3G mobiel internet, iemand gebruikt? Experience?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

3G mobiel internet, iemand gebruikt? Experience?




par Christophe » 21/09/09, 12:06

Het zit allemaal in de titel: is lid van de forums gebruikt of heeft gebruik gemaakt van het 3G-netwerk?

Voordelen? Beperkingen? Werkt het in de trein?

Trouwens, wat is 3G vergeleken met UMTS? (misschien een domme vraag, maar...)

En de golven? : Cheesy:

ps: in de commerciële documenten wordt gesproken over het kunnen gebruiken van “open” WiFi-netwerken voor individuen! Ik vind het toch super "opgeblazen": het zijn de klanten die de relais doen terwijl ze worden gefactureerd :) !

Dat dit mogelijk is, oké, maar dat het in een commercieel document verschijnt... een beetje schokkend, nietwaar?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 21/09/09, 22:09

Ik gebruik soms 3G met de iPhone van CE.

Ik heb een onbeperkt aanbod, het is niet slecht en niet zo traag als je zou denken.
Ik ging toevallig op YouTube om mijn dochter in de wachtkamer van de dokter te laten wachten door haar de Barbapapa te geven en het werkt goed (in plaats van haar alle tijdschriften te laten verscheuren zoals Bigard zegt, hè : Mrgreen: : Mrgreen: nee mijn lieverd is schattig)

Ik stuur er ook e-mails naar als ik niet thuis ben, ik stuur vaak e-mails met foto's (ik plaats de MRgrenn niet, anders zal Christophe zich weer dingen voorstellen...lol...)

UMTS weet ik niet.

Kortom, het werkt behoorlijk goed. Ik ga ook naar MSN.

Heeft het daarna nut???? Ik weet het niet.
0 x
Peer Belle Helene
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen




par Korben Dallas » 21/09/09, 22:16

Ik had zelf een 3G SFR-contract dat ik aan mijn dochter heb doorgegeven en uiteindelijk heb opgezegd.

Ik heb ook een 3G SFR-sleutel voor professionele doeleinden.

De snelheden zijn zeer goed (gelijk aan een goede ADSL-snelheid)... maar alleen in het 3G+ dekkingsgebied. Elders gaat het behoorlijk langzaam.
Wat de stabiliteit van de verbinding betreft, hangt dit sterk af van de stuurprogramma's. Onder Windows XP wordt de verbinding vrij vaak verbroken. Onder GNU/Linux Debian of Ubuntu werkte het redelijk goed. Onder Mac OSX 10.5 was het ook prima, maar onder 10.6 is er momenteel geen stuurprogramma meer... Ik wacht op het moment waarop dit beschikbaar zal zijn.

Verder vind ik de kosten behoorlijk duur met onbeperkt. Toch kunt u hierdoor altijd verbonden blijven. Verwacht geen perfecte resultaten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 22/09/09, 08:33

Wat betreft open wifi is het SFR die dit als extra service aanbiedt.

het kost ze niets (het is het abonnement van de abonnee), het is hetzelfde type verbinding als de fonera (behalve dat je met fon dit vrijwillig doet, met sfr - of gratis - het is standaard, je kunt wifi nog steeds deactiveren)

en hierdoor hoef je niet voor alle aansluitingen te betalen, want zoals hierboven gezegd is het nog steeds erg duur.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/09/09, 09:50

Mijn zoon (professioneel programmeur) is tevreden, al zitten er inderdaad veel "gaten" in de treinen (Mobistar, België). Hij gebruikt het op zijn telefoon en op zijn pc (hij gebruikt zijn telefoon via Bluetooth)

Mijn broer gebruikt het op zijn pc, in Namur Ville en Liège Ville werkt het goed, maar bij hem thuis (Profondeville, Vallée de la Meuse) is het een gedoe: na middernacht, als "de andere" lokale abonnee klaar is, is het behoorlijk veel werkt. Na verschillende klachten bij Proximus (Belgacom, België) gaven ze uiteindelijk toe dat er zo weinig abonnees in hun regio waren dat we morgen niet zouden verbeteren.)

Conclusie: in België, in de outback: kan beter. En dit is geen truc voor het downloaden van films.

Ook mijn neefje is tevreden: hij heeft voor deze oplossing gekozen om geen vaste lijn te hebben: OK, maar beperkt gebruik: e-mails, zijn dochter chat een beetje. (Voorstad van Charleroi)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 22/09/09, 10:50

Bedankt voor deze feedback.

Het is duidelijk dat mobiel internet, voorlopig en zelfs in 3G, alleen mag worden gebruikt voor "basis" internettaken...

Dit artikel is niet slecht in het samenvatten van de evolutie van mobiele internettechnologieën: http://fr.wikipedia.org/wiki/3G

Alvast een antwoord: UMTS = 3G

De namen van de overgrote meerderheid van de protocollen zijn nog nooit door het grote publiek gehoord... omdat er blijkbaar een keuze is : Cheesy:

Olifant, wat denk je volledig onrechtmatige prijzen van Belgacom op internet? We zitten nog steeds op 50€ inclusief belasting voor de eenvoudige 4Mbit ADSL-lijn zonder iets anders (en in feite zitten we maar op 2Mbit vanwege "end of line")... in Frankrijk voor 30€ heb je "alles": VOIP, ADSL Televisie, 10 Mbit...
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 22/09/09, 11:14

:onheil: het is waar dat we je in Frankrijk vaak het totaal geven als het om geld gaat :onheil:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/09/09, 14:24

Christophe schreef:
Olifant, wat denk je volledig onrechtmatige prijzen van Belgacom op internet? We zitten nog steeds op 50€ inclusief belasting voor de eenvoudige 4Mbit ADSL-lijn zonder iets anders (en in feite zitten we maar op 2Mbit vanwege "end of line")... in Frankrijk voor 30€ heb je "alles": VOIP, ADSL Televisie, 10 Mbit...


Ik vind iedereen leuk: ik klaag.

Nuances: in de stad ga ik nog steeds sneller dan dat. Ik zou graag willen veranderen, maar dan verlies ik mijn e-mailadressen, wat vervelend zou zijn.
Voor de rest ervaring gemaakt (door mijn klanten : Mrgreen: ), voice over IP is M....!

1) onbetrouwbaar
2) De telefoonuitgang van het modem kan zelden meer dan 2 apparaten parallel ondersteunen
3) het is een gedoe om de melders erop aan te sluiten: bij een stroomstoring werkt hij niet meer! U moet daarom een ​​no-break instellen om het modem van stroom te voorzien.
4) je kunt er zeker van zijn dat wanneer deze idioten je komen verbinden, ze het alarmsysteem loskoppelen, meestal zonder waarschuwing (en de verkoper zei: nee, nee, dat verhindert niet dat je alarm werkt...teken!)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 29/09/09, 14:36

Nou, we zijn gebarsten (Ik zou niet meer zonder je kunnen als ik niet thuis ben : Mrgreen: : Mrgreen: ) !

We hebben een superinteressant 3G-aanbod genomen: aanpasbaar pakket dat begint bij 3 uur onbeperkte quota voor € 5 per maand bij SFR (het gaat naar € 15 voor 6 uur)... Tot zover de gratis reclame :D

A) We hebben ook de Samsung NC10 (met geïntegreerde SIM-lezer) meegenomen voor € 199 (€ 249 - € 50 terugbetaald), die echt goed werkt!

Online kost het volgens mij nog steeds meer dan € 300,- zonder de simkaartlezer (een 3G USB-sleutel kost € 50). Kortom, het is bijna de helft van de prijs! Het meisje van het bureau vertelde ons dat het gedurende zes maanden "beperkt was op het SFR 3G-netwerk" en dat het daarna gratis kan worden gedeblokkeerd in het bureau, net als bij GSM-telefoons. Voordat het werd betaald (niet hoeveel).

Ik was een beetje sceptisch over de prestaties van ultra-draagbare apparaten (vooral degenen die "korting" kregen bij een 3G-abonnement), maar dit is een juweeltje!! Als u op zoek bent naar een ultradraagbaar apparaat, aarzel dan niet: dit is de beste op de markt.

Het heeft een batterijduur van 7 uur (d.w.z. een dag), het is een echte laptop-pc en niet langer een draagbare pc zoals huidige laptops (batterijduur van 2 uur). Voor kantoorautomatisering in het bos is dit het beste :D en ik denk dat het voor bepaalde dingen zelfs sneller gaat dan mijn desktop PC (SD-kaartlezer bijvoorbeeld!)!!

Afhankelijk van de autonomie/capaciteit van de batterij bedraagt ​​het verbruik, bij langdurig autonoom werk, ongeveer 10 W!! Onverslaanbaar. Op "vol vermogen" moet het tussen de 15 en 20 W zijn!

De harde schijf haalt een snelheid van 50 MB/s... beter dan de meeste "grote" laptops die momenteel worden verkocht!

Beeld

Vergelijk met uw huidige pc: http://www.clubic.com/telecharger-fiche ... -tune.html

Kortom, de Samsung NC10 is blijkbaar de beste ultradraagbare op de markt...maar ja, het gaat zo snel!

Hier zijn enkele tests op de NC10: http://www.cowcotland.com/articles/338/ ... -nc10.html
http://www.presence-pc.com/actualite/sa ... sfr-33415/
http://www.generation-nt.com/dossier-pr ... 091-4.html
http://ultraportables.fr/test-du-netbook-samsung-nc10/
Videotest (Engels): http://www.laptopmag.com/review/laptops ... spx?page=5

B) Wat de 3G-kant betreft, hebben we het nog niet goed getest (in totaal 20 minuten), maar in de stad werkt het, wanneer het stilstaat, met de snelheid van ADSL. Er zijn geen onrechtmatige verbroken verbindingen opgemerkt.

Op het platteland lijkt het statisch gezien meer op een 56k-verbinding... Ik kan me voorstellen dat het niet de moeite waard is om erop te rekenen als je je op het platteland verplaatst (dus niet met de TGV).

In beide gevallen geeft het 2G-modem een ​​verbinding aan van 3 Mb/s!

Volgende stap: bandbreedtebenchmarks doen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 29/09/09, 16:10

Niet slecht inderdaad.

Voor 3G in de stad, zelfs in de auto (als ik aan het rijden ben natuurlijk : Mrgreen: ) het werkt tijdens het rijden en zonder onderbreking.

Nu ja, in Edge is het niet de beste, maar het helpt.
0 x
Peer Belle Helene

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 110 gasten