Impact van CO2 in de atmosfeer?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 169
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 40

Impact van CO2 in de atmosfeer?




par PVresistif » 09/07/18, 18:37

Door dagelijks duizenden tonnen CO2 in de atmosfeer te dumpen, wordt het CO2-gehalte verhoogd en daarmee het zuurstofgehalte verlaagd (20,5% tot nu toe).
Maar geen paniek, het menselijk lichaam weet zich door de darwinistische evolutie aan te passen, zoals dat al miljoenen jaren is gedaan; je zult een beetje grotere longen moeten hebben, dat is alles, het zal natuurlijk een paar jaar duren, ik weet niet zeker of ik dat zal zien Helaas.............
Zonde overigens, want met grotere longen gaan onze vrouwen steeds meer op Monica Belluci lijken.....
Alleen geluk opwarming van de aarde ..... Go Ciaoooooooooooo
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Impact van CO2 in de atmosfeer




par Ahmed » 09/07/18, 18:48

De relatieve afname van zuurstof is geen probleem en de aanpassing van het menselijk lichaam (indien nodig) zou niet gebeuren door een toename van het longvolume (dat zou te lang duren), maar mogelijk door een intensivering van de aanmaak van rode bloedcellen. Het is duidelijk meer de toename van CO² die problematisch is, aangezien die een sterke invloed heeft op het broeikaseffect en op de biofysische mechanismen van de oceaan.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Impact van CO2 in de atmosfeer




par Janic » 09/07/18, 19:46

hallo
De relatieve afname van zuurstof is geen probleem en de aanpassing van het menselijk lichaam (indien nodig) zou niet gebeuren door een toename van het longvolume (dat zou te lang duren), maar mogelijk door een intensivering van de aanmaak van rode bloedcellen.
wie zegt dat een toename van rode bloedcellen betekent dat de levende mechanica in overdrive gaat en dus een afname van de levensduur. Wij draaien om!
Het is duidelijk meer de toename van CO² die problematisch is, aangezien die een sterke invloed heeft op het broeikaseffect en op de biofysische mechanismen van de oceaan.
wetende dat de tweede producent van CO2 en methaan de veehouderij is. Wat momenteel in de wereld voortdurend toeneemt. Dus iets minder vervuiling door koolwaterstoffen en meer dan significante toename door herkauwen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Impact van CO2 in de atmosfeer




par Bardal » 09/07/18, 19:50

Met een snelheid van minder dan een half duizendste in de atmosfeer, heeft CO2 een impact van bijna 0 op het zuurstofgehalte van de omgevingslucht...

En op plaatsen waar zuurstof al millennia echt ijl is (de omgeving van het Titicacameer, of de hoge valleien van Tibet of Nepal bijvoorbeeld), hebben vrouwen geen bijzonder grote borsten; het is misschien jammer, maar zo is het; aan de andere kant dragen ze hoeden, en dat is geen toeval...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Impact van CO2 in de atmosfeer




par Christophe » 09/07/18, 23:01

Wat telt zijn de grammen O2 die bij elke ademhaling in de longblaasjes van de longen terechtkomen: op hoogte is de concentratie O2 bijna constant, maar het is de dichtheid van de lucht (naast de temperatuur) die een probleem vormt voor levende organismen...

Janic schreef:wie zegt dat een toename van rode bloedcellen betekent dat de levende mechanica in overdrive gaat en dus een afname van de levensduur. Wij draaien om!


Niet mee eens: de bevolking van steden op grote hoogte leeft niet minder lang...aan de andere kant zijn steden op grote hoogte al lange tijd meer vervuild (de schuld van thermische motoren die te rijk zijn omdat ze geen barometrische correctie hebben) die heeft zeker invloed gehad op de gemiddelde levensduur!

Ik denk dat het CO2-niveau, zelfs als het 1 of 2% zou bereiken (en we zijn er nog lang niet vanaf sinds ongeveer 400 ppm of 0,04%), geen zeer beperkte impact zal hebben op organismen, althans rechtstreeks, omdat het klimaat een andere zaak is !
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Impact van CO2 in de atmosfeer




par izentrop » 10/07/18, 00:45

Christophe schreef:Ik denk dat het CO2-niveau, zelfs als het 1 of 2% zou bereiken (en we zijn er nog lang niet vanaf sinds ongeveer 400 ppm of 0,04%), geen zeer beperkte impact zal hebben op organismen, althans rechtstreeks, omdat het klimaat een andere zaak is !
Niet zo duidelijk
Onder invloed van de opwarming migreren veel planktonische soorten die zijn aangepast aan gematigde wateren naar de steeds minder koude wateren van het noorden, waarbij ze hun roofdieren meenemen, wat de balans van het systeem wijzigt. Daarnaast bedreigt de ophoping van CO2 in de oceaan de goede werking van de biologische pomp door oceaanverzuring te veroorzaken. Deze voortdurende verzuring zou het ritme van de biologische motor van de koolstofpomp in de oceaan kunnen veranderen. https://www.futura-sciences.com/planete ... cton-2625/
Er is ook een negatief effect op de groei van vissen in het algemeen, hier zijn onderzoeken van IFREMER naar gedaan.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Impact van CO2 in de atmosfeer




par Christophe » 10/07/18, 14:53

We hebben elkaar verkeerd begrepen (of ik heb het verkeerd uitgesproken): veranderingen in temperatuur hebben een grote invloed op het leven, dat is zeker.

Daar had ik het over de impact op het leven van de variatie van CO2 in de lucht (en niet in de oceanen, dit is niet het onderwerp van de discussie, waar sprake is van een bekend en destructief effect van verzuring)...alleen van deze factor, niet van de andere gevolgen!

Met andere woorden: ik had het alleen over de impact van de chemische modificatie van de atmosfeer...Impact die vrij laag zou moeten blijven tot 1 of 2%...zie meer.

NASA heeft deze atmosferische modificatietesten duidelijk al gedaan op mensen (en andere organismen) en dit tientallen jaren geleden...

Wat is de dodelijke dosis %CO2 voor mensen?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Impact van CO2 in de atmosfeer




par izentrop » 10/07/18, 15:38

CO2 is dodelijk bij verstikking vanaf een concentratie van 6% https://www.bul.ch/fr/home-fr/presseart ... ortel.html
en de atmosfeer is meer dan een O/CO2-verhouding.
U had "niet direct" gespecificeerd, maar de koolstofcyclus heeft invloed op alle levende wezens en de oceanen beslaan 70% van de wereld en dan is er een gasuitwisseling tussen atmosfeer en oceanen. Eén element kan niet geïsoleerd worden zonder rekening te houden met de rest.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Impact van CO2 in de atmosfeer




par sen-no-sen » 10/07/18, 18:45

Christophe schreef:Wat is de dodelijke dosis %CO2 voor mensen?


Blijkbaar is het met 100 ppm (000%) binnen enkele minuten dood.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Impact van CO2 in de atmosfeer




par Christophe » 11/07/18, 16:03

izentrop schreef:Eén element kan niet geïsoleerd worden zonder rekening te houden met de rest.


Oké, maar het onderwerp, het staat in de titel, gaat over sfeer... vandaar mijn redenering...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten