Evalueer uw CO2-releases op basis van uw verbruik

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Evalueer uw CO2-releases op basis van uw verbruik




par Capt_Maloche » 07/12/07, 15:02

Ik wil de CO2-uitstoot van mijn auto inschatten op basis van mijn verbruik

1 kg vloeibare brandstof = 0.8 kg koolstof.
In CO2, vermenigvuldig je met 3.67.

https://www.econologie.com/equation-de-combustion-articles-638.html a écrit : Wetende dat de dichtheid van benzine 0.74 kg / l is en dat 1 gram verbrande benzine 3.09 gram CO2 afwijst, komt het neer op: 0.74 * 3.09 = 2.28 kg CO2 per liter verbrande benzine.

Deze 2.28 kg nemen een volume in van 2280/44 * 25 = 1295 L CO2 die vrijkomt per liter verbruikte benzine.

Evenzo voor H2O: de verhouding tussen het benzineverbruik en de CO2-uitstoot is 162/114 = 1.42
vandaar: 0.74 * 1.42 = 1.05 kg H2O per liter verbrande benzine.

Conclusie

Een auto die 1 liter benzine verbruikt, stoot dus iets meer dan een kilo water en 2.3 kg CO2 uit.


Dus voor mijn ruimte die ongeveer 8,8 l / 100 benzine verbruikt, hoeveel g CO2 per km?

Ik maak daarom 8.8L / 100km x 2g = 280 g / km CO200
past het bij jou?

Dit betekent dus dat om minder dan de noodlottige 160 g te maken, het nodig is om minder dan 7 l / 100 benzine te verbruiken.

En voor diesel?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 07/12/07, 15:12

ACH, CHENIAL!

http://fiches-auto.lacentrale.fr/fiche- ... -2004.html

De ruimte in de 1.9DCI-versie is gedaald van 160rammen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 07/12/07, 21:20

Capt_Maloche schreef:ACH, CHENIAL!

http://fiches-auto.lacentrale.fr/fiche- ... -2004.html

De ruimte in de 1.9DCI-versie is gedaald van 160rammen


Dus de diesels gaan steeds meer verkopen ......

Kent u voor LPG de vermenigvuldiger?

In deze regel van "boete" op de uitgestoten CO2 wordt er geen rekening mee gehouden of het voertuig in een jaar 10 of 000 km zal afleggen, wat natuurlijk onmogelijk is .... maar het zou logischer zijn om autobezitters te belasten op basis van het aantal gram CO100-uitstoot per km X aantal afgelegde kilometers in het jaar ... een soort belasting op de uitgestoten CO000, te betalen aan het einde van het jaar.

Als je een 4X4 hebt die 300 g CO2 / km uitstuurt en hij rijdt heel weinig op landwegen (dit is het geval van boeren in Cantal die klagen: dat zag ik vanavond in het nieuws), dan gaan ze niet niet meer CO2 sturen dan een taxi of een reclamespot die zijn 100 km per jaar aflegt met een voertuig net onder de 000 g.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 08/12/07, 12:43

Nou, je hebt zojuist het juiste antwoord gevonden!

In plaats van alle voertuigen te belasten zonder de betaalde kilometerstand, zou het beter zijn om het overtredende product rechtstreeks te belasten: FUEL

maar dat zal natuurlijk minder ontmoedigen om vervuilende auto's te kopen, wat dan ook ... als je een voertuig koopt van meer dan 30 €, 000 € meer of minder ...

De meest "eerlijke" zou een belasting op brandstof zijn

Maar waar het niet eerlijk is, is dat jongens als NLC geen bonussen krijgen voor fietsen.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79367
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/12/07, 13:06

Capt_Maloche schreef:In plaats van alle voertuigen te belasten zonder de betaalde kilometerstand, zou het beter zijn om het overtredende product rechtstreeks te belasten: FUEL


Ja komt altijd terug op hetzelfde punt: vervuiling belasten!

Janco en Hulot willen zelfs, terecht en bij uitbreiding, om de Franse industrie nieuw leven in te blazen en te strijden tegen verplaatsing, de loonkosten om te buigen naar energie! Het is een zeer goede methode ... economisch gezien en op middellange termijn!

Alleen voila: wie stemt ermee in om op kk1 te stemmen, dat meer zal belasten en dus de beroemde "koopkracht" zal verlagen? Ook al zal op lange termijn deze koopkracht met een dergelijke methode weer toenemen door de "herindustrialisatie" van Frankrijk! Kiezers kijken zelden verder dan het puntje van hun neus ...

Het is heel jammer, maar zo is het ...

dan toen de greens voorstelden om de tipp / tic te verminderen, is dit een manoeuvre die duidelijk laat zien dat het milieu niet hun eerste doel is :onheil: :onheil:
0 x
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 08/12/07, 13:16

Hallo,

De term stoort me:
Maar waar het niet eerlijk is, is dat jongens als NLC geen bonussen krijgen voor fietsen.


Ik waardeer je zeer, maar ik associeer NLC met anderen types, Ik denk dat het niet gepast is, ik zou zeggen "Monsieur" of "Sieur".

We moeten terugkeren naar Caesar ...
Dit is alleen mijn verantwoordelijkheid!
A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79367
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 08/12/07, 13:23

Over de fietsbonus wandel ik verder, maar in 2001, Ik had het stadhuis van Straatsburg voorgesteld om een ​​systeem van monetaire of fiscale BONUS te bestuderen om fietstochten aan te moedigen.

Ik werd duidelijk naar de rozen gestuurd ... net doen alsof een openbare instelling geen individuen kon betalen ...

Kortom, ze trapten niet in hun reactie ... en probeerden het idee niet meer dan dat te ontwikkelen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 18/12/07, 13:01

Een gewoon vervuilende auto 8) die jaarlijks 15 km zal afleggen, sturen: 000x15000 / 160 = 1000 Kg Co2

En als mens, hoeveel CO2 komt er per dag / maand / jaar vrij? inclusief organisch methaanafval? : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79367
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 18/12/07, 13:43

Capt_Maloche schreef:En als mens, hoeveel CO2 komt er per dag / maand / jaar vrij? inclusief organisch methaanafval? : Cheesy:


Methaniferous afval inbegrepen weet ik niet maar voor de CO2 op het zuivere ademhalingsniveau deed ik de berekening een paar jaar geleden, het is verre van verwaarloosbaar voor 6 miljard mensen.

De orde van grootte is 20% olielozingen.

Het verschil met petroleum is dat het "voedsel" koolstof is dat is opgenomen door de planten die we eten .... als basis van de voedselketen zijn planten ... helaas zijn er andere releases . Hoe eenvoudiger het voedsel (bijvoorbeeld "pure" granen), hoe minder de CO2-impact ervan.

Hier zijn enkele cijfers volgens het vlees: https://www.econologie.com/viande-co2-et ... -3230.html

Toen de "grote kerel" zei "Eet appels ..." had hij niet 100% ongelijk, met "locales" zou het nog beter zijn geweest ... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79367
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 18/12/07, 13:47

Capt_Maloche schreef:Een gewoon vervuilende auto 8) die jaarlijks 15 km zal afleggen, sturen: 000x15000 / 160 = 1000 Kg Co2


Mensen realiseren zich zelden dat het verwarmen van hun huis vaak veel meer CO2 verbruikt en uitstoot dan hun auto ('s).

Zoals "wij" in € redeneren, hebben we altijd de indruk dat de auto daardoor meer vervuiling verbruikt dan de boiler ... maar het is vaak omgekeerd!

Inderdaad; een jaarlijks verbruik van 2000L voor een huis van 4 personen (wat gemiddeld een vrij lage waarde is), vertegenwoordigt 40000 km (wat veel is) voor een auto die 5L / 100 verbruikt!...Je ziet wat ik bedoel?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 82-gasten