever dan zomerbanden.
Boven 18 ° C ja, je hoort ze uit elkaar vallen tijdens het rijden en je moet ze vervangen.
Het is de temperatuur die ze meer beschadigt dan het bitumen.

En dan met 5-6 ° C bij regenachtig weer, zijn winterbanden veel efficiënter dan zomerbanden die een beetje op stukken hout lijken.
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 09/12/10, 15:12

Uh, waar hebben we het over?

Winterbanden of 4 seizoensbanden?

Sneeuwbanden = spijkerbanden en ik weet niet zeker of deze hier nog steeds is gemonteerd ...

We stellen de 4 seizoenen vaak gelijk aan winterbanden ...

De 1e zomer heb ik onze 4 seizoensbanden in onze kas gestald (hij gaat tot 40 ° C) en ik kan je vertellen dat ze altijd onberispelijk zijn. Bovendien, dit jaar, te lui om te veranderen, verliet ik ze voor de zomer. : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 09/12/10, 15:23

Goede verwarring, ik ga proberen dat allemaal te ontwarren.

Er zijn zomerbanden, die we meestal hebben, werken goed voor warme tot gematigde temperaturen. Minder goed bij koude temperaturen, en echte stukken hout wanneer bevroren.

4-seizoenenbanden zijn iets beter bij koud weer en voor sneeuw zijn ze iets beter dan zomerbanden, maar onvoldoende. Ze zijn gerelateerd aan zomerbanden, het zijn geen winterbanden. (risico van PV in Duitsland / Oostenrijk met dit soort banden in de winter)

De herkenbare winterbanden met het M + S-symbool op de zijwand. Dit zijn modder- en sneeuwbanden en zijn degenen die in de winter moeten worden gebruikt, tot temperaturen van 10-12 ° C. Als er geen risico meer is op vorst / sneeuw, kunnen we de zomerbanden vervangen.

Beslagen winterbanden zijn eigenlijk alleen voor sneeuw en worden sterk afgeraden op bitumen. Over het algemeen worden ze alleen gebruikt in de bergen waar sneeuw verwijderen niet mogelijk is (waar we kettingen moeten gebruiken)

Voila, ik hoop dat het wat duidelijker is.
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 09/12/10, 15:37

Ok dank je!

sherkanner schreef:De herkenbare winterbanden met het M + S-symbool op de zijwand. Dit zijn modder- en sneeuwbanden en zijn degenen die in de winter moeten worden gebruikt, tot temperaturen van 10-12 ° C. Als er geen risico meer is op vorst / sneeuw, kunnen we de zomerbanden vervangen.


Het is inderdaad M + S dat we hebben (ik heb het net gecontroleerd), dat we het hele jaar zijn vertrokken en dat ik zonder problemen in de kas heb opgeslagen ... Ze hebben geen spoor van achteruitgang .

Ik wist zeker dat het 4 seizoenen waren : Cheesy:

OK voor de benaming winterband met spikes. Zo geen verwarring met sneeuwband :)

Voor details vond ik dit op Wiki:

De markering gebeurt op de zijwand van de band. Voor 195/65 R 15 91 H 6 M + S bijvoorbeeld:

* 195 is de breedte van de opgepompte band, gemeten van de ene zijwand naar de andere (in millimeters). Het is niet de breedte van het loopvlak die niet verschijnt en kan bijvoorbeeld variëren tussen twee banden 195
* 65 is de "serie" (zijwandhoogte in verhouding tot de breedte van de band) uitgedrukt als percentage (hier 65% - dus 126,75 mm). Als deze indicatie niet verschijnt (in het algemeen oude banden), is het standaard een serie 80.
* R geeft het radiale type aan (B zou een voorspankarkas aangeven, D een diagonaal karkas)
* 15 is de velgdiameter in inches (1 inch komt overeen met 2,54 cm)
* 91 Belastingsindex, 91 = 615 kg (zie normen [30] van ETRTO, European Tyre and Rim Technical Organization)
* H-snelheidscode [31] geeft de maximale snelheid aan waaraan een autoband kan worden onderworpen - (89H, band waarvan de limiet 210 km / h is)
o Q = 160 km / u
o R = 170 km / u
o S = 180 km / u
o T = 190 km / u
o U = 200 km / u
o H = 210 km / u
o VR> 210 km / u
o V = 240 km / u
o ZR> 240 km / u
o W = 270 km / u
o Y = 300 km / u

* M + S (Mud + Snow) modder en sneeuw. Bordje aangebracht op winter- of all season banden

Let op: Soms staat er een letter C op de zijkant van de band, net na bijvoorbeeld 185R14-C. Deze letter geeft aan dat de bandenbelastingindex hoger is dan normaal. Deze banden zijn over het algemeen bedoeld om op een busje of camper te worden gemonteerd.

* De aanduiding "Tubeless" geeft een band zonder binnenband aan, "Tube type" geeft een band met binnenband aan
* De fabricagedatum van de band wordt vermeld in 4 cijfers; de eerste 2 geven de fabricageweek aan en de laatste twee het fabricagejaar
Voorbeeld: 1702 is een band die is geproduceerd in de 17e week van 2002. Als er slechts 3 cijfers zijn, betekent dit dat de band vóór het jaar 2000 is geproduceerd. Als er een driehoek voor deze banden staat 3 cijfers zijn dat het de jaren '1990 zijn en als die er niet zijn, de jaren '1980. 259 komt dus overeen met een band die in de 25e week van 1989 is geproduceerd.
* Een DOT-markering (Department of Transportation) is te vinden voor banden die bedoeld zijn voor Noord-Amerika. Bijna alle in Europa verkochte banden hebben dit opschrift en de vier cijfers na deze drie letters komen overeen met de fabricagedatum zoals hierboven aangegeven.
* Code E1: controleteken voor de Europese norm, 1 = Duitsland
* Het bandennummer bestaat uit een reeks cijfers en letters. Het is een uniek nummer dat aan elke band wordt toegekend. Het wordt met name opgemerkt bij elke bandenbeoordeling. Afhankelijk van het merk neemt het verschillende vormen aan.
* De zogenaamde Run Flat-banden dragen een van de volgende merktekens: "Run flat RFT-banden" / "RUN ON FLAT" / "ROF" / "DSST".


Indextabel voor belasting en snelheid: http://www.pneus-online.fr/indices-char ... seils.html

Site die veel andere informatie bevat om te zien. Bijvoorbeeld: http://www.pneus-online.fr/guide-de-l-a ... seils.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 74-gasten