Greta kijkt naar de afgevaardigden

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Greta tegenover de afgevaardigden




par Grelinette » 25/09/19, 11:27

"Als Greta de milieuramp laat zien... kijkt de idioot naar Greta"
Dit is precies het probleem, en dat wordt overal besproken!

En we kunnen het spreekwoord zelfs accentueren: "Als Greta de daders aanwijst... gaan de idioten achter Greta aan"

Wij blijven onszelf daaraan herinneren Jacques Chirac maakte een metafoor in een toespraak... uit 2002, 17 jaar geleden alweer :
"Ons huis staat in brand en we kijken weg".

Destijds had iedereen geknikt en geapplaudisseerd... een president is geen brutale kleine tiener.

Eindelijk niets nieuws onder de menselijke zon, en het is nog een mooie illustratie van een ander gezegde dat 2000 jaar teruggaat (het Evangelie volgens Sint-Lucas dat de woorden van Christus weergeeft): "Wee hem door wie het schandaal voortkomt".

Zou Greta niet de nieuwe messias van de mensheid zijn?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Greta tegenover de afgevaardigden




par izentrop » 25/09/19, 11:31

Toch niet te vergelijken met Bernadette Soubirou : Wink:

In het eerste geval is het feitelijk, in het tweede geval is het rook : Twisted:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Greta tegenover de afgevaardigden




par Christophe » 25/09/19, 11:45

a) Sorry Greli, maar een Messias gebruikt compassie en beledigt of beschuldigt anderen niet, een Messias wordt niet ondersteund door een systeem...Dus nee Greta is geen Messias...en het spijt me het te moeten zeggen, maar ik denk dat 'ze meer totalitaire dan messianistische methoden gebruikt' (=het kwaad zijn andere mensen...)

b) Het probleem is dat we niet langer in het tijdperk van bewustzijn leven... maar van acties... en snel en goed!

Greta is ongeveer 20 jaar te laat...maar we kunnen het haar niet kwalijk nemen, 20 jaar geleden werd ze niet geboren! Aan de andere kant bestaat deze site sinds 2003, dat wil zeggen 16 jaar... Hé, is het niet de leeftijd van Greta? : Mrgreen:

En deze site heeft altijd de link gelegd tussen ecologie en economie... (maar weinig mensen weten wat geld werkelijk is...)

c) De echte zorg is de redenering van voortdurende groei en de zoektocht naar winst (Ahmed en anderen spreken van ‘abstracte waarde’) van de mens (grotendeels ‘gesponsord’ door het systeem)…dit ‘altijd meer dat maakt’ zogenaamd) gelukkig"....

En in tegenstelling tot het ‘Greta-model’, dat eerder probeert anderen te beschuldigen (de grote rijken, de besluitvormers, de vervuilers...) en daarom de schuldigen te vinden (maar weinig of geen oplossingen), is deze redenering van de groei doet het allemaal min of meer sterk!

Wij zijn daarom strikt ALLEMAAL schuldig. En over het algemeen geldt: hoe rijker u bent, hoe meer u consumeert, hoe schuldiger u bent (er zijn zeldzame uitzonderingen)!

Anders zouden er niet zoveel mensen op aarde werken! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Red de planeet het is vooral minder activiteit, VEEL VEEL minder economische activiteit maar dat het "systeem" het niet kan tolereren!

Red de planeet
het gaat erom tevreden te zijn met wat je hebt, om te stoppen met het zien van geluk in consumptie. Dit is wat ik al heel lang consumptie noem: ik heb "goed gewerkt, dus ik heb het recht om goed uit te geven"...

Red de planeet het is niet langer het kopen van de nutteloze shit die de buurman (zelfs ver weg) heeft geproduceerd en die hij niet langer de mijne koopt (de cirkel van consumentistisch geluk is rond...). Hetzelfde kunnen we doen met diensten...

Red de planeet, het is ook het stopt een groot deel van je kapitaal in het eco en niet langer in het ego. Ze is prachtig, deze is auteursrechtelijk beschermd : Mrgreen:

Red de planeet, is accepteren dat minder meer is!

Red de planeetis het accepteren van gelukkige nuchterheid! Of hoe je tevreden kunt zijn met wat je hebt, zonder steeds te kwijlen bij je buurman. Hier is nog iets anders met betrekking tot het auteursrecht : Mrgreen:

Nee nee nee! Je kunt Greli zien... de Messias ben ik! : Mrgreen:

ps: Ik zeg "red de planeet", maar het is duidelijk een modieuze stijlfiguur...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Greta tegenover de afgevaardigden




par Christophe » 25/09/19, 13:04

Vorig bericht bewerkt, hij was in de war...wat is hij ook alweer? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Greta tegenover de afgevaardigden




par GuyGadebois » 25/09/19, 13:49

Christophe schreef:Vorig bericht bewerkt, hij was in de war...wat is hij ook alweer? : Mrgreen:

Nee, niet verward maar vol "gezond verstand". Greta is ontroerend en is niet 20 maar 40 jaar te laat en wordt eind jaren 70 in het gezicht gepakt, dat ik (wij) in het gezicht namen, dat wil zeggen als "de anderen" te laat zijn!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Greta tegenover de afgevaardigden




par izentrop » 25/09/19, 14:08

Christophe schreef:ps: Ik zeg "red de planeet", maar het is duidelijk een modieuze stijlfiguur...
Je hebt grotendeels gelijk, nu "tot actie".
De woorden zijn nog steeds belangrijk:
1) Het is het klimaat dat gered moet worden, de planeet zal herstellen van onze onzin.
2) De belediging voor mij is om Greta te vergelijken met de Messias, terwijl haar boodschap is "luister naar de wetenschappers", integendeel...
Omdat de mens 'mens' is, is religie bedoeld om al zijn fouten jegens de rest van de levende wereld te vergeven.
Als het vandaag de dag niet wil verdwijnen, moet het zijn plaats teruggeven aan de rest van de levenden waarvan het afhankelijk is voor zijn voortbestaan... : Twisted: de overtuigingen.

Maar ok ! Ik heb het gevoel dat het instinct de overhand heeft en dat het ons niet zal lukken :(
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Greta tegenover de afgevaardigden




par Janic » 25/09/19, 14:20

Omdat de mens 'mens' is, is religie bedoeld om al zijn fouten jegens de rest van de levende wereld te vergeven.
maar waar haalt hij dat allemaal vandaan? Net zo onwetend over dit onderwerp als zoveel anderen.
Religies, en er zijn er een aantal geweest sinds de mens mens werd, zijn er geweest om levende wezens (de mens of iets anders) in harmonie te brengen met deze natuur. Bepaalde afwijkingen, en die zijn er overal, niet alleen in de religie, kunnen de fundamenten van het geloof in dit absolute, waar we nog maar net het oppervlak van betreden, zelfs en vooral wetenschappelijk nauwkeurig, niet vervangen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Greta tegenover de afgevaardigden




par Christophe » 25/09/19, 14:45

a) Als de zelfbenoemde Messias (Wauw!!! Whoa!!!) vraag ik je om te stoppen! : Mrgreen:

Met andere woorden: izentrop en Janic, bedankt dat je dit onderwerp niet over religies hebt verlegd...

b) Eén van de huidige zorgen, om de transitie te maken, is dat sommigen hebben het idee van geloof in de klimaatwetenschap immens...

Opgemerkt zal worden dat dit een van de zeldzame wetenschappelijke domeinen is waar we spreken van ‘overtuigingen’! (afgezien van de hersenlozen zoals de verdedigers van de platte aarde of de creationisten...)

Van het soort: "Ik denk niet dat naar alarmistische klimaatmodellen”

"Ik denk niet dat dat de mens verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde”

Dit is het echte gevaar! Over het algemeen zijn het dezelfde mensen die niet geloven (of in ieder geval doen alsof ze niet geloven) en zich tegoed doen aan het ‘systeem’…je zei ‘vreemd toeval’…

c) Er zou slechts een heel klein deel van het mondiale bbp nodig zijn om binnen een zeer redelijk tijdsbestek over te stappen op hernieuwbare energie en een duurzame en duurzame eco-economie en zo het risico van het slechtste klimaatscenario te verkleinen....maar NIETS is gedaan of bijna... we blijven de voorkeur geven aan wat het meeste oplevert, zonder rekening te houden met de toekomstige klimaatkosten!!

Ook geen enkele miljardair geeft het goede voorbeeld... Is zijn ‘economische macht’ meer waard dan klimaatstabiliteit en het achterlaten van een extreem positief imago voor toekomstige generaties? Omdat het bij afwezigheid van de planeet goed is onze “klimaatstabiliteit” die gered moet worden!

Geef mij 1 miljard en ik zal de wereld veranderen!

d) Herlees de Fermi-paradox: https://fr.wikipedia.org/wiki/Paradoxe_de_Fermi

Uiteindelijk kan dit allemaal een grote rook zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Greta tegenover de afgevaardigden




par Grelinette » 25/09/19, 15:25

Nou, mijn arme Greta, het is niet gewonnen! :(
Hier praten we, we praten, terwijl jij spijbelt om de wereld te besturen en het goede woord te verspreiden en de machtigen uit te dagen met hun schadelijke gedrag en hun fouten die ons tegen de muur drijven...

Houd moed Greta.

Doe zoals je tegenhanger: "Ga niet voor de rechtvaardigen, maar ga voor de zondaars". : Wink:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Greta tegenover de afgevaardigden




par Christophe » 25/09/19, 15:30

Wacht op ons, we zijn nog steeds aardig... en kijk, ik bied oplossingen! Als dit DE oplossing is... : Cheesy:

Hier is een slechterik met Greta:

0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten